- 808 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
AHLAKSIZ TEKLİF
Öyle bir coğrafyada ve öyle bir ülkede yaşıyoruz ki entrikaların, yolsuzluğun, hırsızlığın, rüşvetin, usulsüzlüğün, yüzyıllardır hiç eksik olmadığı bir ülke….. Niye böyle neden böyle orasını anlamak çok zor belki sosyolojik ve psikolojik açıdan bir izahı olabilir. Ancak buna ayıracak ne zamanımız nede sabrımız var.
Bu durum’da böyle sürüp gitmeyeceğine göre, bu kronik duruma bir çözüm bulmamız gerekir. Peki, ne yapılabilinir, nasıl bir çözüm bulmak gerekir.
Bu konuda bir teklifim var.
Bir vatandaş olarak ben bir çözüm buldum. Hem de köklü ve kalıcı bir çözüm, yeehhooo yaşasın ülkemiz artık mevcut imkânlarını en verimli kullanabileceği, yolsuzluğun rüşvetin vs bilumum yanlışın bir daha hiç yaşanmayacağı. Ve ülkemizin sahip olduğu potansiyelini en üst düzey de, değerlendireceği milli gelirden, herkesin maksimum düzeyde pay alacağı, dolayısıyla devlet bazında sadaka kültürünün ortadan kalkacağı, gerçek manada sosyal devlet olma yolunda önemli bir model olacak Çözüm şu
ülkemizde sporcusun dan , şirket siy osuna, öğretmeninden, mühendisine, vs sine varıncaya kadar ithal etmediğimiz kimse yada bir şey kalmadı son olarak doktorda ithal ettiğimize göre niye siyasetçi yani başbakan ve bakan ithal etmeyelim. Nasıl fikir ama! Hadi canım demeyin izah edeceğim evet ilk bakışta akıl dışı gibi görülse de anlatacaklarım eminim sizinde aklınıza yatacak.
Ülkemizde yaşanan son, yolsuzluk olaylarından anlaşılan ve görünen o ki biz bu işi beceremiyoruz. Ne demokratikleşe biliyoruz, ne insan haklarına saygılıyız, ne de ahlaklı ve dürüst bir hayatı ülke bazında yaşayabiliyoruz.
O halde yapılacak iş belli meclisi fes edip şu beş yüz elli milletvekilinden kurtulacağız, böylelikle onlara ödediğimiz maaşta devletin kasasında kalacak. Toplamda öyle az buz bir para değil yanlış bilmiyorsam bir milletvekili on üç bin lira maaş alıyor yan ödenekleriyle vs bu miktar yirmi bin lirayı buluyor. Mecliste beş yüz elli milletvekili olduğuna göre şöyle bir hesap yaparsak 20x550=11.000.000 milyon TL para yapıyor iyi para ve bu parayı her ay alıyorlar. Bir yılda toplam 132.000.000 milyon TL bu parayla her yıl yaklaşık 13 tane tam donanımlı okul veya 7 tane tam teşekkülü hastane yapıla bilinir. Yani beş yılda vekillere ödediğimiz, maaş tutarının toplamda 660.000.000 milyon lira olduğunu düşünürsek, beş yılda ülkemizin okul ve hastane ihtiyacının önemli bir kısmını gidermiş oluruz.
Zaten vekillerin mecliste bir şey yaptıkları yok baksanıza iki yıldır bir sivil anayasayı bile yapamadılar. Nasıl yapsınlar bir gurup vekil ırkçılıkla kafayı bozmuş. Bir gurup vekil ihale kovalamak dan meclise bile gelmiyor bir gurup vekilde meclisi söğüt gölgesi sanıyor. Bu vekiller bir şirket bünyesinde olsalardı niteliksiz performanslarından dolayı, patron çoktaaan hepsini kapının önüne koymuştu.
Çözüm için Formül şu sanatçısından, sporcusuna, bilim insanından, başarılı şirket yöneticilerine vs varan 20,30 kişiden oluşan komisyon kuralım bu komisyon beş yılda bir seçimlere bir yıl kala göreve başlasın tüm dünyada başarılı olmuş ve görev süresini tamamlamış siyasetçileri bir yıl boyunca analiz edip araştırsınlar nasıl ülkelerinin sınırlı imkânlarına rağmen ülkesini dünyanın gelişmiş ülkelerin seviyesine getirmişler demokratikleşmeyi ve gelir dağılımın da adil olmayı nasıl başarmışlar vs gibi bu tür kriterleri araştırıp sonrada o siyasetçilerle gidip görüşüp, milletimiz adına şöyle bir teklif sunsunlar. Kaç tane bakanlık kuracaksanız kurun ekibinizle gelin bizim ülkemizi yönetin sizlere servis +SSK+ yemek fişi ve dolgun maaşta verelim.
