- 767 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HAY SIFATIYLA HAYATA BAKMAK
Hayatı bize bahşeden Allah’ın sıfatlarından biridir "Hay" yani "Hayat sahibi olmak". Bu hayatın sakinleri olarak, Rabbimizin bize bahşettiği bu güzel yaşamı yaşamakla taltif olunmak bilirsek çok büyk ve özel bir lütuftur.Hayatın çeşitli mecralarında yaşama sanatını icra eden insan oğlunun yaşarken uygulayacağı bir kataloğu veya bir çizelgesi olması da doğaldır, hatta mecburiri ve zaruridir.
Hayatın dmenine geçen insan kılavuzu olarak, öylesine güçlü öylesine hakim ve öylesine alim bir dostu rehber alacak ki, onu her bariyerden, her fırtınadan, her müşkilattan emniyete alsın,kurtarsın..."Refikin iyisiyle uzun yollar kısadır."sözü bu cümleyi açıklamaya yetmektedir.
Yaşamı bize bahşeden Rabbin dünya gezegeninde bizden önce de sakinlerinin olduğunu ve onların yaşam kesitlerinin öykülerini kıssalar şeklinde Kutsal Kitabımız Kur’an-ı Kerim’den öğrenmekteyiz...Yaşamın icracıları olan bizler, yaşamı künhüyle kavrama ve amacına uygun icra etme yetisine sahip olma arzusu ve şuuru taşımakta mıyız? Yoksa hayatı "Vur patlasın çal oynasın" mantığıyla boşa heves ve çabalarla karartanlar gibi ıskalamakta mıyız? Hayatla hayati sınavlar verdiğimizin şuuruyla bakalım konuya ozaman açıklık yadsınamaz derecede gözümüze çarpacaktır. Evet, hayatı sahibinin rızası ve emri üzere yaşamak bir yüce sanattır...Ve bu sanatın en büyük icracısı Resul-i Kibriya (S.A.V) dır.O’nun nurlu yollarında, mübarek adımlarını takip ederek hayat merdiveninin basamaklarında ilerlemekse, kulluğun en yüce, en ulvi makamıdır...
Yaşantımıza mana ve ümit katacak kutsi hisler bu yolda ihlasla sarfettiğimiz çabalar sonucu kalbimize sunulacaktır.Kalplerin ihyası için, gönülleri bir işaretiyle aya ferman eyleyen Resulullah Efendimize (S.A.V) menzil eylemek gerekir.Sözlerin ihyası, amellerin icrası, kalplerin itminanıa varıp kirden pastan arınmasıı hep bu ilahi ölçülerin titizlikle uygulanması sonucu berrak olacak, kemale erecektir.Gönlüne,zihnine,hayatının her safhasına,yaşamının her sayfasına "Hay"’dan aldığı ilham ve buyrukla icrada bulunan bütün yaşam icracılarına gönüller dolusu selam ve esenlik dileklerimle...
Ayşe Ciplioğlu Kaş