- 938 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
AZRAİL ALEYHİSSELAMIN 2013 YILI MESAİSİ
Yüce Allah (C.C) Dört büyük meleğini çağırmış ve onlara tek tek görev taksimatı yapmış.
Cebrail’e( A.S ) ’’ Sen, peygamberlerim ile benim aramda haberci olacaksın, emir ve yasaklarımı peygamberlere iletmek senin görevin.’’, Mikail’e (A.S) ’’ Tabiat olaylarını tanzim etmek senin görevin,İsrafil’e (A.S ) ’’ Zamanı gelince Sur’a üfleyerek kıyametin kopmasını sağlamak senin görevin’’ Dedikten sonra son olarak Azrail (A.S) adlı meleğine emr etmiş ’’Vakti ve vadesi gelmiş insanların canını almak da senin görevin’
Azrail Aleyhisselam ’’Ey Allah’ım (C.C.) En zor görevi bana verdin. Tüm insanlar benden nefret edecekler. ’’ Deyince Yüce Rab (C.C) ’’ Merak etme, insanoğlu o ölümlere öyle sebepler bulacak ki seni kimse aklına bile getirmeyecak ’’ Demiş.
Gerçekten de öyledir. Bir bakın isterseniz. Bir yakınımız ölür başlarız ’’ Sağlığına hiç dikkat etmedi, zamanında hastaneye yatsaydı ölmezdi, ambulans beş dakika daha erken gelseydi ölmeyecekti, emniyet kemerini bağlasaydı şu an hayatta olurdu ’’ Vs. Hiç birimizin aklına o gün o saat, o saniyede ölmesi gerektiği için ambulansın geciktiği ya da emniyet kemerini takmadığı veyahut hız limitini aştığı gelmez.
Çok feci bir kazadan kurtulan için ’’ Vadesi gelmemiş ’’ Demeyi biliriz de vadesi gelmiş olan için bir sürü olsalı bulsalı yorum yaparız.
2013 yılı Azrail Aleyhisselamın oldukça fazla mesai yaptığı bir yıl oldu. Özellikle de İslam Coğrafyası üzerinde... Arakandan Suriye’ye, Iraktan, Mısır’a, Türkmenistan’a ve Türkiye’ye uzanan coğrafyada oldukça can alındı bu yıl. İçimizi yakan, yüreklerimizi dağlayan ölümlerdi hepsi de. Ancak insanlar bunca ölümden ibretler çıkaracağına birbirlerine sataşma sebebi yaptılar ölümleri bile.
-Sen Mısır’a, Suriye’ye ağlayacağına Gezi eylemlerinde öldürülen canlara ağla.
-Arakanda, Türkmenistanda öldürenlere ağla
-Yok olmadı...Vanda soğuktan donarak ölenlere ağla.
-Roboski için ağla. Rojava için ağla.
-Ay birazcık da sokak hayvanları için ağla.
-Ebru Gündeş ağlıyor haydi sen de ağla.
-Ulan daha yeni on tane aslan gibi Mehmetçik öldü. Ağlayacaksan ona ağla.
-Aaaahhh...Aaaah...Ağla gözlerim ağla zamanıdır/ Aşkımın şimdi son baharıdır/ Bu yağmur bu rüzgar bu fırtına/ Gönlümün isyanı feryadıdır.
Dağıttım sanırım. Konum bu değildi aslında ama memleket öyle bir hale geldi ki yazdığınız en masum ve tamamen siyaset dışı bir yazının yorumlarında bile olayı bu noktalara getirenlere karşı kendimce bir önlem alayım dedim.
Konu aslında 2013 yılında Azrail Aleyhisselamın Türkiye’deki ünlüler üzerinde çok fazla mesai yapması ile ilgili olup o ünlüleri hatırlatmak bâbında olacak.
Efendim Azrail Aleyhisselam 2013 yılında Türkiye’de hangi ünlüleri aramızdan aldı? Bir bakalım mı?
1-ŞENAY YÜZBAŞIOĞLU: ’’Sev Kardeşim ’’ Şarkısı ile gönüllerimize taht kurmuş olan Şenay Yüzbaşıoğlu 4 Ocak 2013 te 61 yaşında aramızdan ayrıldı.
