YARIN 1 MAYIS...
Yarın 1 mayıs! Dünya işçi ve emekçilerinin kendilerine bayram olarak seçtikleri bu günde kutlamalar yapılıyor. Dünyadaki bir çok ülkede kutlamaların yapıldığı bu günde; her nedense ülkemizde yanlış değerlendirmelerle kutlamalar yapıla gelmiştir. 1 mayıs dendiğinde; şehirlerin ve sokakların işgali, bağırıp çığırmalar, devletin varlığına yönelik tehditler ve vatan evlatlarının birbirine saldırtılması... Böyle algılanmıştır hep...
Güvenlik güçlerimizi gereksiz çatışmaların içine sokmak, vatanda barış ve güvenin sarsılmasına neden olabilecek sert tedbirlerin alınması ve sokakların yaşanamaz hale getirilmesi... Ben bu olayları sadece ülkemizde ve gelir seviyesi düşük ülkelerde gördüm. Hele ülkemizde; 1 mayıs kutlamaları şen ve bayram olmaktan çıkıp, kanlı eylemlere dönüştürüldüğüne şahit olduk! O günler gözlerimin onüne geldikçe yüreğim hep kanar..
Kardeş kanlarının aktığı gösterilerde; hem işçi ve emekçillerimiz, hem de devletimizin güvenlik güçleri arası kapanmaz düşmanlıklar yeşertildiğini görüyoruz! Bu duruma dur diyebilecek gönül erlerinin hiç birşey yapmamalarının üzüntüsü içinde olmaktayım. Benim gibi milyonlarca insanımız aynı üzüntüleri paylaştığını biliyorum...
Dünleri unutmayanlar iyi bilir! 1 mayıs 1977 olayları hala gözlerimde canlı. Taksim meydanını kana bulayan işçi ve emekçi düşmanı provakatörlerin iş başında olduğunu hiç kimse fark edemedi. Özel yetiştirilmiş ajanların yaptıkları kışkırtıcı davranışların sonucunda silahlar patlatılmış, meydan muhaberisine dönüştürülmüştü o gün Taksim meydanı... Ağlaşanlar, bağrışanlar ve cansız yerde yatanlar,pırıl pırıl Taksim meydanı kıpkızıla dönüştürülmüştü... Nice ana yürekleri yanmıştı...
Aman Allahım ne büyük kabustu o günler. Kardeşin kardeşe düşmanca saldırıldığı, katil vicdanların o masum insanalara uzanıp nice ocakları söndürmesi belleklerimizde hala canlı... Hala o günlerin şokunu yaşarız 1 mayıs geldiğinde!
Yazık, hemde çok yazık oluyor halkımıza ve devletimize! Aklı selim insanlarımız neden hain yürekleri fark edemiyor? Neden çok çabuk kanıyoruz bize biz gibi görünenlere? Bizler o kadar mı başkalarının güdümüne girebilecek kadar fikirsizleşmişiz? Bunlar aklıma geldikçe inanın çok üzülüyorum... İçimden hüzün bulutları hiç dağılmıyor acı olayları düşündükçe!..
Yarın 1 mayıs!
Yeni oyunların sahneye konmasından korkuluyor.Bu konuda tanıdığım yazar arkadaşlarımda çalıştığı gazatelerindeki köşelerinde değindiler bu duruma. Yeniçağ gazatesinden değerli dostum Arslan Bulut bey konuyu makalesine taşıdı iki gün önce. Yanlız geçtiğimiz günlerde İstanbul Valisi sayın Muammer Güler bey, basına 1 mayısla ilgili talihsiz açıkalamalarda bulunmuştu ve demişti ki;
’ Taksime gelenleri coplarız’
Nasıl bir zihniyet bu? Ülkesinin insanlarına hele; kendisine emanet edilmiş İstanbul halkına hasımca tutumu kime ne kazandıracak? Affedilir gibi değildi açıklaması! Bu tür açıklamalar talihsizliktir! Zira; bu kutlu ülkemizi ortadan kaldırmaya çalışanların eylemlerine yağ sürmüş oluyor. Onların yapacakları kışkırtmalara malzeme oluyor! Yetişmiş bir kişinin bu tür yaklaşımlarını anlamakta zorlanıyorum inanın!
Kısaca diyeceğim şu;
Yarın; bütün işçi ve emekçi kuruluşları çok hassas olmalı, kışkırtıcı ajanlara iyi dikkat etmeleri ve tahrikleri mantık süzgecinden çok iyi geçirip değerlendirmeleri gerekir. Değilse; inanın bir takım oyunların ortasında görürsünüz kendinizi. Ocaklarınızın sönmemesini istiyorsanız eğer, hainlerin vicdansızlıklarına yem olmamanız için birbirleriniz ile dayanışma içinde olmalısınız! Sloganların büyüsüne kapılmayınız! İşçileri, emekçileri temsil eden bayrakların yanısıra bayrağımızda taşınmalı ve bu ülkede kardeş yüreklerin birliği beraberliği sergilenmelidir... Bu ülke hepimizin! Hangi düşüncelerde olursak olalım birliğimize gölge düşürmelerine asla izin vermeyelim!..
