- 1332 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
AŞK I GÖNÜLDEN...
Öylesine dertli bir günümdü.Açık sürgülü kapılardan içeri dolan lavantaların kokusu bile beni neşelendiremiyordu.Ayağımdan terliklerimi çıkarıp kapıdan çıktım güneş çok güzeldi kendimize özel havuzun aslında hiç tadı olmuyor bunu hep söylemişimdir..Kendinizle yüzüp ,kendinizle güneşlenip,kendinizle kahvenizi içer durursunuz.Sitelerde ortak havuzlar öylemi mutlaka bir dostunuza rastlarsınız o kahveyi ,sigarayı birlikte sohbetle içersiniz güneşlenirken..
Telefonun çaldığını anımsıyorum ve telde İzmir’den dostum Siboş’um..
- Bil bakalım neredeyim .
-nereden bileyim can tanem neredesin özledim seni
-Kızım şu güvenliğinize söyle beni salsın ..senle bağlantı kuramadılar burada ağaç oldum.
Aman Allah’ım Siboş’um burada tamda gününde hey heylerimin bol olduğu
Anlaşılan güvenlikle ev sistemi yine error vermekte..Neyse gelen can tanem ve havuz keyfi yemek falan derken saati 14:00 ettik..Onunda sıkkın canı..Ne yapalım ne edelim diye düşünüyoruz.İkimizde boş lak lak gezmeyi sevmeyiz,alış veriş merkezi gezilerini hele hiç sevmeyiz,ölü zaman yiyicileri o tür yerler..
-Sibel ben bir yere gitmek istiyorum Gidelim mi
-Neresi bir de hele...işte İzmir farkımız:)
Yahya efendi türbesine ben hep rüyalarımda görüyorum ..Orada geçmiş hayatımdan bir şeyler var..Bana arkadaş ol gidelim..
Hadi gidiyoruz..
Hemen giyindik arabaya binip siteden çıkarken içimden bir ses denizden gitmeyi istedi..Anin da in arabadan dedim ve hemen anahtarı görevlilere verip garaja alın aracı anahtarı akşam alırım sizden dedim ve taxi çağırmalarını istedim.
Çengelköy tepelerinden Üsküdara kadar laflayıp kah güldük kah o an olay sandığımız basit vızırtılara üzülerek motora atlayıp Beşiktaş’a ulaştık.Yeniden bir taxi ve Yahya efendideyiz.Böylesi mekanlarda ben kopardım yanımdakilerden bambaşka bir dünyanın bambaşka bir boyutunda yürürüm.
Ve bu gün cumaymış günlerden .Kalabalık.İçerisi dolu dağıtılan şekerle ve dua edilen dilekler.Bende bir dilek yok.Ben sadece yatanlara selamımla oradayım.Verilen şekerlerden alıyorum.İnanırım ben duanın gücüne.Ne de olsa 6 yaşında diz kırdık Emine hocanın mahalle mektebinde Kuran ı Kerimi okumaya ve o yıl hatmetmeye.Nakşibendi bir babaanne ve nine ve dolu dolu bir 13 yıl çocukluğumda AMASYA..Camileri ,medreseleri,gelenek görenekleri,insan olma yolunda ilk temel taşlarım..
Öylesine yoğun bir duygu seliyle girişte yatırların olduğu yerde masanın önünde bir sandalyede oturmaktayım..Akabildiğince aktı gözyaşlarım..Oturma nedenimse geirdiğim ameliyatlar verilen 3 aylık ömür ve bana bahşettiği zaman şükranımdan göz yaşlarım..
O an aklıma yine bir İzmirli yüreğimin anlattığı geliyor aklıma.
HÜLYA ZENGİN ..