Örneğin: dokuzu bakan birde başbakan toplam on kişiden oluşan kabine oluştursunlar, başbakan olacak kişiye ayda yüz kırk beş bin, bakanlara da doksan beşer bin lira maaş verelim. Gelsinler ülkemizi yönetsinler. Hem ekonomik açıdan hem de icraat anlamında ülkeyi çok daha iyi yöneteceklerinden hiç kuşkunuz olmasın. Üstelik bu insanların ülkemizde geçmiş den gelen herhangi bir sosyal veya organik bağı olmadığı için tarafsızlık ilkesini daha iyi uygular haksızlıkta yapmazlar. Kısacası hiçbir cemaate biat etmez ve diyet ödemezler bu durumun başka birçok ekonomik ve sosyal boyutuyla avantajlı tarafı da var. Bu avantajların bir kısmını sıralamak gerekirse,
1- Adamlar dürüst oldukları için hırsızlık yapmazlar.
2-Bu işi maaş karşılığında yapacakları için tam kapasite çalışır vatan millet edebiyatı yapıp zamanı boşa harcamazlar.
3-Atatürk’e minnet borçları olmadığı için Atatürkçülük ayaklarına yatmaz, dolayısıyla, insanların Atatürk sevgisini kullanıp, ülkenin bankalarını hortumlamaz ve ülkeyi soyup soğana çevirmezler.
4-Adamlar din ile devlet işlerini bir birine karıştırmamayı yüz yıllardır layıkıyla uygulayıp başardıkları için milletin din hassasiyetini kullanıp insanların, vicdanını sömürüp yolsuzluk yapmazlar.
5-adamlara vereceğimiz maaşın tutarı ayda 1.000.000 TL para yapar. Bir yılda 12.000.000, hükümet olacakları beş yılda 60.000.0000 TL para yapar. Bu durumda vekillere beş yılda verdiğimiz maaşın, 660.000.000 milyon lira olduğu düşünülürse, beş yılda( + 600.000.000) milyon lira gibi büyük bir parayı da tasarruf ederiz ve bu para ülkemizin kasasında kalır. Başka bir ifadeyle bizim cebimizden çıkmaz.
Sonuç olarak yapılacak iş Kendilerine götürülen teklifi kabul eden aday gurupları arasından bizlerde beğendiğimizi tercih eder Ülkeyi güzel yöneteceğine inandığımız, ülkemizi yönetmeye aday başbakan ve gurubuna oy veririz.
Ya gâvurluk yapıp ülkemizi kötü yönetirlerse! Emin olun, Bu kadar avantaja sahip Şu güzel ülkeyi bizim siyasetçilerimizden daha kötü yönetmezler.
Evet, işin esprisi bir yana, karikatürize edilmiş böyle bir teklif onurlu bir millet için, ahlaksız tekliftir. Fakat gerçek olan şu ki, bu ülkede yaşadığımız ve tanık olduğumuz ahlaksızlığın yanında böyle bir teklif bile çok masum kalır.
Serhat BİNGÖL.
YORUMLAR
'Devletin varlığı ve bağımsızlığını, vatanın ve milletin bölünmez bütünlüğünü, milletin kayıtsız ve şartsız egemenliğini koruyacağıma, hukukun üstünlüğüne, demokratik ve laik Cumhuriyete ve Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı kalacağıma; toplumun huzur ve refahı, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde herkesin insan haklarından ve temel hürriyetlerden yararlanması ülküsünden ve Anayasaya sadakatten ayrılmayacağıma, büyük Türk milleti önünde namusum ve şerefim üzerine ant içerim'
___________________________________________________________T.B,M,M,Şerefli kürsüsünden Milet vekillerimizin ve güzel Ülkemi yönetecek bakanların ağzından bu yemini kendi seslerinden duyunca görsel medyada gözlerim dolmuştu bir emekli yurttaş olarak tüylerim diken diken olmuştu neden mi içinde "namus şeref "kelimeleri geçiyordu, bir öz güven doğmuştu içimize
Teferuata gerek yok sanırım
Saygı ile
Serhat BİNGÖL
Ali cemal abim
yazılarınızın bağzılarında sizinle aynı görüşte olmasamda.
sizin gibi değerli bir insanı yaşamda onurlu duruşundan ödün vermeyen bir abimi sayfamda görmek benim içinde ayrı bir onurdur.
sayfamı ziyaretinize kıymetli yorumunuza çok teşekkür ederim.
saygı sevgi selamlarımla.
