- 1101 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
BU NASIL MANTIK ?
Bugün bütün aksiliklerim üzerimde. Yaklaşık beş saat emek çekip yazdığım yazı ve peşinden ikinci yazı uçtu gitti.
Ne zaman bu konuyu yeniden ele alırım hiç bilemiyorum. Dün bir yazı için yazdığım yorumlar da kasten silinip yasaklanmıştı. Oysa o yazının içeriğini adam ettik gün ışığına çıkardık. O da tuttu bizim yorumlarımızı sildi. Koruyucu melekleri sayesinde kırmızı kurdele alan bebekler, benden merhabayı, selamı artık zor bekler... Susma yavrum, suçunu biliyorsun!
Her şeyin anası özgürlüktür.
Özgürlüğe tahammül edemeyenler, yorumlara tek taraflı yasaklar koyanlar, basit zihniyetler, küçük düşleriyle duygusal mastürbasyonlarını devam ettiredursunlar. İstiyorsa bu insanlara metrelerce kırmızı beyaz kumaş verelim. Toptancıda bunun aslı satılıyor.
Moralimi ne zaman düzgün hissedersem, o zaman tuşlara yeniden basar; libidocuların da sesini kısarım...
Hiç kimse kusura bakmasın sevgili dostlar.
Oysa yüreği ne kadar sevgi dolu bir insanım...
Şimdilik ben moral iznindeyim...
Yeniden görüşünceye kadar hoşça kalın...
Saygı ve sevgilerimle...
YORUMLAR
SAYIN KORKMAZERS ;
Neyin günah neyin sevap olduğu konusu dini bir konudur ve tartışmaya girmek istemem bu konuda.Ancak bu tip soyut kavramlar üzerinde geliştirlecek tartışmalarda hiç bir zaman mutabakat sağlanamayacağını anlatmak isterim.Bir fkra ile yanıtım;
Papazın birisi cennetin kapısına varır , ölümünden sonra.Kapıdaki bekçi almaz içeri, sen şurada bekle der ve kenara çeker.Papazın ardından bir otobüs şoförü gelir, onu hemen buyrun deyip içeri alır bekçi.
Papaz hayrete düşer kendince ve bekçiye ;
Ömrüm boyunca insanlara tanrıya ,ibadet ettirdim, o ne yaptı da sormadan alıyorsunuz içeri ?
Bekçi der ki, o otobüs şoförüydü, ne zaman dierksiyona geçse yolcuların hepsi birden ''Allah , Allah '' diye yalvarıyordu.
Sanırım manevi değerlerin herkesin sahip olduğu sınıfsal yapıya göre bireyden bireye farklılıklar göstereceğini,anlayışların farklı olacağını, bazı toplumlarda örneğin , evine gelen misafire evin hanımını emrine sunmanın büyük onur ve misafirperverlik göstergesi olduğuna varıncaya değin, çok geniş bir yelpazede dediklerimi değerlendirmenizi rica ederim.Saygımla.
Bu yanıt yukarıdaki yazdığınızın yanıt olmanın yanı sıra BLOG da yazınıza yaptığım eleştiriye istinaden sizin vermiş olduğunuz yanıt olarak değerlendirildi ve müşterek bir yanıttır size ! Saygımla.
Şaban Aktaş tarafından 7/2/2008 2:05:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
yine aynı şeyi söyliyeceğim...
isteyen yazdıklarınızı silebilir/sildirebilir...
ama lütfen siz ÖNEMSEMEYİN...
olmuş bir kez ...ayrıca kimse kimseyi basamak falan yapmaz /yapamaz da...
gerçekten ben önemsemiyorum...önemsenecek daha önemli şeyler var...
kızgınlığınızı anlıyorum ama kendinizi helak etmenizi anlamıyorum...
bırakın böyle kalsın Şaban bey...
belki gün gelir sizinle bu konuyu konuşmak istiyebilirler...
belki ortak noktası vardır...
bence bekleyin derim...
