- 396 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tek Spor Futbol Değil !
Birçoğunuz bugünkü gazetelere veya spor sitelerine göz gezdirmişsinizdir. Ülkemizde neredeyse spor haberlerinin olduğu heryerde ilk başta futbol konuşuluyor. Ana vatanı Brezilya olarak bilinen futbolun yavru vatanıda Türkiye herhalde. Peki bu kadar konuşulması futbola zarar veriyor mu ?
Spor, bir insanın sağlıklı kalabilmesi için en büyük faktörlerden birisi. Gençliğin tembelleştiği ve giderek artık yönetimin teknoloji eline geçtiği dönemde artık spor yapılan bir icraattan çok izlenen bir eğlence anlamına geliyor. Artık gençlerimiz spor yapmaktan çok izlemeyi seviyor. Çevrenizde tam anlamıyla spor yapan veya yapabilen kaç kişi var ? Tabi ki bunu günlük hayat faaliyetleride engelleyebiliyor ancak günde sadece bir saatimizi nerelere harcamıyoruz ki ?
Tanıdığım insanlar arasında birçok kişi spora başlayamadan bıraktılar. Onlara önerim hep şu yönde oldu. Spora düz koşu ile başlamak çok zordur. Sadece koşarak bir yada iki gün spora devam edebilirsiniz. İrade tabiki bu tür bir olayda çok öne geçer fakat muhakkak spora başlamadan bir spor dalına karar vererek ilerleyin. Düz koşu ile başlamak her zaman sıkıcıdır. Örnek vermek gerekirse tenis bence hem keyif verici hem de oldukça verimli bir spor. Aynı zamanda Türkiye’de ki tesislerin çok olduğu basketbolda tercih edilebilir sporlar arasında. İmkanı olanlar için badminton, kayak v.s de mükemmel sporlarımız.
Gelelim asıl konumuza. Bir çok gencimiz futbol ile yatıp futbol ile kalkıyor. Futbolu becerebilenler belki bu sporu amatör veya profesyonel anlamda yapmaya çalışıyor. Beceremeyenler ise sadece futbolu izlemek ile yetiniyorlar. Futbol artık öyle bir yere geldi ki artık akşam takımı mağlup olan bir taraftar sabah işine mutsuz gidiyor. Selçuk İnan’ın bir röportajında da belirtiği gibi " takımı mağlup olan birçok kişinin sabah üzüntüden dükkanını açamadığına rastladım". Bu ifade ülkemizdeki futbol aşkının ne derecede büyük olduğunu ifade ediyor aslında.
Aslında olaya başka bir boyuttan bakarsak dünyada yapabileceğimiz o kadar çok spor varki. Örneğin basketbol, voleybol, tenis, imkanı olanlar için kayak, Badminton... Örnekleri olabildiğince çoğaltmak mümkün. İnsan spor yapmak isterse bu kadar çeşitliliğin arasında muhakkak sevdiği bir spora rastlayacaktır. Futbolun keyfi tartışmasız ancak insanın yeteneği ne yönde ise o yönde bedenini çalıştırması ileride başarıyı getiren faktörlerdendir. Çocuklarımızıda bu yönde eğitmek altyapı bakımında oldukça önemli.
Bol sporlu, sağlıklı günlere...
Tolgahan Özkan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.