Tüm yoldaşların 1 mayıs işçi ve emekçi bayramını kutlarım...
Sokaklarımızı ağıt ve gözyaşları ile değil, gülücük ve sevinçlerimizle doldurmalıyız...
Selam olsun yoldaşlara ötelerden!
Zafer Direniş
...
YORUMLAR
Sevgili yazar burası hegomanya/burası polis devleti...ağzını açman yeterli..adın suç/adın ceza..
POLİS DEVLET......
Gün geçmiyor ki polisin adının karışmadığı vukuatlar olmasın.Polis haberleri
manyağı oldum.Aynı zamanda polis, fobilerimin içerisinde ki yerine kavi bir
şekilde oturdu.
Her taşın altından mutlak bir veya birden çok polis çıkmak zorunda mı be.. nasıl bir Devlet/nasıl bir İçişleri Bakanlığı zihniyeti.Halk artık polisten korkarak yaşıyor.İşçi-memur-köylü-öğrenci-akademik kadro/kim varsa polisin
joplarından/biber gazından/tazyikli suyundan/panzer kovalamalarından/baskı
altında ifade alışlarından/nezaretteki kötü muameleden mutlak nasibini
almıştır.
Hele de kin ve garez içerisindeki polislerle aman Allah kimseleri karşılaştırmasın.Son örneğini dün İstanbul-Bahçelievler’de yaşadık.Polis
yine TEK ADAMI OYNADI ve önceden oğlu ile aralarında husumet bulunan
aslanlar gibi bir delikanlıyı kurşunladı.Genç yığıldığı yerde acılar içeri
sinde kıvranırken/kan kaybederken ambulansın gelmesini geciktirerek-
yardım almasını engelleyerek ölümüne sebebiyet verdi.Bu resmen kasten
adam öldürmeğe teşebbüstü.Dahası adam öldürmekti.
Evet İçişleri Bakanı tatminkar bir açıklama yaparak/derhal istifa etmelidir.
Polis asla adam öldürme/yaralama/şiddet kullanma yetkilerine sahip olamaz.
Ben zaman zaman bulunduğum hiç bir Avrupa ülkesinde polis görmedim.
Helede silahı belinde...Yollarda/sokaklarda/toplumsal alanda.....yok
TÜRKİYE POLİS DEVLETİ OLMA ÖZELLİKLERİNİ EDİNMİŞTİR....
İlgili Bakan ne ile meşgul anlamakta zorlanıyorum....
malesef arkadaş şimdi yazınızı okurken jopları kulanan kuklar gözümün önünden geçiyor.hala etkisinde kurtulamadım o sahnelerin.
suç işlemeden insanlara şiddet uygulama kararı alınmış,kaldırıma oturmuş kıza, kız arkadaşıyla yürüyen turiste, hastane acil servislerine,sendikaların binalarının içine gaz bombası atmalar,,,,,,,ve neler neler. çıldırmış gibiydiler..böyle 1 MAYIS işçi işkencesi yaşandı.anlatacak şey bulamıyorum.
BASKI, ŞİDDET VE TERÖR UYGULAYANLAR KENDİ YANLIŞ HAKSIZ YÖNETİMLERİNİ ÖRTBAS ETME TELAŞINDA OLANLARDIR...
Evet sevgili direniş gününe yaraşır bir yazı,ancak inşallah milletimiz işçilerimiz emekçilerimiz sağduyu ile davranıp güzel bir örnekle bu günü bayram havasında kutlarlar.Provakatörlerin aman oyunlarına gelmesinler derim.Yarın için alınan bilgilerden dolayı tedirgin olsamda ben güzel insanlarımın oyunlara gelmeyeceği inancını taşıyorum.
Haklarını elbet isteyecekler ağlamayan çocuğa annesi süt meme vermiyor.Ama haklarımızıda hukuk çerçevesinde isteyelim derim.Haklar verilmez alınır elbette mutlaka alacaklardır haklarını.Dediğim gibi adilanece ocaklar sönmeden inşallah bu gün kutlanır.Yüreğin dert görmesin.
Allah yar ve yardımcımız olsun.Haydi işçim emekçim göster kendini ama sağduyu ile....
Sevgilerimin en derini ile
Bahar
baharca57 tarafından 5/1/2008 12:06:04 AM zamanında düzenlenmiştir.