Kağıt Helva!
İki katlı arasında çeşidine göre karamel,yoğunlaştırlımış süt,çikolata,Hindistan cevizi,çilek konulmuş tatlıdır. Kolombiya, Venezuela,Türkiye ve Meksika’da çeşitli tipleri mevcuttur.
Karlovarské oplatky Çek Cumhuriyetinde üretilen kağıt helvadır.
Kağıt Helva!
Her çocuğun nasıl da sevdiği l bir şeydir iki katlı daire şeklinde ki damgalı , ballı geleneksel kağıt helva. Her birimizin çocukluk yıllarımızda heyecanımız dı yuvarlak çıtır çıtır yediğimiz balıyla ne unutulmayan bir tattın.Ben halen her gördüğümde dayanamam ve alırım, yerken de birazcık içim burkulur, annemli babamlı kardeşlerimli yılları düşünürken , bir daha asla geri dönmeyecek olan o güzelim günleri de anımsarım, her kağıt helva yiyişimde.Adına neden kağıt helva demişler hep takılmıştır kafama, kağıt uygun da ,helvayı çözememiştim çocukluğumda.
Zaman zaman Kapalı çarşıyı Mısır çarşıyı gezmek adetimdir.Uzun zamandır İstanbul dışında bulunduğumdan bu tarihi mekanları da bir hayli özlemiştim, bugün de hava güneşli olduğundan sabah erkenden yola koyulduk. Öyle çabuk geçmiş ki saatler saatlerin ilerlediğini de farkında bile değildim , Eminönü’nde güvercinleri de yemlerken hava da bayağı kararmıştı. Araca bindim İstanbul trafiği de malum adım adım Kabataş a geldik, yan yolun seyrine dalmıştım insan kalabalığı koşmaca hayat.Arabanın farları arasında tertemiz giyimli bir genç kıza takıldı gözlerime, üniversiteli yaşlarda zigzag yapıyordu koşa koşa, ellerinde bir demet kağıt helva alan yok .Birkaç aracın da camlarını kapadığı görünce, içimden bir şeyler koptu, araçtan da inmem mümkün değil, kahve dünyası gözüme çarptı tam karşımda, insanlar akşam keyfinde ne güzel derken, acaba dedim, buradan çıktıklarında öğrenci olduğu besbelli olan kızımızdan, kağıt helva alan olur mu diye kendimle konuşmaya başladım ,içim içimi yedi, boğazım da düğüm düğüm oldu. Bir gün mutlak Kabataş semtinden yürüyerek o soğuk havada bir tane kağıt helva satmak için koşmaca mücadele veren öğrenci kızımızdan tüm kağıt helvaları alacağıma söz verdim.Sevgili okurlar yolunuz düşer de kağıt helva satan öğrenciye rastlarsanız N’OLUR sizde bir tane alırmısınız..?İçime çöktü bu kağıt helva...
Oya Gedik
Saygılarımla...
YORUMLAR
Kâğıt helva,mancun,gevrek,nane şekeri,horoz şekeri,elme şekeri v.b.
Çocuk kalmak mı çocuk olmak mı !..
Ha bu arada geçinmek zorunda kalanı (özellikle küçük yaşta çalışmak
zorunda olanları) halk olarak hepimiz ve deee hani var ya sosyal devlet
halkı yerlerde sürünen sosoyal devlet ,sahiplenmeliyiz...
Hem nostalji hem de sosyal bir yara dile gelmiş.
Teşekkür ederim saygılar.
Oya gedik
o kağıt helva...
Saygılarımla...
çocukluğumuz ..... keşke yeniden yaşayabilsek......şimdiki kağıt helvalar o tatta değil be usta saygılar
Oya gedik
Saygımla...