HOŞÇAKAL !
Üzülmedim merak etme ! Öncekiler gibi bunu da sineme çektim. İtiraf etmeliyim ki ; önceleri içimi acıtırdı sözlerin , Bir ok gibi saplanırdı , kalbimin dipsiz kuyularına. Karanlıkta onu arardım , acıtmadan çıkarabilmek için... Küçük bir el feneri de yardımcı olurdu bana . Önce o vazgeçti ... Işığı yetmedi bu kör kuyuyu aydınlatmaya. Sonra da ben... Alıştım , ya da alışmaya çalıştım ... Nasıl yaptığımı bilmiyorum ama sessizce uzaklaştım senden ve sana dair her şeyden... Biliyorum farketmedin , farkedemedin ... Aslında ben ; kalbinin firarisiydim. Bunun içindi kalbinde bir yer aramam , bazen de bilmeden canını acıtmam... Hedefime ulaşamadım belki ama hiç olmazsa keşfettim seni , kalbini ... Her sokağına teker teker baktım , aradığımı bulabilmek için. Bazen çıkmaz sokaklara kaydı ayaklarım ,geri dönmek bilmedi,belki de çıkmak istemedi... Bazen de kırmızı ışığa yakalandı , yeşilin yanmasını bekledi. Hep sabretti ... Hep bulacağı günü hayal etti . Ama hiç şikayet etmedi. Sonra baktı ki tüm çabaları boşuna . Aramaları , merakları , seslenişleri... Anladı ki , sözleri de kifayetsiz kalıyor ; işte o zaman vazgeçti aramaktan. Ve sessizce ayrıldı sımsıcak vücudundan. Oysa aradığı , bulmak istediği tek şey ; kendi sevgisinin karşılığıydı. Olmadı ... Mutluluk ; iki dudağı arasında kilitli kaldı. Sonsuza dek , parmaklıklar ardında müebbet yaşadı. Yine de , mühürlü dilinden tek bir kelimeyi özgür bıraktı ; Hoşçakal !
YORUMLAR
her tercih bir kaybediştir çünkü her tercih bir vazgeçiştir...Her şeyin sıradanlaştığı dünyada bazen kaybetmek en doğru seçimdir ve o dünyada en yerinde tercih;vazgeçiştir...
Can Dündar'dan bir kaç satır yazmak istedim...Bir insana ancak bu kadar güzel bu kadar yalın ve bir o kadar da anlamlı bir veda edilebilirdi...Tebrikler fatmacım
betülcük tarafından 6/8/2008 2:14:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
betülcük tarafından 6/14/2008 5:15:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel gönüllü kardeşim. Yazınızı birazd hüzünle olsun okudum. o seven gönlüne " hoşcakal " kelimesini reva görüp,sonsuza kadar firar edenleri, gönlünde bir ince sızı bırakanları ne yapmalı bilmem ki, en iyisi yüce Yaratan'a havale edip, Mahşerde mizana kalmasını dilemeli...! Güzel yazını ve yazan yüreğini kutluyorum, Saygılarımla
"Mutluluk ; iki dudağı arasında kilitli kaldı. Sonsuza dek , parmaklıklar ardında müebbet yaşadı. Yine de , mühürlü dilinden tek bir kelimeyi özgür bıraktı ; Hoşçakal !"
bu satırlar harika!
Ama sana bu yazıyı yazdıran duygu o hoşçakalın samimi olmadığını çok iyi biliyor...
Sana Can Yücel'den bir Bağlanmayacaksın öneriyoruz..