- 612 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Halk İçindeki Güven Bunalımı
Bugünlerde Türkiye’nin içinden geçtiği durum halk içerisinde hiç de iç açıcı değil .Yolsuzluk davası, hükümet-cemaat kavgası gerilimi Türkiye ’nin aslında çok hassas bir fayın üstünde olduğunu bir kez daha kanıtladı .Son günlerde ortaya çıkan siyasi argümanlar halk içinde üst seviyede bir güven bunalımına yol açtı . En basitinden sokaktaki bir simitçi ’Yolsuzluk yapıldı mı yapılmadı mı ? Biri bunu açıklasın . ’ diye sinirli bir şekilde etrafındakilerden doğru olan bilgiyi almaya çalışıyordu.Bir vatandaş gelip ’Onlar yıllardan beri soyuyor zaten ’ diyor , başkası gelip ’Onlarla ülke ileriye gitti ,bunların hepsi oyun diyor .Simitçi napsın kime inansın ?
Bu ülkede yaşayan insanların hepsi olmasa da ezici bir çoğunluğu Türkiye ’yi dünyada her alanda söz sahibi ülke olmasını can-ı gönülden istiyor .
Fakat halk ülkenin geleceğini düşünürken kime güveneceğini son günlerdeki olayların da etkisiyle kestiremez oldu .Bu durum o kadar üst boyutlara tırmandı ki bir esnaf komşu esnafı farklı bir görüşü savunuyor diye ona cephe almaya ve arasına mesafe koymaya başlıyor.Osmanlı ’da farklı millet ve uluslar dostça yaşıyorken bile aynı milletten olan bizler solcuysak sağcıyı , sağcıysak solcuyu çekemez olduk . Gerçekten kime inanacağımıza kime güveneceğimize karar veremez olduk . Bir de denklemin içerisine cemaat bilinmeyeni dahil olunca denklem tanımsız ve çözülmesi imkansız bir hal aldı . İnsanlar en hassas olduğu yani din döngüsünden beslenen faktörlere karşı hayal kırıklığına uğradığını düşünürse güven bunalımı halk için hastalık derecesine kadar yaklaşıyor .Eğer Türkiye güvensizlik yüzünden manevi olarak parçalanırsa maddi olarak parçalanması da çok uzun sürmeyecektir .
Bu süreçte basın organlarına hayati iş düşüyor.Tarafsızlık ilkesini unutmadan halka en doğruyu aktarmak .Ama basınımız kasıtlı olarak kenara atıp kendi görüşünü halka benimsetmeye ve inandırmaya çalısıyor .Topluma bir güven bunalımı daha !Ben sade bir vatandaş olarak hangi gazete ya da tv kanalına inanayım ?Hangisi olan biteni kendi görüşü ve inandığı değeri katmadan bana aktarabilcek ? Sanırsam hiçbiri . Hiçbiri çünkü hepsi savunduğu görüş ve durumdan en üst seviyede beslenıyor.
Türkiye Cumhuriyeti halkı güven bunalımından bir an önce kurtulmalı ve ülke daha güzel ve mutlu unsurlarla konusmalı. Türkiye nin dışardaki düşmanlarının ellerini avuşturarak Türkiye ’ye gülmesi ve onların yüzyıllardır yakmaya çalıştığı zaman zaman başarılı oldukları ateşi biz kıvılcımlarla yakmaya çalışıyoruz .Hadi bundan vazgeçelim
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.