Tepkimi dile getirmekten hayatımın hiç bir döneminde çekinmedim.Daha önce olan bir olayda da hiç tanımadığım bir kişi için tepkimi belirttim ve bunda da belirteceğim!
Ucu açık bir yazı yazıp sonrada "bunları tartışmayın" diyerek sileme hakkını kendinde görebilmek "yazımı kirletenler kahrolun" dan farklı bir anlama gelmez ki bu kibrin üst noktalarından biridir!
Ah kibir! Sorgu yoksunluklarında kalbi delip geçen, yüreksiz bırakan, paslı demir!
Hangi sıcaklıkta erir acep?
Dilimin altındaki taşları tükürdüm ben...
Yüreğini paslı demirle kaybetmeyen varsa buyursun...
Evet sevgili Belgin; aslolan paylaşmaktır.Fakat birileri sizi yalnızca amacına ulaşmak için basamak olarak kullanıyorsa bunu farkettiğinz anda;ilginiz ve paylaşma duygunuz ,nefrete dönüşmez mi !Siz de biliiyorsunuz o yazı için ben size bir mesaj çektim;güzel düşüncemi sizinle paylaştım !''Belgin hanım ; filanca şahsın yazısına bir göz atarsanız sevinirim... O konuda belki bir diyeceğiniz olabilir dedim...Sağolun siz de göz attınız...İyi güzel...Ben yazıyı okuduğumda 17 kişi o ana kadar okumuş fakat yazı yorumsuzdu...Benim yorumdan sonra...Sonra başka bir arkadaş geldi ve yapılan yorumlar için ! Her biri ayrı bomba ! diye yorum yaptı ! O anda benim dört ayrı yorumum vardı yazının altında ve bunlar EXTREM ( SIRADIŞI ) yorumlardı.Yani ses getiren şeyin ne olduğu
açıkken ilerleyen saatlerde iki saat içinde yazıyı okuyanın sayısı üç kat birden çoğaldı...Benim ve başka bir arkadaşın yazıları gece yarısına doğru buharlaştı bir anda...Cımbızla istenilen seçilmiş,istenilmeyen atılmıştı...Şimdi bu doğru tavır mı? Alıntı yapıp, gerisini atma hakkını kim ona verdi ? Hem bir yazıyı bu biçimde cımbızlamak veya atmak hangi düşünce ve ifade özgürlüğü ile bağdaştırılabilinir...Yani reyting yapmak için Sahneye ünlü starları çıkaracaksınız,yıldızınız parlayacak; fakat sonra diğer yıldızları kara bulutların alltına gömeceksiniz !Gök gürültüsü ve sağanak yağmur altında HORMONLU BİR KIRMIZI KURDELE ALACAKSINIZ!Hem o yazıya 10 puan verenlerden biri de benim; bana akıl verin o puanları nasıl geri alabilirim...Bunun adı bencillik değil de nedir;PAYLAŞMAK böyle mi olmalı! Beyefendiye sordum; niçin sildiniz yorumları? Tek kelime yanıt yok...Yazının yorumlama safhasında hiç bir şey demeyecek, nemnuniyet ya da şikayet belirtmeyecek,peşinden sizi tanımıyorum siz de kim oluyorsunuz? deyip olasılık hesapları üstünden işinizi garantileyince , okunma istaistiği buna elverir ); esas oyuncuları saha dışına atacaksınız,HEM DE KIRMIZI KART GÖSTEREK OLUR MU ? BU DURUMDA SİZ HEM HAKEME HEM DE SAHA YÖNETMENİNE KIZMA HAKKINA SAHİP DEĞİL MİSİNİZ...herkese kızılırsa sahada kim oynayacak ??? KENDiSİ ÇALIP KENDİSİ KENDİSİ OYNAYANLAR KALSIN...biz de uzaktan seyredelİm ...bu yüzden İŞE YARAR BİR KALEMİ OLAN DİĞER YORUMCU ARKADAŞ DA ÇEKİP GİTTİ İŞTE SİTEDEN...BİZ DE Mİ EĞİLELİM ŞİMDİ ''...eğil salkım söğüt eğil,BU BENİMKİ SEVDA DEĞİL;EĞİL YAĞMUR ,RÜZGAR EĞİL;BU GİTMELER GİTMEK DEĞİL !'' mi diyeceğiz...
