- 661 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hiçlik
Hiçlik
Hiçliği övenler, hiçliği eğer tecrübe etselerdi "Hiç" olmayı asla istemedikleri gibi övdüklerine de şaşırırlardı! Hiç, “Hep” in potansiyelidir! Yani hiçlik, varlık aleminde bir "Ben" olmadan anlamsızdır! Her şey, hiçin potansiyelinden çıkar ama nasıl? "Kün" ile "Ol" ile. Öyle hiçlik tafraları yapanlar önce hiçliği anlasın! Hiçlik aslında anlatılmaz bizzat yaşanır! Bu da hal olarak bilinir. Bireysel bir durumdur! Benliğin hiçin potansiyeline bakmasıdır! Bunu denemeyen popülerlik adına övüyor ki güya hiçliği denemiş havası verecek! Bu hal aslında sırdır! Varlık olmadan, hiçlik anlamsızdır. Hiçin bir varlık tarafından izlenmesi ile görünmesi var! Yani hiçlikteki sonsuz potansiyel varlık ile bilinecek! Bunun çok yansıması vardır! Evet, bilinmek için hiçlik potansiyelinden varlık alanına çıkmak gerekiyor. Yoksa hiçlik zaten sınırsız bir potansiyeldir! Yazanın da bilinmesi, potansiyelinin görünmesi için okuyan gerek. Bu hakikat burada da işler. Yazanı kimse görmese, okumasa hiçlik alanında olacaktı yazının mesajı. Biri okuyunca, varlık sahasına çıkar. Yani göstereni gören açığa çıkarır.
Son tahlilde; hiçlik, bir varlık değildir! Hiçlik, “Hep” in potansiyelidir! Açığa çıkması için tercih edene ihtiyaç vardır. Tercih eden yok ise hiçliğin sınırsız potansiyelinin bir anlamı da kalmaz! Yani hiçlikten var eden olmalı ki hiçlik anlam kazansın! Varlık yoksa hiçlik hiç bilinmez. Hiçlikten de söz edilmez! Yani hiçlik bir varlığın potansiyelinin tanımıdır!
Ene-l Hak Konusu
Bir hazine odası olsa ağzına kadar hazine dolu; bir kova var sizin alacağınız tüm hazineden pay bu kova kadar bu durumda bu hazine odası kovadan daha kapsamlı olamaz kim için kovanın sahibi için. Yani fazlası anlamsızdır. Bu kova "Ben" olsun; hazine odası da farzımuhal O olsun. Hak olsun. Benin hissesi kova kadar olacağından Hak ben kadardır. İşte "Ene-l Hak" konusu.
Mesela bir halterci potansiyel olarak 200 kiloyu kaldırabiliyor ise bunu halkın ve uzmanların görüşüne açık yapmasına benzer! Yani potansiyelde olsa bile aleniyet yoksa anlamsız kalır!
Hiçlik edebiyatı yapanlar, aklınca “Hep” in potansiyeline talip olacak ama "Ben" olmadan nasıl potansiyel var olacak. Sorun bu. Yani “Hep” in potansiyelini tercih etmek için de bir tercih edici lazımdır ki o da “Ben” dir. Benliktir!
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.