- 399 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yapan Bilir Kendi Şifresini Koyar
Yapan Bilir Kendi Şifresini Koyar
Geri toplumlara bakın; onlar, maddi alanda da manevi alanda da hiçbir şey üretmezler! Kullandıkları teknolojik ürünler, ileri toplumların ürünüdür; dinleri ise Orta Çağ üründür!
Ne din üretmişlerdir ne de teknoloji! Hazırı alırlar ve hazırla yol almaya çalışırlar! Bunun sakıncasını anlatacağım.
Teknolojik olarak ilerlemeyen ve üretmeyen toplumlar, hazır teknoloji aldıklarında o teknolojiyi kullanırken ürünü üreten ileri toplumların yazılımına bağımlı kalırlar! Bunun sakıncaları nelerdir! Askeri bir teçhizat ya da silah ya da uçak bunun ateşleme yön bulma sistem yazılımı üretici ileri ülkelerin kendi kodlamasına uygun çalışır. Bu da şu demektir; bu silah her ne ise mesela uçak, tüm rota ve ateşleme sistemi uydudan yönlendirilebilir ve uçağın, füzenin istenmeyen yöne gitmesi ve istenmeyen ateşleme yapması hatta yerinde infilak etmesi bile sağlanabilir!
İletişim ve yazılım alanında ise tüm haberleşme cihazları uydudan kontrol edilir dinlenebilir! Çünkü yazılımı yapan ileri teknolojiye sahip olanlar kendi kodunu, şifresini bu cihazın içine, yazılımına koyar! Tüm bilgisayar ağını kontrol edebilir. Kendi özgün yazılımını kullanmayan kendi cihazını yapmayan geri toplumlar da bunun olumsuz etkisine katlanır! Başka çareleri olmadığından elbet!
Şimdi eğer bir toplum, kendi silahını üretmiyor ve kendi haberleşme sistemini özgün kuramıyor ise tüm iletişimi başkaları tarafından izlenebilir! Tüm savunması istenildiği anda felç edilebilir!
Bir toplum kendi dinini kendisi kurmamış ise “Orta Çağ” da bazı toplumların ulularının kurduğu dine mensup ise onların torunlarını ulu sayması kaçınılmaz olacak hatta onların torunlarının yaşadığı toprakları da kutsayacaktır. Onların torunlarının adeta hayranı ya da bilinçsiz yardımcısı olacaktır. Eski Türklerin özgün dine sahip olduğunu biliyorum o konuda yazmayacağım konu anlaşıldı.
Son tahlilde; kurda sormuşlar “Ensen neden kalın!” demiş; “Kendi işimi kendim yaparım”!
“Kendi uçağını kendin yap!” kendi haberleşme ağını, kendin kur! Kendi özgün yazılımını üret ki başkaları o yazılıma kolayca girmesin! Kendi dinini kendin kur ki “Orta Çağ” ulularının hedeflerine alet olma…
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.