- 1009 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MİLLİ SAVUNMA SANAYİİMİZDE MUAZZAM GELİŞMELER VAR ..
Bilgisayar ve teknoloji Ülkemiz için neden önemli bazı misaller vermek istiyorum.İletişim, haberleşme araçları Devletler için en vazgeçilmez ihtiyaçlar arasına girmiştir..
Devletler iletişimde kendi yaptıkları teknolojik ürünleri kullanmazlarsa karşı ülkelerin onları dinlemesi her zaman mümkündür.Uydular bizim olmazsa bizi gözetleyip,dinlerler.
Evimizdeki bilgisayarlardan bizi gözlemediklerini nerden biliyoruz?Dünyanın bir ucundan bir ucuna bilgi aktarımı saniyeler içinde oluyor.
Bilgisayarda bir proğram yüklendiğinde karşıdaki bilgisayar içerisine girilip bilgiler gözden geçiriliyor.Ben bile burdan Almanya’daki, bir arkadaşın bilgisayarına müdahale edebiliyor,içerisindeki klasörleri görebiliyorum.
Devletin önemli kurumlarında kullanılan bilgisayarların koruma altında olması gerekiyor.Daha doğrusu bütün teknolojilerimizin daha ileri ve bizim olması gerekiyor.
1991 de Irak’a ilk Abd saldırısında Saddam Hüseyin’in 300 mig savaş uçağı etkisiz hale getirilmiş,yerle uçakların iletişimi bir karartma ile bitirilmişti.
Şifre kullanımı ile uçakların gözleri görmez olmuştu.Bütün uçakları ve tankları bir bir yok edip yakmamışlar mıydı?
1974 Kıbrıs Savasında bizim uçaklarımız bizim savaş gemimizi aynı nedenle düşman tanımlayarak batırmamış mıydı.
***
Bugünlerde milli silah konusu yeniden gündeme gelmiştir.Yemen’de İranla Suudi Arabistan güçleri arasında kıyasıya bir mücadele ve güç denemesi olmaktadır.
İran Hussi denilen Hüseyin taraftarlarını Suudiler ise Tutsileri desteklemektedir.Yemen’de sular uzun zaman daha durulmayacaktır.
İlk zamanlarda Suudiler Yemen’de duruma hakim olmuşlardı.Abd’ den aldığı ilahları İran güçlerine karşı kullanmaktaydı.Yüzlerce tankı,uçağı olan Suud Kralı ABD lilerle görüşme masasındayken gelen bir emirle neye uğradıklarını şaşırdılar.
Tanklar ve uçaklar görmez hedefi algılayamaz duruma getirilmişlerdi.Başkasının elinde kumandası olan silahlar işlevsiz hale gelmişti bir anda...
Biz daha önce İHA ları İsrailden kiralayıp kullanıyorduk.İsrail gelen görüntüleri istediği gibi siliyor bizim görmememiz gerekenleri şifreliyordu.
PKK ile mücadelede bu yüzden zaman kaybı ve kaynak ısrafı yaşandı.Türkiye’de şu anda özel bir şirketimizin çalışmalarıyla yerli İHA yapılarak bu komediye bir son verildi.İsrail aynı zamanda bizim tarafları gözetleyip ABD ve diğer Batılı güçlere Natoya da servis ediyordu.
Biz Natoda beraber olduğumuz İngiltereden Fransadan füzeler alıyorduk.PKK’ lılar bizim elimizde kaç Fransız kaç ABD ve İngiliz füzesi stoku olduğunu biliyorlardı.
20-30 bittiğinde bir şey yapamayacağımızı bilen PKK dağdan kırsala geçiyordu.
Şu anda MKE’ nin yaptığı sayısız zırh delici ve sığınak delen mühimmatla bu konuda PKK nın üzerine giden Türk Silahlı Kuvvetleri bu mücadelede sona yaklaştı diyebiliriz..
Bu nedenle mutlaka yerli ve gelişmiş silah sanayi diyoruz..
