- 1082 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SESSİZLİĞİN UFUK ÇİZGİSİ
[ italik
SESSİZLİĞİN UFUK ÇİZGİSİ
Sonbaharda acı veren her yaprak
Gülerken, ağlatan izler
Bırakır.
Nesrin Beşkardeş Öktemer
“Unutulan küllenen sevgilerin içinden ufak bir kıvılcım oluşumu ateş olarak yakacak kadar güçlü bir aleve dönüşebilir” diyerek söze başlamış Nesrin Hanım kitabının önsözünde.
Kendisini şiirleriyle tanıdım önce şiirleri yüreğimi doldurup birer kıvılcım oldu sonra sevgiyle okuduğum ateş oldu yüreğimi ısıtan. Şiir köprü olmuştu aramızda.Yürekten yüreğe bir yol oluşmuştu.
Bugün ise kendisini bizzat tanımanın ve elimde imzalı bir kitabını tutmanın mutluluğunu yaşıyorum. Şiir yolculuğunda tanıdığım şiir yürekli insanlar beni şaşırtmıyorlar bizzat tanıştığımda da, Nesrin hanımda öyle oldu. Öylesine ince öylesine naif hassas ve sevgi dolu bir o kadarda bilgi birikimi olan bir hanımla geçen saatler şiir sohbetlerimiz muhteşemdi ve öylesine güzel bir dostluk perçinlendi ki yüreğimde. Değerli ailesi kız kardeşi ve eniştesiylede tanışma sohbet etme ayrıcalığını da yaşadım su gibi akan muhteşem saatlerdi.
Kitabı “SESSİZLİĞİN UFUK ÇİZGİSİ” kapakta sonbaharın tüm renkleri bir kadın silületi ve düşmüş bir çınar yaprağı bir bütünlük içinde ne çok şey anlatıyordu. Nesrin Hanım kitabı imzaladı ve artık benimdi hemde yazarının imzasıyla bir şiir kitabı. Bu harika bir duyguydu , beni ziyadesiyle mutlu etti bu güzel hediye. Teşekkürler Nesrin hanım.
Bugün kitabı bitirdim. İlk bölümde şiirler ikinci bölümde yaşanmış öyküler ve en sonunda Nesrin Hanımın kendisine ait anı türünde öyküler. Büyük bir zevkle okudum.
“Acılar acıtır yüreği mutluluklar aranır, severken alıngan oluyor insan” diyen duygusal bir yapı “İçinde saf ve güzel duygular taş olur ayağına basılınca” diyerek insanın gerçekliğini anlatan Gerçekçi yaklaşım. Kitabın tümünde işte bunu fark ediyorsunuz. Bir yanda kırılgan hassas incinen bir yürekle yazılmış mısralar bir yanda avutan gerçeği gösteren akılcı dizeler şiir güzelliğinde okuyana sunulmuş. Her şiirden sonra şöyle bir düşünüyorsunuz derinliğini daha iyi anlayabilmek için. Öyküler kısa öz hayatın içinden. Anılar şipşirin yürekten geldiği şekilde. Kısaca bugün ben hem Nesrin hanımı tanımış olmanın mutluluğunu hem böyle bir kitaba sahip olup okumanın sevincini yaşıyorum Sağolun varolun Nesrin Hanım iyi ki sizi tanıdım.
Nice yıllar nice güzel şiirlerle hep birlikte olmak dileğiyle..
Sündüz Yaşar Biga 19-01-2013