2-METİN KAÇAN : ’’ Ağır Roman ’’ Kitabının yazarı Metin Kaçan 6 Ocak 2013 te Boğaz Köprüsünden atlayarak intihar etti. ( 52 Yaşındaydı )
3-HASAN FEHMİ KONYALI: Eski milletvelikiydi. 6 Ocak 2013te 75 Yaşındayken vefat etti.
4-ALEV SURURİ: Türk Tiyatrosunun en büyük sanatçılarından birisiydi 12 Ocak 2013te 84 yaşında hayata gözlerini yumdu.
5-BURHAN DOĞANÇAY: Dünyaca ünlü Türk ressam Burhan Doğançay16 Ocak 2013 te tedavi gördüğü hastanede 83 yaşında vefat etti
6- MEHMET ALİ BİRAND :Türk basınının en tanınmış ve renkli simalarından biri olup ııı lamalarıyla meşhur olan usta gazeteci yazar 17 Ocak 2013 de terk-i alem eyledi.
7- TOKTAMIŞ ATEŞ: Akademisyen ve gazeteci olan bu büyük insan 19 Ocak 2013 bir süredir tedavi gördüğü İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi Hastanesi’nde organ yetmezliği nedeniyle 68 yaşında hayatını kaybetti.
8-İSMET HÜRMÜZLÜ: Devlet Tiyatroları sanatçı ve rejisörüydü 19 Ocak’ta 97 yaşında iken hayatının son perdesi kapandı.
9- AHMET METE IŞIKARA Deprem değil bina öldürür’ sözüyle hafızalara kazınmıştı. Deprem Dedemiz 20 Ocak 2013 te hayatını kaybetti
10- SADUN TANJU: Türk basınının duayenlerinden olup o da 20 Ocak 2013 te 89 yaşında aramızdan ayrıldı.
11- İSMET KÜR.: Türk Edebiyatının yaşayan efsanelerinden birisiydi. 2013te aramızdan ayrılan ünlüler içinde en yaşlısı olan İsmet Kür 21 Ocak’ta yüz yaşındayken hayata gözlerini yumdu
12-SAVAŞ AKOVA: Tiyatro oyuncusu ve yönetmendi 23 Ocak 2013te aramızdan ayrıldı.
13-FERDİ ÖZBEĞEN: Şarkılara piyanosuyla ve o güzel sesi ile can veren sanatçı 27 Ocak 2013 te Dar-ü Bekâya avdet eyledi.
14-ARİF PEÇENEK: Türk futbolunun önemli isimlerinden teknik direktör Arif Peçenek 31 Ocak 2013te 54 yaşında hayatını kaybetti.
15-NECDET MENZİR: Emniyet Genel Müdürü ve eski İçişleri Bakanı Necdet Menzir,2 Şubat 2013 te 68 yaşında aramızdan ayrıldı.
16-MACİDE TANIR: ünlü oyuncu 6 Şubat 2013 günü 91 yaşında hayata gözlerini yumdu.
17-TEKİN AKMANSOY: 1980 lerin ünlü tv dizisi Kaynanalardaki Nuri Kantar tiplemesiyle hafızalardan silinmeyen oyuncu 12 Şubat 2013 günü 89 yaşında hayata veda etti.
18- ENVER ÖREN: İhlas Holding başkanı ve Türkite Gazetesi sahibi, basın dünyasında ’’ Enver Ağabey’’ Diye bilinen Enver Ören 22 Şubat 2013te ebedi aleme yolcu olduğunda 74 yaşındaydı.
19- OSMAN GİDİŞOĞLU: Yeni neslin daha çok ’’Çocuklar Duymasın ’’ Dizisinden tanıdığı ( Göbeki Dünür ) sanatçı 23 Şubat 2013te hayata gözlerini yumduğunda 64 yaşındaydı.
20- MÜSLİM GÜRSES: Arabesk müziğin ’Baba’sı ünlü sanatçı Müslüm Gürses ise 3 Mart 2013 günü sevenlerini yasa boğdu. Gürses, 59 yaşında tedavi gördüğü hastanede vefat etti.
21- METİN SEREZLİ: Türk Tiyatrosunun en büyük ustalarından biri olan sanatçı 10 Mart 2013 te 79 yaşında hayatını kaybetti.
