"bir intihar hikayesi"
Önemli iktisat düşünürü, İdris Küçükömer anısına, Profil yayıncılıktan çıkan, "Anılar ve Düşünceler" adlı kitaptan alınmıştır... Emekli general M.Servet Bilgi’nin anlattığı, İdris Küçükömer’in asteğmen olarak görevini yaparken başından geçen bir askerlik hikayesi… Bizde böyle hikayeler var ama unutulur giderler, elin ecnebileri alır bunları film yapar…
“…Karadenizli olmanın meşhur tutkusu ile belimdeki tabancayı görmek istedi. Smith Wesson toplu tabancayı kılıfından çıkararak kendisine gösterdim. Tetkik etti, içinde mermi yoktu. Bana dönerek “Teğmenim, görevli nöbetçi subayı olarak neden boş tabanca taşıyorsunuz?” dedi.
Kendisini odada bırakıp eğitime giderken, İdris’in haklı sözleri hatırıma geldi. Tabancamı emirerine vererek “buna depodan mermi doldur, odama bırak” dedim ve ben de eğitime gittim. Aradan yarım saat geçmişti ki, emireri koşarak eğitim alanına geldi. “Aman teğmenim koş yeni gelen Asteğmen tabanca ile intihar etti” demez mi? Büyük bir suçluluk duygusu içinde koşarak yatak odasına gittim. İçeriye girdiğimde bir de ne göreyim İdris, elinde tabanca yatakta oturduğu yerde duvara dayanmış, sapsarı olmuş yüzüyle gözlerini kırpmadan tavanda merminin açtığı deliğe bakıyordu.
Sonra yıllarca aramızda espri konusu olan olay, şu şekilde cereyan etmişti. Benim emrimle emireri tabancayı doldurarak ve İdris’in tuvalete çıktığı bir zamanda odada masanın üstüne bırakmış. Bizim o zaman bir usulümüz vardı: Toplu tabancada emniyet olmadığı için, tetik çekilecek ilk mermi yuvasını boş bırakırdık, tetiği ikinci çekişte tabanca ateş alırdı. Emireri de öyle yapmıştı. İdris, tuvaletten odaya dönünce boş zannettiği tabanca ile oynamaya başlamış, kendisi o zamanlar çok romantik ve hayalperest bir gençti. O devrin etkili filmi olan Mayerling Faciası’nı hatırlayarak intihar sahnesini canlandırmak üzere, tabancayı şakağına dayayarak tetiği çekmiş, sonra kovboy filmlerindeki keskin nişancı bir şerifi taklit ederek uçan bir karasineği takip etmiş, sinek tavana konunca tetiği ikinci defa çekmiş ve silah patlayınca da İdris evvelki pozisyonu düşünerek yarı baygın şekilde kendinden geçmişti.
Belki Türkiye’de Rus ruletini ilk oynayan İdris Küçükömer olmuştu…”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.