- 450 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlamak
Anlamak
Anlamak, anlaşmak, anlatmak için çaba sarf etmek gerek! Her insan değerlidir kendi açısından. Bunu anlamak gerek! Yani benim açımdan bir anlam ifade etmeyen birisi de kendi açısından değerlidir! Biri açısından ben bir anlam ifade etmiyorsam, bunu da anlarım; ben kendi açımdan değerliyim ama o da bunu anlamalı! Yani anlaşmak budur aslında; anlaşmak, bir konuda hem fikir olmak da değildir aslen. Anlaşmak anlamaktır.
İnat, yenilginin en önemli nedenidir! Yenilenler önce kendine bakmalı; eğer yenik düşmüşse bir konuda bilmeli ki kusur kendindedir! Maharet de onu mağlup edende değildir! O halde maharet insanın kusurunu görmesindedir. Alaycılık, bir kusurdur; sonucu yenilgidir. Ben yenilenleri gözledim çoğu alaycı ya da kendi kusurundan yenilmiş...
Rastgele ideolojik karşıtlarına hakaret ve küfredenler bunu acizlikten yapıyor! Bu yenilginin bir tezahürüdür, açığa çıkmasıdır! Kayda değer bir fikri olmayan hakaret ve küfre sapar! İdeolojik olarak karşıt olduğu hedeflere küfredenler ve hakaret edenlerle işim olmaz! Önlem alınca yetkililer bu sefer de iyice yakınmalar başlıyor. Akıllı olmak gerek, sloganlarla ilim bilim olmaz! Hakaret ve küfür devamında ceza ve yakınma doğurur... Hem küfreden hakaret edenler, kendilerini ne sanıyor ki? Bunlara güvenip neden yetki verilsin ki? Zaten her şey ortada arif olan hakikati görür...
Pazarlamada bir kural vardır; "Müşteri bilinçlidir" yani ne kadar cahil olursa olsun ne kadar paspal olursa olsun bir malı alacağı zaman onun bilinçli davranacağı var sayılır! Yani bir malı "Nasılsa cahiller anlamaz, kusuruyla alır" diye düşünmek pazarlamacı açısından felakettir! İşte bu nedenle cahillere kusurlu malı kakalamayı deneyenler aldandı...
Müşteriye saygı gösteren pazarlamacı aslında bazı gereksiz malı bir şekilde satabiliyor da. Bu da müşterinin zaafı olur! Genel olmasa da pazarlamacılığın ilk yayıldığı yıllarda bu çok yapıldı! Gayet yakışıklı, güzel giyimli, genç dinamik erkeler ve az dekolte, güzel kızlar tatlı dilleriyle neler pazarladı neler! Hiç ihtiyacı olmayana ansiklopedileri sattılar, mutfak robotları ve kap kacak sattılar. Su arıtma cihazları sattılar! Çoğu işe yaramadı. Ama alan aldı, satan sattı...
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.