- 1140 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Toplumumuzun temel sorunu aile
Güzel Ülkem, Türkiye’m
Geçmişimiz, geleceğimiz, hayallerimiz, umutlarımız, hedeflerimiz.
Her şeyimiz karma karışık.
Bu ülkenin birçok sorunu var, son zamanlarda en revaçta olanı, konuşulanı yolsuzluk.
Yolsuzluk bu toplumun temel sorunlarından biridir, fakat en önemlisi değildir.
yolsuzluk gerçekleşme aşamasına gelene kadar yada gün yüzüne çıkana kadar ki süreçte bundan önemli sorunlar vardır.
Toplumumuzda benim kanaatimce ilk sorun; Ailelerin çocuklarını iyi bir gelecek inşa etmeye teşvik etmemeleri ve özgürlük kavramını abartmaları hasebiyle oluyor.
Aileler çocuklarının geleceğini rahatından fazla düşünüyor,
Kimisi ;Ben yaşayamadım çocuğum yaşasın diyor,
Kimisi ise; gençliğini yaşasın diyor.
Tabi ki genç nesil yaşının da verdiği heyecan ile gününü gün etme peşine düşüyor, gelecek adına planlarını erteliyor.
Toplumumuzun her kesiminde görülen bu davranış gelecek nesillerin vasıfsız birey olmasına ve toplumdaki yapının eksik yükselmesine neden oluyor.
Aile kurumunun saygınlığını yitirmesi ve nitelikli ve dürüst bireyler yetiştirememesi bütün toplumsal sorunlarımızın temel kaynağını oluşturuyor.
Toplumda bir şeyler ters gittiğinde birbirimizi suçlamaktan vazgeçmeli ve kendi sorumluluklarımızı ne ölçüde yerine getirdiğimize bakmalıyız.
Nitekim biz kendi ailemiz içinde saygı, sevgi, dürüstlük kavramımızı benimsemediğimiz sürece toplumda bu tür olayların olmasını anormal karşılamamalıyız.
Ne zaman ki ;
Çıkar uğrunu yüzüne gülüp, arkadan konuşmayı bırakırsak,
Gelecek kaygısıyla yalakalık yapmayı bırakırsak,
Kişisel doğrularımızı gerçeklik süzgecinden geçirirsek,
Televizyon ve bilgisayar karşısında koyun olmayı bırakıp,
Kitap okuyarak, araştırarak, düşünerek yaşarsak
İşte o zaman gelecek hepimiz için güzel gelecek…
Saygılarımla,
Enes KARAİSMAİLOĞLU
YORUMLAR
Çok etkileyici bir çalışma.
Çok doğru, çok güzel.
İlgiyle, ibretle okudum.
Yazarını tebrik ediyorum.
Kırmızıbeyaz
Teşekkür eder saygılar sunarım...