Muhterem e mektuplar 11/ allah yolunun ilk kapısı korkudur
Muhterem’e mektuplar -11/ Allah yolunun ilk kapısı korkudur...
Kul ( 12.24.2013 )
Günaydın hocam...
Uzun bir geceden sonra daha yeni kalkabildim. Malum finaller yaklaştı. Çok çalışmam lazım...
Hocam birçok şey gördüm rüyamda. En net hatırladıklarımı anlatmak istiyorum.
Hocam küçük küçük arı yuvaları vardı sanki. Ama her bir arıya ayrı bir yuva... Her yuva da avuç içimden az büyüktür belki. Ve her arının yanında da minicik tavşan. Her birinde bir tavşan bir arı var yani hocam. Bazı arılar büyük bazıları daha küçük. Bir tanesi de gözümün içine bakıyor hocam göz hizama gelip. Ama normal boyutta değil. Çok daha büyük bana bakıyor. Ama bir zarar vermiyorlar bana. Bir şey yapmıyorlar. Rahatsız da etmiyorlar.
Bir de hocam sizi gördüm. Size bir şeyler anlatıyorum. Yazıyorum yine. İki arkadaşımın resmini yolluyormuşum. Bana verdikleri zararlardan bahsediyormuşum size. Bana böyle böyle yaptılar gibi bir şeyler diyorum ama ne dedim bilmiyorum.
Tarih:24 Aralık 2013 Salı 14:13:40
Hacı Ali Bayram
Allah hayırlara getirsin... Girdiğin bu yolda bazen anlamlandıramadığımız rüyalar göreceksin... Net hatırlayamadıklarını çözümlemek zor olacaktır... Çevrende çok alevi genç mi var?
Beni rüyanda görmen çok iyidir... Mevla’m seni benim cismi latifimle eğitecek demektir... Sen mürit(irade eden-öğrenici) oldun, ben rehber(öğretici-eğitici) inşaAllah... Anlamı bu... Birçok sorununu bu yola öğrenebileceksin inşaAllah...
Selam es selame
Kul ( 12.27.2013 )
Hocam hayırlı akşamlar...
Size kalbimin temiz kalabilmiş yerlerinden selamlar gönderiyorum sevgi ve saygı dolu...
Hocam ben korkuyorum. Neden bilmiyorum korkuyorum. Namaz kılarken her zaman olmasa da bazen yanımdan gölgeler geçiyor gibi hissediyorum. Namaz esnasında başımı çevirip bakamıyorum da. Bana mı öyle geliyor hocam? Kalkıp ışığı açıyorum korktuğum için. Korkmamam mı lazım hocam? Yurtta yaşadığım olaydan sonra etraftan geçen insanlar görüyordum karanlıkta. Gölge gibi. Aklıma hep onlar geliyor hocam. Kısa bir dönem oldu geçti. Şimdi böyle olunca aklıma onlar geliyor. Ne yapacağım hocam ben? Hayır olan bir şeyden korkuyorum belki de. Kendime çok kızıyorum ama elimde değil hocam. Namaz esnasında o gölge midir nedir tam bilemiyorum da onu hissedince, en ufak sese namazda irkiliyorum. Korkuyorum resmen. Ne yapsam ben hocam? Yoksa yine kötü bir şey mi olacak yurttaki gibi? Allah korusun. Hocam ne yapayım ben bana bir şey deyin lütfen...
Hacı Ali Bayram ( 12.27.2013 )
Allah yolunun ilk kapısı korku kapısıdır... İnsan geçmiş günahlarından korkar... Yeniden günah işlemekten korkar... Kendisini affettirememekten korkar... Velhasıl uyanık olan korkar... Gaflette olanlar değil... Gaflette olan ölüdür... Uykuda korkmazsın. Bilincin kapalıdır... Ölüsündür... Hiçbir şeyden korkmazsın... . Ama uyanır uyanmaz bazı şeylere geç kalmaktan, sınavı verememekten korkarsın...
Velhasıl uyanan korkar... Sen de uyandın... Korkman normal... Giderek Allah’ın yakınlığını kazanacak, tevekkül etmeyi öğrenecek, “Allah var korku yok” diyeceksin... ...
Günde bir kere sağ devri yap, ibadetlerine devam et... Allah’tan başka gidecek kapı mı var? Allah’a yakın kal...
Aslında kimse benim kadar korkamaz... Ülkeme zarar gelmesinden, evlatlarımın ve ailemin başına bir şey gelmesinden korkarım... Sağlığımdan ve namazımı kaçırmaktan korkarım...
Korku doğru alanlara yönelirse izzet sebebi, yanlış şeylere yönelirse zillet nedenidir... Nefsine uymaktan, günaha girmekten kork. Anneni babanı üzmekten, aileye, namusuna zarar vermekten kork... Allah’tan kor... Şeytandan değil...
Selam es selame