GÖRMEK İSTEDİĞİNİ GÖRMEK...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Görmek istediğini görmek, inanmak istediğine inanmak, farkına varmadan kendini aldatmaktır çoğu zaman. İnandıklarının, düşündüklerinin doğruluğundan emin olmasa da kişi zaten kendi kendini inanmaya zorlamıştır bir kere. Bu da kendini aldatmanın bir yolu işte... Körü körüne inanmak, görmek istediklerini görmek , duymak istediklerini duymak ; düşünmeyi, sorgulamayı , dinlemeyi ,anlamayı engeller kesinlikle...
Hayatın içinde yaşanan bazı gerçekler, çoğu zaman rahatsız eder kişileri.En çok da kişiler kendileri , aileleri ve bir de siyaset ile memleket meseleleri ile ilgili konularda çok hassatırlar.Aile fertlerinden en yakınlarının yanlışları görmezden gelinir zaman zaman.Böyle olması bir süre için oyalar kişiyi belki ama, yanlışlar yanlışları getirdiğinde sorunlarda arka arkaya gelir, tıkanır.Oysa zamanında yanlış olan gerçekler kabullenilse... Sanırım daha sağlılklı
bir yaşam sunulur kendilerine...
Kişiler kendilerini de zaman zaman kandırır, kendisi ile ilgili konularda.Ya yapamayacağı, ya ulaşamayacağı yerlerde, işlerde uğrasır;
zaman kaybeder, ruhundan bir şeyler eksilir gider. Zaman içinde de kişi kendisine olan güvenini kaybeder.Kompleksli, kendini olduğundan başka kılıklara sokarak sorunlarını kamufle etme çabasıyla çıkmaza girer.
Siyaset, insanların vazgeçilmezi.Yaşanılan herşey de, her yerde olan , hatta zaman zaman insanların hayatlarını da etkileyen en önemli unsur.Siyaset insanın yaşamında tarihten bu güne gelen ve tekrarlarıyla tekerrür eden olayların zinciri.Ancak insanlar bunu bildikleri halde siyaset söz konusu ise eğer, üke sorunlarinin olumlu olumsuz yanlarini; ilk defa yaşıyormuscasina heyecanli, mutluka taraflı ve hassastırlar.Ve iste taraf olmanin yaniyla, gormek istediklerini gorurler, duymak istediklerini duyarlar, inanmak istediklerine inanirlar...Ve oyle bir hal alir ki bu durum.Ulke sorunu olmaktan cikar.Kisinin kendi sorunu haline gelir.Oysa her meseleye, her konuya objektif bakilabilse; o zaman daha saglikli dusunulebilinir kesinlikle...Her konu; dogru yanlis, hakli haksiz yanlariyla degerlendirilse, ulkelerin gelisimi de o oranda gelişir herhalde...
CANAN GÜRTUNCA SANLI.
YORUMLAR
siyasete,sosyolojik yapıya dair; iyi bir analizdi.
teşekkürler Sn Sanlı
Canan59
Hazır fikir menüleriyle beslenen insan tipleri oluşturuldu. Tecrübe ve bilim ışığında gerçekleri yorumlamak zorlarına gidiyor. Kutlarım yazınızı ve başarısını.