Dilerim bu yazının altına kendi yaşanmışlığını Hülyam da not düşer...Arkamda bir ses duydum sanarak başımı çevirdiğimde oturduğum sandalyeden yardım yapıldığını gördüm.Elimi cebime attığımda ise çok geçti.Yanımda hiç para yoktu.Her şeyim arabada kalmıştı.Sibel ise bayağı uzağımdaydı.Masa başındaki beye şu an yok daha sonra geleceğim dedim hoş görüyle bana bakan gözler benim gözlerim gibi yaşlı.Son dönem olayımsa sevineyim ,üzüleyim şekerim düşüyor..O an masada ki şekerden alabilirmiyim diye gözümle konuştum ..ve gelen bir baş eğimi ..Şekere uzanan ben ve elimin altında bir tespih bir şeker yerine...!!!!!!!(bunu gönül gözüyle görenler bileceklerdir)
Bambaşka dünyaları soluklayan ve gözyaşlarıyla sevdalaşan ben...Yavaşca ayağa kalkıyorum,dışarı çıkıyorum ve YAHYA EFENDİNİN ÖZ GEÇMİŞİNİ OKUYORUM....AMASYA KADIOĞULLARI SOYUNDAN....
Ve kulaklarımda çınlayan bana kuran ve dua öğreten ,insan olabilmem içi edep derslerini bana ilk veren ninemin sesi...Biz Amasya Üçler evliyası ve Kadıoğulları soyuyuz..Bize edep -sizlik yakışmaz.....
Huzurun tüm bedenime yayıldığı bir bir yer ceddim le kucaklaştığım ve rüyalarımın nedenini bulduğum yer....Hayata bakarken neden günümüz insanları gibi bakamadığımı hep düşündüm.Hangi ortamda ve mekanda olursam olayım.
Ve tüm hüzün yağmurlarını indirdiğim günlerde hep gönül den ire kapılarda rahman yağmurlarım yağdı...
................HU İLE
.....................AŞK İLE
................Bakman beşeri yüzümdeki ışığa sevgiye ondan içre bin ışık ve sevgiye ..
selam ile....aşk ı gönülden...............................................EMA
YORUMLAR
Biliyormusun Emacığım..kalpleri temiz olanları onlar çekerler yani Allah dostları...mezarları sık sık ziyeret eder öbür dünyayı düşünürüm her zaman. büyüdüğüm yerde tarih kokar Harputum.. adım başı evliyadır..her ziyaretimde uğrarım ...Kabirleri başında esen o ılık rüzgara kapılır giderim...Harput Akkoyunlu ve Selçuklu kalıntılarıyla doludur..Sarahatun Camisiyle ve bir başka eğik minaresiyle sekiz yüzyıldır ayakta duran bir belde dir..kilisesiyle..dabakhanesiyle kalesiyle.iman beldesi..huzura vardığım yerlerdir
Yahya efendi.o büyük keramet sahibi, mubarek Kanuni Sultan Süleymanın süt kardeşidir ve gönül dostudur..insanın kalp gözü açık bir Allah dostlarıyla bir olması ne demektir, bir bilsen ...Ninen nasıl bir güzellikmiş..Rabbim kendi dostlarının yolundan etsin..sevdiklerimizide..Rabbim ruhlarını arındırsın her türlü kötülüklerden
içimi kaynattı emacığım bu güzel kalbin..sevgilerimle
GÜLESEN SANCAR tarafından 12/21/2013 9:56:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLESEN SANCAR tarafından 12/21/2013 10:56:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
KARDELEN'NİNİM
KARDELEN'NİNİM
ve ninem bana cephe alanlar olabilir ama gerçekler bunlar..cumaları kabede nazma kılındığını bir şekilde !!! ilk dinlediğim inci yürek.....sevgimdesin...ema
KARDELEN'NİNİM
Gül ESEN
KARDELEN'NİNİM
gönülden gönüle selam olsun.
güzel bir yazıydı. kutluyorum.
Yahya Efendi türbesine giderken bir Fatihada bizim için okuyun.
esenlikler dilerim