- 957 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ÖVGÜ YA DA SUSMAK ERDEMİ...
her gece olduğu gibi bu gecede şiir okumaya ve dilim döndüğünce yorumlamaya çalıştım. genel olarak sadece beğendiğim şiirlere yorum yapmayı tercih ediyorum. beğenmediğim şiirleri neden beğenmediğimi algılayabilmişsem ya da ’şöyle olsa daha iyi olur’ diyebildiğim şiirlere olumsuz eleştiri yapıyor, hiç anlam veremediğim saçmalıklara karşı ise susuyorum...
şiir yazmak, erdemdir. şiir yayınlamak ise cesaret! yaptığım küçük eleştirilere karşı özelimden ’o yorumu sil’ emirlerinden bunaldım artık.
sanırım şiiri okumadan yeni yayınlanan her şiire mütemadiyen ’çok beğendim, tebrikler’ mesajı geçenler, en doğrusunu yapıyorlar...
ama ben o kadarını yapamam... bundan sonra sadece beğendiğim şiirlere yorum yapacak, hiç bir suretle olumsuz eleştiride bulunmayacağım...
ancak yine de şiirlerimi okuyup yorum yazma zahmetinde bulunacak arkadaşlarımdan bir ricam var: LÜTFEN, BENİ OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNDE ELEŞTİRİN. eleştirin ki kendimi geliştirebileyim.
YORUMLAR
Vicdanimi dinliyorum ve 3 yili askindir tanidigim bir genc sair olarak siz Türk edebiyati kurallari cercevesinde siir,yazi vs..yazarak ve de bir cizgide yol almaya calisan bir insansiniz...
" güzel yazi " (siir,hikaye) Türk Edebiyati adina karsiliksiz yazmayi seven bir insan asla menfi elsetiriye maruz kalamaz!
ayni zamanda hayirsever bir insan olmaniz zaman icinde sizi tanmaya calisanlarca ögrenildi ve bu yüzden hatalari en aza indirgemeye caba sarfedeceginizi bilen bir sairsiniz...
sevgikere Dr.Ufuk Bayraktar
Evet sevgili dostum ;son derece haklısın bu konuda !Kolayın esiri olan insanların dünyalarında bilirsin ki,kolay yoldan para kazanmak,kolay yoldan köşe dönmek,kolay yönden ünlü olmak,kolay yoldan ödül almak, hep kolay kolay..Yalnız bu bir tek şiirlerde olmuyor.Düz yazılarda da eleştiriye ya da daha parlak düşünceye tahammülü olmayan adamlar da ( yaşı adam beyni bebek) eleşitiri ya da parlak düşünceyi kaldıramıyorlar.EGO'larının kurbanı zavallı çok insancık var.
Oysa her başarı terlemeyi,aklı,kafa yormayı gerektirmeli.
Ben de bu gün, düz yazı yazıp da yoruma tahammül edemeyen ''Hilkat Garibeleri '' ne ilişkin yazı yazdım bu gün;BU NASIL MANTIK ? diye...Fakat adam sanki dünyanın merkezi; niye sildin yorum ses yok...<<<<<<<<<<<<<<<<adam pazara kadar reyting yapmak için kullanıyor seni ardından ses yok,bebekler gibi SUSKUN !Bir bakmışsın yorumlarla adam olmuş yazı ,yorumlar silinince kuş gibi, yoluk tavuk gibi kalıveriyor ortada.Ama adamın gerçeği öğrenmek,öğretmek derdi yok ki; kurdele meraklısı; ''Ay senin saçlarını seveyim tokan da ben de olsun yavrum '''
Diyesi geliyor insanın inanın !
Allah akır fikir meziyet ihsan eylesin böylesine yarabbim...
Kalemine sağlık doktor; kanayan bir yaraya neşter vurmuşsun !SAYGIMLA !
Şaban Aktaş tarafından 5/1/2008 10:31:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
hiç bir suretle olumsuz eleştiride bulunmayacağım...
çok kesin olmuş sanırım.
yorumların çoğu okudum bak gör diye bir kısmı kör sağır ağırlaması bir kısmı sadece olumsuz olsun diye oluyor olacaktır da çok sayıda yazan var
ben de yazdıklarıma katkı olsun diye bekliyorum eleştiri veya yorumları
madem şiir adına yapanlardansınız yorumlarınızı sayfama uğramanız beni daha iyi yazmak adına memnun eder yazdıklarım henüz deneysel tabiii okumaya katlanırsanız
olumsuz bulduğum şeyleri de ben yazarım hoş sadece duygu açısından yapabilirim bilgim pek yok şiir konusunda
siz de yapın çünkü şiir okurken bazı yorumları okuyorum
benim gibi düşünen varsa onlar yazdığınıza değilse bile okuyana yararlı olacaktır.
engelleyene ise söylenecek ne var
saygılarımla
Teşekkürler güzel bir konuya değinmişsiniz...Fakat sizin olumlu yada olumsuz eleştirilerinizde diğer arkadaşların kendini geliştirmesine vesile olacak,kendiniz için istediğinizi,başkaları içinde istemek mecburiyetindeyiz,yoksa
"Necip Fazıl'ın dediği gibi
"KUSURUN SÖYLENİNCE ÖFKELENME KABARMA,
HATIRLATAN OLMAZSA AYIBI HÜNER SANMA"şiir yazdığını sanan bazı insanlarda hatırlatmadığınız takdirde,saçmalıklara devam edilir...Selam ve hürmetler