22- DİNÇER ÇEKMEZ: Daha Çok Kemal Sunal ile çevirdiği filmlerden tanıdığımız, ’’ Süt Kardeşler’’ filminin asabi çavuşu Dinçer Çekmez, 12 Mart 2013te 73 yaşında aramızdan ayrıldı.
23- REFAİDDİN ŞAHİN: Eski Bakanlardan olan Refaiddin Şahin 16 Mart 2013te hayatını kaybetti.
24-ERDOĞAN ALKİN: İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde bölüm başkanı olan ekonomi profesörü Erdoğan Alkin 28 Mart 2013 vefat etti.
25-YAŞAR GÜNER: Tiyatro ve sinemanın emekçilerinden olup aynı zamanda senaryo yazarıydı. 1 Nisan 2013 te 70 yaşında aramızdan ayrıldı.
26-NİGAR ULUERER: Türk Sanat Müziğinin ve sahnelerin ünlü sanatçısı 3 Nisan 2013 te 87 yaşında vefat etti.
27- KEREMHAN IŞIK: 2013te vefat edenler içinde en genci olan sanatçı, 9 Nisan 2013te öldüğünde henüz 27 yaşındaydı.
28- SERKAN ACAR: Fenerbahçe futbol takımının eski oyuncularından ve manejeriydi. Aynı zamanda eski çocuk yıldız Ayşecik’in ( Zeynep Değirmencioğlu) Kocası olan Serkan Acar Türk futbolu, 18 Nisan 2013 te hayata gözlerini yumdu.
29-GÜNSELİ BAŞAR: Eski Türkiye ve Avrupa güzelimizdi. 20 Nisan 2013 te 81 yaşındayken aramızdan ayrıldı.
30-BURHAN APAYDIN: Adnan Menderes’in avukatlığını yapmakla ünlenmiş ve bu sebeple hapis bile yatmış olan Burhan Apaydın ’’Adnan Menderes’in Avukatı ’’ Olarak bilinmekle beraber Deniz Gezmiş’e de avukatlık yapmıştır. 20 Nisan 2013 te hayata gözlerini kapamıştır.
31-ŞAHİN GÖK: Türk yönetmen ve senaristi olup 21 Nisan 2013 te 61 yaşında hayatını yitirmiştir..
32-İBRAHİM YAZICI: Bursaspor Kulübü başkanı ve Türk futboluna değerli hizmetleri olmuş olan bu zat 7 Mayıs 2013te 64 yaşında hayatını kaybetti
33- GÜL YALAZ: 7 Mayıs 2013 te ayrıca Usta oyuncu Gül Yalazda öldü.
34-MURAT ÖZTÜRK: Türkiye’nin en iyi akrobasi pilotu ve hava fotoğrafçısıydı. 19 Mayıs 2013 te vafat etti
35-HAYRİ KOZAKÇIOĞLU: Türkiye’nin Güneydoğu’da yaşanan olaylar döneminden tanıdığı ve Olağanüstü Hal (OHAL) Valisi olarak tanınan Hayri Kozakçıoğlu 23 Mayıs 2013 ta ölenler arasında olup ölümü intihar olarak açıklandı.
36-NAZMİYE DEMİREL: 27 Mayıs’ta ise 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in 65 yıllık hayat arkadaşı Nazmiye Demirel, 86 yaşındayken tedavi gördüğü hastanede vefat etti.
37-PERİDE CELAL: İlk romanı ’’ Sönen Alev’’ i 1938de, son romanı ’’ Deli Aşk’’ı 2002 de yazan ünlü yazar 17 Haziran 2013 97 yaşında yaşama veda etti.
38-NURETTİN OK: Bayındırlık, İmar ve İskan eski Bakanı , 5 dönem Çankırı milletvekilliği yapan, Nurettin Ok,17 Temmuz 2013 te 86 yaşında vefat etti.
39-SELÇUK YULA: Fenerbahçe’nin efsane isimlerinden eski milli futbolcu ve son zamanlarda futbol yorumcusu , televizyon program yapımcısı 6 Ağustos 2013 te Selçuk Yula hayatını kaybetti.