şair67
Bakmak,başka görmek başka fikrinden yola çıkarsak birfikirde buluşmamı zmümkün değil bize düşen görev bir dost birinsan olarak gerekmaddi, gerekmanevi gerekbeşeri dünyada anlaşa bildiğimiz pek çok insani değerler vardır elbet
Saygıda, sevgide,önyargısız dostlukta,sabırda, hoş görüde, dik duruşta cesarette, medeniyette buluşa bilir isek nemutlu bize ne mutlu insanım ne mutlu insan kala bilene ne mutlu Yaradılanı,Yaradandan ötürü sevene
Saygı ile, dostlu kile, barış ile,asalet ile öz ile
biz gençler çok mu iyi niyetliyiz bilmiyorum ama eskiden gelen nefret ve çı-çi-çu çü'lükleri yüzünden bizim çimen misali ezilmemiz kaçınılmaz...
çok kötü bir yazıydı... kötülüğü: bu ülkede hiç namuslu ve ahlaklı kimse kalmamış dışarıdan namuslu, ahlaklı adam arayışına girmek....
çok güzel bir yazıydı: belki bu güzelliği büyükler de görürler yaptıkları hatalardan geriye dönerler...
selamlarımla...
Serhat BİNGÖL
Ekrem Bey merhaba
Yorumunuz ve sayfamı ziyaretiniz için çok teşekkür ederim
gazeteçi sayın çetin altanın klasikleşmiş sözünde olduğu gibi enseyi karartmamak lazım espiri olsun diye kaleme aldığım bu yazının içerisinde geçen gerçeklerde yok değil ancak bu ülkede dürüst ve doğru insanlarda var hatta çoğunlukta fakat sistem onların varlığını gölgeliyor eger bizler demokrasiyi ve insan haklarını önemser ve ona göre siyasi fikrimizi oluşturursak kötü niyetli insanlar isteselerde ülkemize ve bizlere zarar veremezler şunu söylemek isterim ülkemiz eninde sonda hak ettiği ekonomik ve demokratik seviyeye ulaşacaktır.buna inanın lütfen bizlere düşen sadece bu doğrultuda hareket etmek çünkü ülkemizde ve insanımızda bu potansiyel fazlasıyla var.
saygı ve selamlarımla.
-Devlet malı deniz, yemeyen domuz,
-Bal tutan parmağını yalar,
-Köprüyü geçinceye kadar ayıya dayı de,
-Sana ilişmeyen yılan bin yıl yaşasın, ve bunun gibi ata sözleri olan bir ülke insanından ne bekliyoruz ki.
Öneriniz güzel, denemediğimiz renk bir bu kaldı, ama biz onları da bozarız.
Memleket meselelerine duyarlığınız ve güzel yazınız için size teşekkür ediyorum...
Serhat BİNGÖL
Ayten hanım, Mehaba
sayfamı ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.
sizin yorumunuzu okuyunca bir arkadaşımın anlatığı olay aklıma geldi bizimkiler almanyada bir tırafik polisini rüşvete alıştırmışlar bir süre sonra adam kendini ihbar etmiş ve piskolojik tedavi görmek istediğini söylemiş ben böyle bir şeyi nasıl yaptım ne oldu bana diye depresyona girmiş adamlara çok yabancı gelen böyle bir durum mahalesef bizim toplumumuzda çok normal.
saygı ve selamlarımla.
Bir şeyler yapılmalı,
Bu vatan bizim.
köklü çözümler olmalı.
rüşvet veren de alanı da çok ağır cezalar olmalı ki ,
yapan düşünüp de öyle yapsın.
hukuk da adil olmalı,
Adamına göre uygulanmasın cezalar.
sizin fikirde yabana atılacak değil ,
ayağını dek alsın siyasiler.
tebrik ederim saygılarımla.
Serhat BİNGÖL
Değerli hasan hocam
Yorumunuz ve sayfamı ziyaretinize çok teşekkür ederim. Bu yazıda siyasetçileri eleştirip bizlerinde alternatifsiz olmadığımızı şaka yolluyla da olsa anlatmaya çalıştım.
espri olsun derken birbakarsınız olurmu olur:)))
Saygı ve selamlarımla.
Sağ ol arkadaş.
Elin, kolun, gönlün dert görmesin.
Çok hoş, ilginç, okunası bir çalışmaydı.
Olaylara objektif yaklaşımınızı çok beğeniyor, takdir ediyorum.
Saplantılı değilsiniz.
İthal ideolojilerin esiri hiç değilsiniz.
Vatanımın,
vatanını, milletini seven,
ülkenin zarar görmesinden kaygı duyan gerçek evlatlarındansınız.
Düşünceleriniz,
yazılarınız için size teşekkür ediyorum.
Elinize, yüreğinize sağlık diyorum.
Serhat BİNGÖL
Kıymetli dostum
Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim her yurttaş gibi elbette bende ülkemi ve ülkemin rengârenk güzel insanlarını çok seviyorum bu yazıda biraz olaylara faklı bakış açısı kazandırmaya çalıştım becerebildiğim kadarıyla.
Saygı ve selamlarımla.