- 1304 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
2014 yılında,kadın,gençlerimiz,spor ve ailelere düşen görevler.
2014 yılında, Kadın, Gençlerimiz, SPOR VE AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER.
Eğer vücudunuz fiziksel olarak hareket etmezse beyninizde bir süre sonra bazı stres faktörlerinin biriktiğini göreceksiniz. Spor beyne biyolojik ve psikolojik anlamda yaptığı etkilerle ruh sağlığını kalkındırıcı özelliğe sahiptir. Aktivite sırasında salgılanan bir takım özel hormonlar beyinde haz almayı sağlamaktadır. Spor aynı zamanda kişiler arasında etkileşim ve iletişimi sağlamaktadır. İşbirliğimizi geliştirmektedir. Bazı kişiler spor yapamasa da yürüyüş yapıyor. Ailelere düşen görev eğitim, öğretim yapmalarında, çocuklarına her türlü imkânlarını sağlarken spor yapmasını ne yazık ki unutuyorlar. Okulda yaptığı yeter diyorlar. İlimizde çok güzel kapalı salon, saha, özel spor merkezleri de var yeter ki katılsınlar.2014 yeni yılında değişik ziyaretlerim oldu konferanslarım devam ediyor imkânlarım el verdiğince arkadaşlarımız ve gönüllülerimizle çalışıyoruz.
Mahallemiz Esen tepe de muhtarımıza değişik defalar yarışmalarla ilke imza atalım, Nev -Kur örnek semtlerimizde birisidir, çocukların aktivitelere ihtiyacı var dedim sanırım serdar bey çok yoğunlar, marketçilik kolay değil, bizim yerimiz T.S.S.D temsilcilik bürom var, Yeşilay gönüllülerimle ve duman avcılarımızla yapalım dedik. SES var, görüntü yok misali daha dönecekler bize…
Biz el atsak yapamayacağımız yok diyenlere lafım, Yola devam ediyoruz arkadaşlarımla, sivil toplum çok önemlidir. Yerel belediyelerde çalışanları tebrik ediyorum. Lakin muhtarlık seçim listesine bakmaya gittim, yokmuş yerinde, “sağlıklı nesil sağlıklı gelecek için el ele “diyerek hatırlatmak görevimizdir, sakın kızmayınız…
İl emniyet ve jandarma teşkilatlarının son zamanda yaptığı başarılı esrar ve kaçakçılıkla mücadelelerini takdir ediyoruz. Bizim işimiz eğitim, öğretmenliktir. İl müftülüğümüzün 17.01.2014 günü camilerdeki vaazlarını sağlıkla ilgiliydi teşekkürler Sümer camide dinledim.
İşletmeler, kurumlarımız, KAMPANYA başlatsak sigara bırak altın hediyesini al. Ne dersiniz*
Yürüyüşe çıktığım zamanlara görüyorum el ele gençler, yaşlılar sağlıklı hayat için yürürken bazı insanlarımız ise devamlı koltuklarında ya da evde bazı hanımlarımız kanepelerde dizi hayranı olmuşlar yerlerinden nedense kalkamıyorlar…
Ne diyelim sağlık bakanlığımız bu yıl obeziteyi önlemek için en az 10 bin adımı her gün tavsiye ediyorlar. İl halk sağlığı müdürlüğü yürüyüş organize etmişti, soğuk hava da olsa katıldık, belki iptal ederler diye spor kıyafet yerine kot ve paltoyla gittik yürüdük. Gençlik spor md. çim sahada Mahmut bey, doktorlar, hemşireler, komutan ile halk da vardı bana göre sahanın en azından yürüyüş güzergâhı düzeldi mi tekrar gidemedim. Kapalı havuz inşaatı diğer tesisler harika ama yürüyüş yolunu bilemem? İldeki yetkili amirlerimiz denetim yapıyorlar, basındaki dostlarım, bu arada seçim atmosferi çok yoğunlar. Allah hayırlısını versin ilimiz ve ülkemiz için.
Biz kaldırımlarda yürüyoruz. Saha ya her zaman gidemiyoruz. Sıcak bir çay ikramı yapsalar fena mı olur? Nevşehir belediye başkanımız hasan beyin ilimize gelenlere kahve ikramı ne güzel.
Bizce başarılı sporcuyu herkes eğitir olimpiyatlara götürür önemli olan bana göre genç, işsiz kahvelerde ya da internet ve evde vakit geçiren çocuklara sporu teşvik eden projeleri yapmalı eğitimcilerimiz. Pazar sabahı 2014 yılının güzel güneşli gününde içimden güzel makaleler de paylaşmak isterdim, dün gece yürüyüşe çıktım bir de ne göreyim saat 23.15.ilimize hentbol için gelen gençlere karşılaştım gıda merkezinde.
Sorduğum 3 soruda spor yapan bazı gruplar gelmiş ilimize bazılarının sigara ve alkol kullanmaları beni çok endişelendirdi ailelere seslenmek istedim. Çocuklara YEŞİLAY CEMİYETİMİZ Genel merkezine uğramalarını rica ettim, bilmem giderler mi?
Kendileri sigara içmiyormuş ama diğer sporcular çok alkol de içiyor dediler. Enteresan! helal olsun çengel köyden gelen gençleri sevdim. İlimizde okullarda, üniversitemizde başarılı sporcularımız çok gurur verici medyadan duyuyoruz… Veliler bana iletti ilçelerde, kasabalarda sporu teşvik eden ailelerimiz az, yerel belediyelerimiz adaylar kesinleşti artık görev sizlerde. Bize alo demeniz yeter. Geliriz…
Müzikle akın beyle hem eğlensin hem de 40 TÜRK Büyüklerimizi sahne gerisinde öğrensin ne dersiniz? Detaylı bilgi almak isteyenler telefonumu bilirler.3 özel kuruma gittim önerdim, bekliyoruz.
Ama bir yerlerde eksiklik halen devam ediyor. AİLELER. Ulusal bir köşe yazarımızdan alıntı; çocuk yaşta evlendirilen kız çocuklarına sahi kim nasıl hareket edecek iyice inanın kafamız karıştı…
Kadınlarımız yuvalarımızın temelidir. Şiddet uygulayan bazı erkekler yazımı okuyunca yorumlarınızı bekliyorum. Lütfen daha çok eğitim. Öğretim yapılıyor ama 3 temel unsurdan birisi de ne yazık ki aile ve çevredir. OKUL Üzerine düşeni yapıyor ama yeterli mi hayır*Yeşilay kolları daha aktif olmalı, aile birliği başkanları daha sosyal olmalıdır.
Ülkemizden değişik manzaralar… Daha doğrusu suçlu kim?
1-Annesi ve babası... (Kızlarını mal gibi sattıkları için)
2-Kocası (Bir çocukla cinsel ilişkiye girdiği için)
3-Toplum (Sessiz kaldığımız, ayıplamadığımız bas bas bağırmadığımız için)
4-Devlet (yeterince yaptırımı olmadığı için)
Aslında listeyi uzatabilirim ama bunlar da yeterli kanımca...
Bu ülkede bir çocuk babasının velayetiyle 12 yaşındayken bir adama ’Çocuk doğursun’ diye veriliyorsa ya da yaşı mahkeme kararıyla büyütülüyorsa hâkimin de suçu yok mudur örneğin?
Ya da dini nikâhı kıyan imam, mele, diyanet görevlisi? Onlar yataklarında rahat uyuyorlar mıdır?
Uzun lafın kısası ’Devlet’in tüm mekanizmalarıyla bu saydığım konuların üzerine yüklenmesi lazımdır vesselam…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.