Kısaca Emekçi Olmak !
Emekçi olmak, işçi olmak toplumun yapı taşı işçiler sırtından çuvala para kazanılan, çuvaldaki darıdan mahrum bırakılan hakkını aradığı için sürgün edilen, işten atılan sustuğu sürece sadece sırtı sıvazlanan, asla açmısın tokmusun diye sorulmayan emekçiler var olan hakları korunmadığı gibi ellerinde olanlarda alınan emekçiler.
İşçi kızıyım babam on yedi yıl aralıksız çalıştı üç vardiya çalışırdı babam gececi olduğu vakitler
Evde çıt çıkmazdı. Çoğu zamanda sabah iş çıkışı meyve sebze haline gider orda çalışırdı .Tüm gece fabrikada oradan hale başlarda anlayamazdım yaşım küçüktü babam hiç yorulmaz mı derdim anneme hep çalışıyor annem babalar hep çalışır derdi yılar geçtikçe aslında babamın ne çok yorulduğunu gördüm kolay değildi iki çocuk okutmak ve hayat, hayatın onun sırtına yükledikleri ne ağırmış meğer, ah babam bizim için nelere katlanmışsın yaşadıkça daha iyi anlıyor insan
Bir gün hırpalanmış üstü başı yırtılmış geldi eve ne çok korkmuştum ,kim babama ne yapmıştı diye ,meğer bir gurup arkadaşları sendikalı olmak istediği için işten atılmış babam ve diğer sendikalı olanlarda eylem yapmış sonu malum işçinin hakkını aramak neyine ye sopayı otur yerine …
Kapitalist düzende para için emekçinin kanıyla beslenen keneler var olduğu sürece emekçi ve işçi olduğu yerde emeklemeye devam edicek. Bu yüzden ne bir adım öte ne bir adım geri hep aynı yerde aynı filmi tekrar tekrar izleyeceğiz. Bıkmadık mı bıktık tabiî ki ama aynı filmi izlemekten keyif alan seyirci gurubu daha fazla ki bu film hep vizyonda.En son versiyonu geçenlerde yörsanda yaşandı ,450 kişilik işçi gurubu sendikalı olmak istediği için topluca işten atıldı ,babamın yaşadığı olay 1980 lerde meydana gelmişti şimdi ise 2000 li yıllardayız demeki bir arpa boyu yol gidemedik yazmakla bitmez ya fazlada yazdık mı ….
Tüm emekçilerin işçi bayramı kutlu olsun
YORUMLAR
Öncelikle babanızın ellerinden öperek başlamak gerekir her babayiğidin harcı değildir bu zamanda sendika istemek yada geçmiş zamanda..
ama umut yitmez arkadaşım...umut bitmez...tükenmez..
bir vardiya ıslığı gibidir umut..
bizde yörsan işçileri için denizlide kampanya başlatmıştır "yörsan yemiyoruz diye"
yazın güzel olmuş...
hayatı anlayarak ve değiştirmeye niyetli yazılar gibi ak ve helal...
Emeğin birliğinden korkuyorlar.
O nedenle sendikalı olmalarına engel koyuyorlar yada işten atıyorlar.
Meydanları dar ettiler emekçiye izliyorum bugün
Utançtır dün kana boyanan meydanlar ve bugün hala değişmeyen zihniyet
Birazdan çıkıp hep birlikte söyleyeceğiz emeğin türküsünü
Halaya duracağız hep birlikte
İstanbul kara yazdı güne
Dilerim Ankara da günümüz ak olsun.
Söyleyecek söz çok.
Emekçiyim diyenler geleceğine sahip çıkmazken kime ne diyeceğiz.
Canım benim her dem duyarlılığınla ne güzel yazmışsın
sevgilerim güzel yüreğine