MİLLİ MAÇLARDA DA MI ŞİKE / YEMEZ BEYİM HAYVAN TERLİ !
Saygılarımla Belgin hanım !
Şaban Aktaş tarafından 5/3/2008 2:28:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
uzun süredir bu sitede okuyorum ve paylaşıyorum...
şiir ya da yazı altındaki yorumların silinmesi eğer ki site kurallarını ihlal ediyorsa yönetim tarafından...bazende yazı yada şiir sahibinin isteği doğrultusunda siliniyor...
ve hatta kişi istemez ise sayfasına yazamıyorsunuz...
bu neden önemli ki Şaban bey?
bence önemi yok...isteyen yazdıklarımı silebilir/sildirebilir ...
bir önemi yok ..kimsede önemsememeli sizde öyle yapın lütfen...
as'lolan paylaşmaktır...
bizler burada kordela almak ya da puan almak derdinde değiliz en azından ben kendi adıma öyle düşünüyorum...ilkokulda okuma bayramında aldığım kırmızı kordeladan daha büyük bir kordela olamaz benim için....şu an yazabiliyorsam eğer....Ve seninde kordela derdinde olmadığını çok iyi tahmin ediyorum arkadaşım...Aranızda yeniyim ama hiç bir zaman gruplaşma ya da taraf tutma gibi bir niyetim olamaz...Şu an bu yazıyı yazmamdaki amaç senin gerçekten paylaşımlarını beğeniyordum ve sen gibi daha bir çok arkadaşımız ve ben paylaşmak için buradayım..Lütfen iyice düşün hatta vazgeç desem....
daha dün geldim edebiyetdefterine . işte dedim özgürlük
oku oku yaz . kurdele kırmızı beyaz
bu mesele beni aşar sadece derim isterimki yine yaz yine yaz sevgimle saygımla
Hiç kimse kusura bakmasın sevgili dostlar.
Oysa yüreği ne kadar sevgi dolu bir insanım...... İNANIYORUM.
berşah tarafından 5/1/2008 11:08:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
inanmıyorum !
boş ver güzel yürekli dost,
kırıla kırıla kırılmamayı öğreniyoruz.
gitmeyin gitmek korkakların işidir, sizde mangal gibi bir yürek var..bunu görebiliyorum, aslında bende gecen gün birinin yazdığı şiire çok incindim, kendimi yedim durdum.. ama yinede karşıdakını üzmemek acısından kendimi üzdüm ..
"Hiç kimseye hor bakma,
Incitme, gönül yikma,
Sen nefsine yan çikma,
Mevlâ görelim n'eyler," ........ibrahim hakkı hz.
çıkıyordum sizin isminizi görünce geri döndüm,
güzel bir yazı okuyaçağımı düşünürken, üzüldüm doğrusu...
yapmayın, düşünün,
siz ve bir üye daha.dün takip etmiştim ama sayfaya birşey yazmadım.isabet de olmuş yani.
birilerini engellemeye çalışmanın mantığını anlamadım.şahsa yönelik bir taciz yok.sadece konu hakkında görüş belirtmeyi kişi kaldıramıyorsa yazmaz olur biter.noa nın ayrılmasına gerçekten çok üzüldüm.bilinçli yazan konuşan biriydi.
fikre ve şahsiyete saygı en ön planda dır.
engel koymak saygısızlık bence.
demek ki korkulan birşeyler var.ne diye düşünüyorum yok.ne yapılabilirki.
küçük düşmekten cevap verememekten mi korku acaba?