- 1210 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nefsi temizlemek
Nefsi temizlemek bir ihtiyaçtır.
İnsan nefsi, toprağa benziyor,Gül de yetiştiriyor ,diken de…
İyi toplumlar iyi insanlardan oluşur.İyi insanlar bir toplumda sayıca ne kadar çok olurlarsa o toplum o kadar iyidir.
İyilerin galibiyette olduğu toplumlar güven ve huzurdadırlar.Huzurlu toplum oluşturmak için ,İyi, ahlaklı, çalışkan , kabiliyetli, bireyler yetiştirmek gerekli.
Nefsi temizlemekten ,topluma yararlı kişi olmak amacı güdülmelidir.
İnsan eğitilmeye muhtaç bir varlık…Nefis taşıyan bir varlık .Ondan faydalanmak için onu eğitmeye mecburuz.İnsan eğitilmediği zaman toplum huzuruna zarar veriyor.Her toplum fertlerini eğitmeye mecbur.Her toplum huzuru için bunu yapıyor.Her toplum huzuru için iyi, ahlaklı ,çalışkan bireyler yetiştiriyor.
Nefsi temizlemek nefsi cezalandırmak değildir.Nefsi ilme bilme saygılı kılmalı. Nefsi temizlemek,İnsanı rabbine kul kılmaktır…Nasıl bir çiftçi tarlasını temizleyip yeni ürüne hazırlarsa,çağın gereklerine cevap verecek bir eneye, bir benliğe sahip olmak için çalışırız.
Nefis terbiyesi kişi ve toplumların ihmal etmemesi gereken bir görevidir.
Etrafımıza baktığımız zaman iyi insanlar ve kötü insanlar görürüz. Dün de bu böyleydi bugün de böyle…İnsan nefis taşıyor…
İyi insan olmalıyız.nefsimizi temizlemeliyiz...
Nefsi temizlemeyi başarmak ,nefsi eğitmekte başarıyı yakalamak kolay değildir.
Nefsin eğitimi Allaha teslimiyetle mümkün.Nefsi mal ve makam tutkularından ancak yüce Allaha teslimiyeti kurtarıyor.Nefis mal ve makam tutkularından kurtulmadıkça terbiye edilmiş sayılamaz …”Kork Allahtan korkmayandan” neden denildi .Vatan sevgisi ile, İnsan sevgisi ile de nefsi temizleriz fakat Allah sevgisine dayanmayan bütün sevgiler temelsiz olduğundan bu sevgilerle sağlanan başarı kalıcı değildir.
Mal ve makam tutkusu nefsi zalimleştirmektedir…
Düne ve bugüne baktığımız zaman mal tutkusunun ve makam tutkusunun zalimleştirdiği insanlarla karşılaşmamız mümkün.Düne ve bugüne bakmak dedim,Dünden kastım tarihin derinlikleri değil.Çünkü dünkü ve bu günkü gazete küpürlerine bakmamız bile bize yeterli: birkaç bilezik için öz annesini öldüren mi ararsınız…Beş kuruşluk menfaat için beş kişiyi öldüren mi… Mal ve makam tutkusu Allah sevgisinin önüne geçmemeli…
İnsan nefsini her yaşta temizlemek mümkündür.Bir bahçeyi temizlemek gibi…Nefsi temizlemede de bir sınırlı zaman yok;Fakat nefsi temizlemek için uygun zamanlar, uygun yerler olduğu da bir gerçek”Ağaç yaşken eğilir” neden denildi.Çocuk yaşlarda yapılan aşının yeri hep başkadır…
Nefsimizi öyle temizleyelim ki,Yüce Allah bizi sevsin…Kinlerin yerine sevgiler yerleştirsek diyorum.En çok Allah’ı sevinceye kadar bu işe devam etsek diyorum.Ve sevsek diyorum her şeyi sevsek…”bütün yaradılanı yaradandan dolayı sevsek”…Nefsimiz sevgi denizi olsa…Karıncayı incitmesek.Şefkat dolu olsak kurda kuşa…
Kişi kendini temizlesin…Kimi insanlar vardır sanki cebinde yılanla dolaşıyorlar sanki. O yılan cebinden kendini sokacak bir gün veya cebinden çıkıp çevredekilere zarar verecek. Nefsini temizlememiş kişinin hali budur…
Nefsini temizlemeyen kendisi ve çevresi için zararlı…Etrafımızda gül gibi insanlar da var diken gibiler de…Güzel insanlar bize mutluluk veriyor gördüğümüzde .Çirkin insanlardan kaçarız.Huzursuz oluruz…
Her toplum fertlerine Allah korkusu vermeye mecbur…Huzuru için buna mecbur.
