- 1627 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
YÖNETMEK
"İnsanla uğraşmak, dünyanın en zor işi." diye söylerdi rahmetli babam.
Doğruydu söylediği..
Son zamanlarda olanları düşündükçe, "yönetmek" denilen işin ne kadar zor bir iş olduğunu daha iyi idrak ediyorum.
Her insanın kendine has doğruları olabilir ama bir de genel doğru vardır.
Aynı şekilde;
Her insanın kendine has yanlışları vardır ama bir de genel yanlış vardır.
İşte, mes’ele burada düğümleniyor:
Kişilerin doğrularını, genel doğrunun önüne koymak veya kişisel yanlışları genel yanlış olarak değerlendirmek..
Bu ikisi de yanlış..
Kişilerin hatalarını genelin hatası gibi görmek yerine hatasını göstererek kenara çekilmesini istemek veya hata yapanı cezalandırmak gerek. Bunu ayırt edebilmek çok önemli..
Genel doğruları hâkim kılabilmek önemli...
Allah (C.C.) genel doğruları her zaman milletimiz ve devletimiz üzerinde hâkim kılsın inşaallah...
Ve... bizleri de Hz. Ali (r.a.)’nin duasındaki düstura ulaştırsın.
“Yâ Rabb’im ,
Gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle;
Hakkımda hayırlı olana gönlümü razı eyle!"
Bu duayı ben devletim için, milletim için, tüm inananlar için ediyorum.
Yâ Rabb’im!
Seni tesbih edenler için hayırlı ameller nasip et...
Hayırlı amelleri, seni tesbih edenlere nasip et..
Devletini daim, emr-i ilâhîni kaim et..
Âmîn!
Mustafa KÜTÜKCÜ
26.12.2013 - 00:45 – DENİZLİ.
YORUMLAR
muhacir bozkurt
Allah (C.C.) biliyor kullarını.
Kimin, hangi tıynette olduğunu bilen Mevlâ, din-i mübîni zelîl edecek değil elbette... Gün gelecek, riyakâr suratlar kararacak... Gerçek iman sahiplerinin, din ve millet hizmetkârlarının, doğruluğu ve samimiyeti kendine şiar edinenlerin yüzleri gülecek. Buna inanıyorum ve imanımın bir cüzü olarak iftiharla ifade ediyorum.
Rabbim, hakkımızda hayırlı olanı ihsan eyleye..
Kalbî selâmlarımla..
Can Hocam.
Görüyorsun işte...Kakara kikiri bir yazı, ya da herkesin rahatça sataşabileceği bir şey olsaydı yazdıkların şimdi bu sayfa yorum dolu olurdu. Ama ciddi ciddi milleti memleketin hayrı için duaya davet edince '' Amin '' Diyen bile bulamıyoruz maalesef.
Amin Hocam, amin....Allah bu memlekete ve tüm İslam dünyasına artık acı ve üzüntü yaşatmasın.
Selam ve sevgilerimle.
muhacir bozkurt
Yazdıklarınızda yerden göğe haklısınız.
Yazının okunma sayısına bakıyorum; bir de yorum sayısına... Bu kadar insanın gerçekten okumuş olabileceğine de pek ihtimal veremiyorum. Çünkü, anlayarak okunmuş olsaydı; dediğiniz gibi en azından bir "Âmîn!" kelimesini yazıp sayfadan çıkabilirlerdi..
Ne yapalım...
Hakkımızda hayırlı olanı versin Mevlâm..
Sıhhat ve selâmet dileklerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum.