- 1268 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Sarı öykü
Nasıl da istemişti o harika manzaranın içinde o görenlerin ağzını bir karış açık bırakan o muhteşem tabloda yer almayı …
Ve nihayet artık oradaydı… Ve fakat buna rağmen bir türlü kendini mutlu hissedemiyor kontrolden çıkmış nevrotik huzursuzluk dalgası, doymak bilmeyen aç gözlü ağaç kurdu yavrusu gibi içinin cidarlarını sürekli kemiriyor, kemiriyordu.
Aynadaki yansımasını görünce daha da ürktü kendinden. Sapsarıydı rengi.
“Yapraklar, çiçekler, böcekler… neye dokunsam sapsarı bu böyle olmayacak daha fazla dayanamayacağım Tanrı’m!” dedi.
“Değişmem şart! Lütfen beni baştan yemyeşil yarat!”
Çok didinip uğraşmış ama en sonunda istediği adrese, hazanın bahara dönüştüğü o muhteşem Palet Sanat Alanı’na ulaşmıştı. Etrafa göz gezdirdi. Şövaleler, fırçalar, paletler, boyalar, boyalar…
“Ana renklere bak!” diyen bir ufaklığın sevinç çığlığıyla gözlerini o yana çevirdi…
Kırmızı- Sarı- Mavi ortalığı kasıp kavuruyordu.
Hedefi belliydi ama renkler aklını başından aldı… Ne yapmalıydı acaba? Hangisi daha ruhuna uygundu?
Uzun süre bakındı... Kararını kesinleştirdi. Usulca yanaştı, içi titriyordu. Sevgiyle okşayarak açtı kapağını içini mavi boyanın içine bir hamlede boşalttı. Mavinin kollarında aşkla benliğini terkedip erirken ikisi için de değişim süreci başlamıştı…
Sabiha *)* Küçüktüfekçi
YORUMLAR
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
örtülü bir öyküyü anlayıp çok iyi yorumlamak apayrı bir meziyet..:)
sizi de etkili yorum seçmek istedim ama sizden önce yazıya şiir yazan Şaban hocamı seçmiştim sadece tek yorum seçebiliyormuşum yazı bölümünde...
teşekkürlerimle kutluyorum iyi ki varsınız değerli hocam sevgi saygı selamlarımla...
KARA İLE AK
ana renkler kara ile ak;
dikkatle bak,
biri soğurur, öteki sömürür!
al paleti eline,
dola sözcükleri diline
kendini engin maviliklere bırak...
Ş.A.
Saygıdeğer hocam siz de bir tanesiniz.
Tüm içtenliğimle kutluyorum esin veren kısa öykünüzü...
Her zaman selam sevgi ve saygılarımla.
Şaban Aktaş tarafından 12/29/2013 3:18:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
o güzel şiir yorumunuz hayata kattığınız cümle güzelliklere teşekkürler iyi ki varsınız değerli Şaban hocam sevgi saygı selamlarımla..:)
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
miniminal " küçürek öyküler bireyi varoluş
problemleriyle birlikte ele alır. Bu açıdan derin felsefi mesajlar içeren küçürek
öyküler günümüz insanının modern anlatım aracıdır.
Özgürlük, bireyin kendini tanıması ve varoluşunu gerçekleştirmesi için
temel bir olgudur. Özgürlüğün kısıtlanması veya yok edilmesi bireyde
kendini tanıyamama, iletişimsizlik, yalnızlık ve yabancılaşma gibi varoluşsal
problemlere yol açar."
minimal öykü örnekleri
“km.
FARLARIN aydınlattığı levhalarda kilometreyi gösteren rakamlar sürekli büyüyordu.Varacağı şehrin değil,ayrıldığı şehrin uzaklığı yazılıydı....”
MURAT YALÇIN
Sevi 77
“VE HER ne yapacaklarsa yaptıktan sonra, kalkıyorlar, yıkanıyorlar, pudralar sürünüyorlar, kokular sıkıyorlar, saçlarını tarıyorlar, üstlerini başlarını giyiniyorlar ve böylece adım adım gerçekte olmadıkları gibi olmaya dönüşüyorlar”.
J.CORTAZAR
Kısa
"SİZ bizim yeni komşumuz mu oluyorsunuz?" dedi genç erkek, genç kıza.
"Biz burda oturuyoruz" dedi genç kız, genç erkeğe.
"Biz de burda oturuyoruz" dedi genç erkek, genç kıza.
Kız kısacık eteklerini kaldırıp sordu :
"Niçin kısa kesmiyoruz?"
Ferit Edgü
ne kadar minimal siz karar verin...:)
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
bu minimal...:)
,panorama / yaratıcı edebiyat..*)*
-a iki gözüm nereye bakıyorsun?
-dünyaya
-peki ne görüyorsun?
- naylon zeytin dalları, kanadı kırık kan kırmızı güvercinler
sabiha *)* küçüktüfekçi
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
aslında bu öykü yaratıcı edebiyat..*)* çalışmalarım için yaptığım farklı bir çalışma bir yenilik hazırlığı.. dilerim edebiyatımıza yeni yaklaşımlar getirebiliriz
sağolasınız değerli yazar Cumali dost
düşünce paylaşımlarınız için teşekkürler sevgi saygı selamlarımla..
ccelayir
200 yıl sonra okuyucunun sizi anlamasını kabullenmelisiniz, demişler. Hadi bizim için hayırlısı. :) Benden de selamlar!