40-TUNCEL KURTİZ: Türk Tiyatro ve sinemasının duayen sanatçılarından biri olan Tuncel Kurtiz 27 Eylül 2013 te 77 yaşında hayatını kaybetti. Bir sürü tiyatro eserinde ve filmde. Özellikle de ’’Işıklar snmesin ’’ Filmindeki ’’ Işıklar sönmeyecek lo, ışıklar sönmeyecek ’’ Repliği ile hafızalara kazınması gereken sanatçının ’’ Raiz Day’ Ya da ’’Şeyhülislam Ebussut Efendi’’ Rolleriyle hatırlanması üzücüdür..
41-TURGUT ÖZAKMAN: Türk bürokrat, avukat ve yazarıdır. Son zamanlarda yazdığı ’’ Şu Çılgın Türkler ’’ ve ’’ Diriliş-Çanakkale 1915’’ Adlı ederleriyle yanınır. 28 Eylül 2013 te 73 yaşında fani alemden ayrılmıştır.
42-TOMRİS OĞUZALP: Türk tiyatrosun ve seinemasını emektarlarından, karakter oyuncu Tomris Oğuzalp 28 Ekim 2013 te aramızdan ayrıldı.
43- SAVAŞ AY: ’’ A Takımı ’’ adlı tv - haber programıyla gönüllerde taht kuran ve her görüşten insana kendini sevdiren ender gazetecilerden biri olan SavaşAbi 18 Kasım 2013 te ebediyete göçtü.
45-ZAFER ÖNEN: Usta tiyatrocu ve sinema oyuncusu Zafer Önen,13 Aralık 2013 te 92 yaşında hayatını kaybetti.
46- ADNAN ŞENSES: Türk sanat Müziğinin en büyük ustalarındandı. İlerleyen yaşına rağmen söylediği unutulmaz şarkılarla hep gönüllerde yaşayacak olan Adnan Şenses 25 Aralık 2013te Hakkın Rahmetine yolcu oldu.
48-MEHMET SEMİH DEDEOĞLU: Eski Galatasaraylı milli basketbolcu Mehmet Semih Dedeoğlu da 27 Aralık 2013 de hayatını kaybetti.
Yüce Rabbim cümlesinin ve cümle Ümmet-i Muhammed’in taksiratını affeyleye.
Yeni yılın tüm Edebiyat Defteri ailesine sağlık, huzur, sevgi ve barış getrmesini dilerim.
YORUMLAR
Allah rahmet etsin her birine.
Sonuçta ölüm kaçınılmaz.
Erken ölümler üzücü oluyor işte.
sami biberoğulları
hocam ölenlere ALLAHTAN rahmet kalanlaraysa sağlık mutluluk versin saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Yeni yılın kutlu olsun..Sana ve ailene, tüm sevdiklerinle birlikte daha nice huzur ve mutluluk dolu yeni yıllar diliyorum..
Selam ve sevgilerimle.
Allah rahmet eylesin...Taksiratlarını affetsin...Bunlar sadece Türkiye mesaisi...Dünyadaki mesaisi var bir de..Doğanlar ölenlerden bir fazla olurmuş...Yani dünya bir sıfır gaip..Ya biz insanlar...Allah doğru yolundan ayırmasın Sayın Hocam cümlemizi...Saygıyla...Güzel bir hatırlatmaydı...
sami biberoğulları
Yeni yılın kutlu olsun..Sana ve ailene, tüm sevdiklerinle birlikte daha nice huzur ve mutluluk dolu yeni yıllar diliyorum..
Selam ve sevgilerimle.
Anneme “ya anne biliyor musun falancı(ünlü birisi) ölmüş” dediğimizde meşhur lafıdır; “ha beyuk iş” Sonra devam eder “benumda bir zamanlar babam ölmüşidi”
Buradan şunu anlıyoruz “ateş düştüğü yeri yakar”
Allah ölümünde hayırlısını versin hocam
Günün mana ve önemine binaen yeni yıl ile ilgili temennilerinize tüm kalbimle iştirak ediyorum, bilmukabele.
