Şimal Yıldızı ile Güneş
Batıdan yükselerek şimale giden yıldız, doğudan yükselen güneşine bırakır kendini. Soğuk kuzeyin tek yıldızı koca bir güneşe , yılgınlıkla mücadele arasındaki güneş ise daima aynı parlaklıkta ve güzellikteli yıldızına sımsıkı sarılır... yönleri yolları buluşturmuştur onları.
Yıldız başkalarına yollarını göstermekle ifa ederken vazifesini güneş, yakar ısıtır aydınlatır ve yıldızının üstünde ışıklarının ahenkli dansıyla aşkını tüm kainaata anlatır. Taa ki güneş batıpta serenadını tamamladığında, canından sevdiği yıldızı hayattaki valslerinin sırada olduğunu hatırlatır. Karanlığa terk ederken yıldızını kısa bir süreliğine de olsa güneş, elllerinden kayıp giden yarinin parmaklarını son kez öpen bir insanın hissettiği acıyı duyar devasa yüreğinde.
Güneş çekilince köşesine, yıldız geceyi tek başına yaşar ve anlatır sevdasını. Nice aşkların sembolüyken artık o da bir aşkın yıldızıdır.
YORUMLAR
Güzel bir yazı; ancak kainatta daha büyük güneşlerin olduğunu unutmamalıyız.Bizim güeşimiz sadece samanyolu galaksisi içinde ve kendi sistemine bağlı dünyamızı aydınlatan güneştir...Kainat denince biliyorsunuz bütünüyle evren alkla gelir.Diğer adıyla Demirkazık olan Jüpiter8KUZEY YILDIZI ) yine ışığı bize ulaştığına göre yakın bir yıdızdır...Düşünün saniyede 300.000 km. yol kateden ışık hızı ile ışığı hala yeryüzüne ulaşmamış yıldızlar(GÜNEŞLER) vardır... saygımla.
Şaban Aktaş tarafından 5/3/2008 8:47:49 AM zamanında düzenlenmiştir.