1985’ li yıllarda Arjantin ile İngiltere arasında Falkland Adaları yüzünden çıkan savaşta Arjantin füze bataryaları İngiliz uçaklarını bir bir düşürüyorlar.
Arjantin füzeleri Fransız malı koordinatları belirleyen şifreler Fransızlarda.İlk önceleri vermiyorlar sonra bir menfate binaen şifreleri veriyorlar.
Arjantin füzeleri yine ateşleniyor ama hep ıskalıyorlar,yüzlerce metre sapıyorlar.Neticede kazanan İngiliz tarafı olmuştu.
Savaş esnasında teknoloji sizden değilse durum değişiyor.Bir yerli cep telefonumuz bile yok,akıllı telefonlar çok akıllı, kapalıyken bile dinliyorlar bizi,bataryayı çıkarsak da dinliyorlar çünkü içinde cip var.
İnternete giren her aygıt çift taraflı çalışmaktadır.Hepsinde yabancı telefon ve baz istasyonları ile iletişim sağlanıyor,iletişim şirketleri küresel sermayenin güdümünde.Face,twitter hepsi bizi fişlemek için kurulmuş tuzaklar.
Aynı anda karşı taraf bizi dinleyip,gözetleyip kayıt altına alıyor.Bütün zamanlarda 1900 lü yıllardan beri adamların bizim ordumuzu,devlet adamlarımızı dinlediğini sanıyorum.
1926’da televizyon bulunmuş,radyo dalgaları daha eski,Amerikanın Sinop’taki üslerinden Rusya’daki askerlerin seslerini dinleyip,görüntülediklerini,bizi de dinlediklerini duymuştum.Aldığımız bütün eski cihazlarda dinleme yapılmaktaydı belki de.Nerden bileceksin ki dinlendiğimizi...
Bugün ancak farkına varıyoruz gizli kameraların,görüntüleme yapan lenslerin,gözlük
çerçevelerinin,kalem,anahtarlık vs.kayıt cihazlarının olduğunu.Bu teknoloji elli yıldır yüz yıldır adamların elindeydi.
Belki de eski televizyonlarla bizi uydudan dinliyorlardı.Akıllı tvlerden ve telefonlardan internete bağlanılabildiği için istenildiği zaman oradaki bilgilere girilip,bir kamera gibi karşı tarafa görüntü aktarabilmektedir.
Smart tvler bu bakımdan çok tehlike arzetmektedir.İçerisine takılan bir aparatla internten bilgive kredi kartı bilgilerinize girilmesi mümkün olabilmektedir.
Ankara’da Genelkurmayın yüz metre yanında bir ev kirala,Bakanlıkları aynı şekilde dinle,uydudan google earth ile gözetle,karşı atağa geçip istediğin oyunu oyna,yıllardan beri niye iflah olmadığımızın izahı burda değil mi?
Aselsan,Havelsan,Mit gibi Milli kurumlarımızın ve yerli silah sanayimizin geliştirilmesi lazım.
Silahların gözleri savaşta karşı tarafın izni dahilinde görebiliyor.
Yoksa hepsi uçan bir tabut olmak durumunda.Aselsan’da çalışan üç mühendisimizin hayatına intihar süsü verilen suikastler sonucunda son verildiği kamuoyunun bilgisi dahilindedir.Devletimizin bu dahi beyinleri ve ailelerinide koruyup kollaması lazım.
Şu son on günde yaşanan Devletimize Operasyon,Devlet içinde paralel yapılanma bilgi ve teknolojik yapılanmanın önemini gözler önüne sermiştir.Teknoloji sizinse Dünyada varsınız,yoksa yoksunuz.
Devletimizin kaydı, kuyudu yabancı güçlerin elinde,bütün insanların fişlendiği bir ülkede yaşıyoruz.
Bir flaş bellekte dünyanın bilgisinin depolandığı,birkaç saniyede Abd ye,Ab ye yollandığı Ülkemizde acaba gerçekten güvende miyiz?