Selamlar, saygılar
Not: Her ne kadar bunun Kadir Özcan’a her hangi bir faydası dokunmayacaksa da
bir Trabzonsporlu olarak Kadir Özcan’ı adamdan sayıp listeye eklemediğiniz için teessüf ediyorum. :-)
http://blog.radikal.com.tr/Sayfa/kadir-ozcan-koyverdun-gittun-bizi-36870
sami biberoğulları
Sen deyince hatırladım..Benim rahmetli annem de hep öyle derdi ( Tabii ki tanımadığı biriyse ) Eeee ne de olsa o da bir Trabzonluydu.
Kadir Özcan'a gelince: Allah rahmet eylesin...Allah makamını cennet eylesin...Lakin o konuda kabahat benim değil...Ben bu yazıyı yazmak için ve yazarken de önemli ünlüleri atlamamak için bayağı bir site dolandım...Kadir Özcan ismi ya gözümden kaçtı ya da aradığım sitelerde yoktu...Kabahat Google Amcanın yani. Ama dersen hi '' Ula sen nasıl yarı Trabzonlusun '' O zaman derim ki. '' Haçan haklisun.''
Yeni yılın kutlu olsun..Sana ve ailene, tüm sevdiklerinle birlikte daha nice huzur ve mutluluk dolu yeni yıllar diliyorum..
Selam ve sevgilerimle.
Sizi okuyan da bu memlekette sadece meşhurlar ölüyor zanneder. Oysa bir gün Zincirlikuyu'daki Mezarlıklar Müdürlüğünün gasilhanesindeki telaşlı koşuşturmacayı görseniz İstanbul'un yarısı o gün öldü zannedersiniz.
yakın zamanda yeğenim trafik kazasında vefat etti.Biz de orada olma bahtsızlığını yaşadık değerli hocam.
kalabalık,telaş,kargaşa.
O esnada bir yaşlı vatandaş gasilhanede yıkanan annelerini cenaze arabasına kadar -üç adım- kaldıracak kimsesi olmadığından "yardım eder misiniz?" dedi.
Bir tabutu omuzlayacak dört sevdiği olmaması ne üzücü!
Ölümden beter olsa gerek.
Arkamdan fatiha gönderecek dört kişi olsun isterim.
Küfredecek dört kişi.
Adımı anacak dört kişi olsun isterim.
Selam ve saygı ile.
Ağyar
Töbe töbeee
Şaka bir yana rahmetli yeğenin için başsağlığı diliyorum değerli hemşerim. Allah ölümünde sıralısını versin :-(
Selamlar, saygılar
sami biberoğulları
Yeğeninin ölüm haberini biliyorum. Allah rahmet eylesin, sizlere de sabırlar ihsan eylesin. Dediğin gibi ateş düştüğü yeri yakıyor.
Ben bu yazıda ülkemizdeki tanınmış simaların bu yıl içinde nasıl birer birer öldüğünü ifade etmek, şu ya da bu şekilde pek çok gönülde taht kurmuş olan bu insanlar bir kez daha anmak istemiştim...Yazının başında da belirttiğim gibi aslında arkasından göz yaşı dökeceğimiz, üzüleceğimiz ölülerimiz bir hayli fazla.
Allah ölümün de hayırlısını nasip etsin.
Yeni yılın kutlu olsun..Sana ve ailene, tüm sevdiklerinle birlikte daha nice huzur ve mutluluk dolu yeni yıllar diliyorum..
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Yeni yılın kutlu olsun..Sana ve ailene, tüm sevdiklerinle birlikte daha nice huzur ve mutluluk dolu yeni yıllar diliyorum..
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Yeni yılın kutlu olsun..Sana ve ailene, tüm sevdiklerinle birlikte daha nice huzur ve mutluluk dolu yeni yıllar diliyorum..
Selam ve sevgilerimle.
Ölernlerin çoğunu duymamışım, a aa o da mı ölmüş dedim. Şenayı çok severdim. Tomris Oğuzalp ise sesiyle can verirdi oyunlara.
Allah hepsine rahmet etsin,
politik yorum yapıyorlar dediniz diye,
diğerlerini es geçtim bu günlük.
Yeni bir yıl geliyor,
moralimizi şimdiden bozmayalım.
zamanı gelince nasılsa bozarız.
tebrikler,
selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
Politik yorum konusuna gelince: Dediğiniz gibi seneye kalsın o konu.
Nice mutlu ve huzurlu seneler dileklerimle.
Selam ve sevgiler.