- 636 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yılbaşı kutlayan bilinçsiz Müslümanlar
Müslüman olduğunu söyleyen ve Kuran ile Sünnet’in kendisi için mutlak ölçü olduğunu belirten ve iddia eden kişinin hayatına dair ölçüleri bu iki temel kaide üzerinden gelişmek zorundadır.
Hem kendini Müslüman diye ifade edip, hem de İslam’ın hayatımıza uyarlanması noktasında acizlik göstermek çelişkidir, Müslüman isen, hayatının genel çerçevesini İslam belirlemek zorundadır.Ve İslam’ın yeryüzündeki zaferi için çalışmak zorundadır Müslüman birey ve toplum.
Yani Müslümanım ama şeriata karşıyım gibi laflar tamamen cehaletten ileri gelen hezeyanlardır.Müslüman isen Allah’ın razı olduğu idare biçimini istemek, bunun gerçekleşmesi için çalışmak zorundasındır, hem Müslüman olunup, hem de Şeriata karşı olmak başta da belirttiğimiz gibi cehaletten veya art niyetten ileri gelen tuhaf şeylerdir.
En başta belirtmiştik, hangi inancın mensubuysan ona uygun hareket etmek bizim asli görevimizdir.’Yılbaşı kutlamıyoruz ama çoluk çocuk bir araya geldik çerez yiyip televizyona bakıyoruz, gevur mu olduk biz şimdi ?’ Diye soran sevgili kardeşim, sen bunu yaptığın için kafir olmazsın, ama kafirler yılbaşı kutlarlar, sen Müslüman kimliğine bunu nasıl yakıştırırsın diye sorabiliriz değil mi ? Kendini düşünmüyorsan evladını neden yakıyorsun ? Veya her gün çerez yiyip televizyona bakıyorsan yılbaşında da yiyip bakabilirsin değil mi muhterem?
Mesele yılbaşını tanımak, kabul etmektir.Onlar yılbaşı kutluyorlar, bende oturup sabaha kadar namaz kılayım dersen bu da yanlış olur kanaatindeyim, çünkü bu kez de yılbaşını meşru görmüş gibi bir tepki ve namaz söz konusudur.Yok saymak ve o günü de diğer günler gibi geçirmek gerekir, yani sabaha kadar namaz kılan biriysen, o günde kılabilirsin kardeşim.
Müslümanların kurban kesmesine jüri sıfatıyla laf söyleyen, ve ‘kan akıtarak ibadet eden bir dini aklım almıyor’ diyen sevgili Hülya Avşar’ın aklı belki hindi kesilen ve ağaç katliamı yapılan bir dini alabilir, bu onun vicdani adaletsizliği ve de çifte standardıdır ve kendini bağlar, ama biz Müslümanlar biliriz ki ‘Kim bir kavme benzerse o da onlardandır’
Dolayıyla kocaman kocaman adamların sanki çok mühim bir iş yapıyormuş gibi yılbaşı kutlamalarına özenmesi istikbalimiz için gerçekten düşündürücüdür.
Veya gelecekte ülkemizi emanet edeceğimiz çocuklarımızın daha şimdiden tombala hesabı yapmaları gerçekten acı bir yaradır.
Bu vesileyle Hıristiyan aleminin yılbaşını kutlar, Müslümanlara göre bir durum olmadığına göre ve yılbaşı kutlamanın Müslümanlıkla uzaktan yakından alakası olmadığına göre herhangi bir Müslüman’ın bu gününü kutlamam, neden Müslüman’a Hıristiyan muamelesi yapayım ki ?
Tekrar belirtelim ‘Kim bir kavme benzerse o da onlardandır’
Tunar Çalışkan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.