Toplumlar bu eğitimi vermelerine rağmen içinden kötüler çıkıyor. …”Bir çuval incirin içinden çürük çıkar”sözü hep söylendi. Her toplum fertlerine “Allah korkusu”vermesine rağmen günümüzde ve tarihte toplumlara baktığımız zaman , çoğunluğun helalinden kazanan insanlar olduğunu,içlerinden birkaç kişinin “çalıp- çırpan “çıktığını hep gördük. Bu eğitim eksiksiz yapılmalı .Toplumlarda Allah korkusu azaldıkça bu çürüklerin de sayılarında artış olacağı unutulmamalı .“Bir kötünün yedi mahalleye zararı vardır” denildiği de unutulmamalı…
Yüce Allaha teslimiyet insan nefsinin ilacıdır…
İnsanı terbiye etmek tarih boyunca idarecilerin uğraşısı olmuş…İnsan terbiye olmalı ki, sağlam bir toplum oluşsun.İnsan nefsinin şer üretme kabiliyetinden ürkülmüş…ve insandan yararlanmak ancak onun hayır üretme yeteneğini geliştirmek ile mümkün…İnsanın terbiyesi hep amaçlanmış.
Tarih bize şu gerçeği haykırdı ,İnsanı verimli bir varlık haline getiren Allaha imandır ,Allaha aşktır … Allaha aşk ile Peygamberler çalıp çırpan kavimlerden en seçkin kavimler ortaya çıkardı.
Nefsimizi olgunlaştırmanın tek ilacı yüce Allaha teslimiyet…
Nice şer insanlar Allaha teslim olunca pak ve temiz bir hayata yelken açtılar buna tarih şahit , günümüz insanı şahit…İnsan-ı kamil olmanın tek yolu Allah aşkı,Allaha teslimiyet...
Yüce Allaha onu görmüş gibi inanalım…Allaha görmüş gibi inananlar ancak Allaha teslim olabildiler.Her şartta toplumları ve kendileri için hayırlı işler yaptılar…
İnsan nefsini hırslardan temizlemeli…aşırı sevgilere hırs diyoruz.Allah sevgisinin önüne geçen sevgilere hırs diyoruz.Hırslar ,Allah sevgisine gönlümüzü kapayan şer güçlerdir.Mesela mal ve makam sevgisi Allah sevgisinin önünde ve fevkinde ise o insan Allah sevgisine kapalıdır… Hz Musa firavunu “Allah’a imana” davet ediyor ama firavun icabet etmiyor. Nefsinde makam sevgisi Allah sevgisinin önünde olduğu için bu itiraz…
Yüce Allaha inanmak insanı kamilleştiriyor…İnsanı eşrefi mahlukat kılıyor…İnsan şefkat denizi oluyor Allaha inanınca.Yüce Allaha inanmayanların putlara taptıklarını ,gülünç duruma düştüklerini, zalimleştiklerini tarihten öğrendik ve günümüzde de şahit olduk…
Nefis Allaha teslim olmayınca sınırsız zalimleşir…Nefislerimizi yüce Allaha teslim ededlim.Tarihte ve günümüzde mal ve makam hırsı ile işlenen cinayetler…İnsanın yüce Allaha teslimiyetsizliğinin faturalarıdır…Yüce Allaha nefislerini teslim edenler insanlık yararına işler yaptılar Yunus Emre gibi düşündü o insanlar.“yaradılanı sev yaradandan ötürü “…Yaradılan yaradılandan ötürü sevgi gördü…Sevgiyi hakketmiyor o …diye bir şey yoktu. .İnsan yaradana teslim olunca ,şefkat deniz oluyor şu alemde.