Yoksa müttefik dediğimiz,ilk fırsatta Irakta yaptıkları katliamı,tecavüzleri bize de yapacaklarından yüzde yüz emin olduğumuz Amerikalıların,Batının insafına mı kalmışız?
Devletin onca dinleme cihazı kayıp,bunlarla kim, kimleri dinlemiştir?Aynı anda ABD de bizi bunlarla dinlemiştir.
Teknolojiyi onlardan aldığımız sürece buna mahkumuz.Cep telefonları ilk çıktığı zaman Meclisde milletvekillerine şirketler hediye ediyorlardı.
Ne konuştuklarını da adım gibi biliyorum dinliyorlardı.Bir Bakanın ihale öncesi dinlenmesi,Ordumuzun dinlenmesi çok iç açıcı olmasa gerek.Devlet kademelerinde önemli makamlara getirilen kişilerin güvenlik soruşturmalarının sıkı yapılması gerekiyor.
Amerika’nın Osmanlının Enderun sistemini alıp uyguladığını, dahi gençleri çok küçükten alıp okutup hangi ülkede çalışacaksa o dilleri mükemmel biçimde öğrettiklerini Ülkemize gelen eski ve yeni Abd büyükelçilerine ,özellikle Richardone midir nedir ona bakarsak çok iyi anlıyabiliyoruz.
Adamların hepsi donanımlı,ajan provakotör, bizim dışişleri böyle değil. Abd,Avrupa ülkelerinde iktidar muhalefet devlet bir bütün olarak çalışıyor.Bizde hükümetler değişince tüm bürokratlarda değişiyor.
Devlette devamlılık esas olması lazım.Yeni gelen Devleti öğreninceye kadar Devlet tarumar ediliyor.Seni Yüce Divana vereceğim diye ikide bir Başbakan tehdit edilir mi?
Batıda seçimler öncesi iktidar muhalefetle kozlarını paylaşır,birbirine suçlamalarda bulunur ama seçim biter bitmez bunlar kesilir.Hepsi Devlet için çalışır,bir ve beraber olurlar.Bizde mümkün müdür?
Böyle muhalefetin olduğu bir ülkede neyi nasıl güvenerek paylaşacaksın?Kuma gibiler sanki,düşmana gerek yok..
Batıda böyle bir şey mümkün müdür?
Bizde hain çok,kimin müslüman kimin dönme,gizli gavur veya kimlerle işbirliği yaptığı belli değil.Eskiden bizde Devletin önemli kademelerine bunlar alınmazlardı.
Osmanlıda nufus kağıtlarında Süryani,Roman,Arnavut,Rum,gayri müslüm vb.yazan tebea Devlette önemli makama alınmazdı,bunlar askerede alınmazdı pek tabii olarak.
Devletin önemli yerlerinde bunlardan temizlikçi,şirket elemanı da aynı tahribatı yapmaz mı?Günümüzde bu elemanların çok yaygın olarak istihdam edildiğini de unutmamak lazım.
Devlette üst kademelerde olanların yüz Türk,İslam dininden olanlar veya emin olunanlar tarafından korunması gerekir diye düşünüyorum.Osmanlıda Padişahlar Devlete zarar gelmesin diye Hac vazifelerini bile yapamamışlar.
Turgut Özal merhumu,Aytunç Altındalı,Yaser Arafatı,Hz.Fatihi zehirleyerek şehit etmediler mi?İşimiz gerçekten zor,siyonistler,küresel sermaye çok güçlü,dünyayı bunlar idare ediyorlar,paylaşıyorlar.Allah yar ve yardımcımız olsun.
Su uyur,düşman uyumaz demişler.Gençlerimizin iki taraflı eğitimi için yapılacak yatırımlar ve çalışmalar geleceğimizi belirleyecektir.Gün birlik olma günü.
Milletimizi üst üste konmuş küpler gibi düşünecek olursak alttaki küp bizim birliğimiz ve beraberliğimizdir.
Bunu yıkmak isteyenlere fırsat vermeyelim...Hoşca ve esen kalınız...
29.12.2013//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU***
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.