Tarihten- günümüze ,Allaha teslim olmayan nefis hep şer ve kötülük saçtı…
Dün ve buğün nefislerini Yüce Allaha teslim etmeyenler,şer ve kötülük saçtılar…Kumar içki uyuşturucu…tuzakları büyüdü bataklık oldu.Unutmayalım ki,Allaha teslim olmayan ,Allahtan korkmayandır.Allahtan korkmayan ,mal ve makama tutsaktır ,o insan dünyadaki bütün olayların kendi makamının sağlamlaşması için gelişmesini ister , hatta aklını ve fikrini kullanmaktan da geri kalmayarak,makamının sağlamlaşması için zulümlere girişir…
Tarihten günümüze,Allaha teslimiyet toplumlar için sevgi ve hoşgörü teminatı oldu…Allaha nefisler teslim oldukça toplumda zulmün yerini adalet ve şefkat aldı ,huzur ve mutluluk aldı…mal can , namus güvende oldu.
Nefsi temizlemeli.Nefsi Yüce Allaha teslim etmeli . Nefsin ,zalimleşmesinin önüne geçmeli…
Nefis zalimleşirse.Nankörlüklerin ardıarkası kesilmez.bir şiirimde GAFLET konusunu seçmişim
Ağlayamadın Gafil ağlamak çiçek Mekkede
Ağlayamadın gafil ağlamak çiçek Mekkede
Kır gafletin deli kabuğunu
Mekke çiçek
Ağlayamadın gafil ağlamak çiçek Mekkede
Yırtılsın gözlerindeki o cehennem gömleği
Ağlayamadın gafil ağlamak çiçek Mekkede
Mekke çiçek
Mekke peygamber şehri...
Çölü çöl sanma gül Mekke
Beytullah’ı nur gördün mü
Ağlayamadın gafil ağlamak çiçek Mekkede
Ağlayamadın çiçek çiçek
Ağlayamaz gafil
Ağlayamaz gafil ağlamak çiçek Mekkede
Hey gafil
Sen gafilsin
Görmek nedir
Görmek
Beytullah’ı nur görmek
Hacer ül evsedin karşısında dirilmek…
Öz çiçek Mekkede...
Ağlar göz
Göz çiçek Mekkede
Taşta göz var Mekke’de
Toprakta öz var Mekke’de
Hacerul esvedi taş mı gördün Mekkede...
Çiçek çiçek ağlanır çiçek Mekke’de
Gönül çiçek Mekkede...
Gönlü çiçek Mekkenin
Ağlayamadın Gafil
Ağlayamaz Gafil
Aşk vurunca yüzüne dirilir dil...
Dil çiçek Mekkede...
Hey gafil
Sen gafilsin Mekke senin neyine
Hayat masallardan güzel
Güzel Mekkede
Kırdın mı kalbinin kabuğunu bir masal yaşamak için Mekkede...
Kalbin boş ceviz...
Ne işin var Mekke’de
Bilemezsin ağlamayı
Aşk üç merdiven maviliğe mekkede
Gaflet beş merdiven iner karanlığa...Mekkede
Gözlerin gülü görmezse mekkede
Ne işin var Mekke’de
Güneşten kanatlarım var Mekkede
Koru Allahım gaflet batak...Mekkede
Ebreheden kaçan fil çiçek Mekkede
Baharı kıştır yazı yoktur gafilin...
Medet Allah’ım medet
Gaflet şu dünyada en can yakan ceza
Gafil hacı olmaz gitse Hicaza...
Özden ağlayamaz gafil
Ağlayamadın Gafil
Ah özü yoktur gafilin
Aman gönlüm aman
Bulaşma gaflete
Medet Allah’ım medet
Çöl çiçek Mekkede
Gafil olan ağlamaz
Özü yoktur gafilin
Varlığın en güzelinde gözü yoktur gafilin...
Akıl çiçek Mekkede...
Çiçek Mekkede
Güneş Mekkede...
Mekke peygamber şehri...
Ağlayamadın gafil ağlamak çiçek Mekkede
Gözlerin kum tepeleri...susuz
Savrulsun soldan sağa...
Ağlayamazsın gafil
Ağlamak çiçek
Ah gözü yoktur gafilin
Yol çiçek Mekkede
Dil susar...
Ağlayamazsın Gafil
El çiçek
Ağlayamaz gafil
Kul çiçek Mekkede
Hamdi Oruç
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.