- 767 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İŞTE BENİM HAYALİM
Öyle bir Ülke hayal ediyorum ki refah içinde insanların birbirine yalan söylemediği, öyle bir Ülke isterim ki kimsenin birbirini kandırmadığı, öyle bir Ülke hayal ediyorum ki ayrımcılığın olmadığı herkesin birbirine saygı duyduğu, öyle bir Ülke hayal ediyorum ki kimin ne taktığına ne renk giyineceğine, nasıl yaşadığına müdahale edilmeyen. Sen sağcısın, ben solcuyum, sen bizdensin, sen bizden değilsin denilmeyen.
Biz kimiz?
Siz kimsiniz?
Kim sağcı?
Kim solcu?
Neden bizler bu şekilde ayrım yapılarak, seçim yapmak durumunda bırakılıyoruz.
Ne sağcıyım, ne solcuyum, ne ayrımcıyım, ne de benim gibi düşünmüyor, benim gibi yaşamıyor, benim gibi giyinmiyor diye insanları sınıflandırma hakkını görüyorum kendimde.
Din, dil, ırk, mezhep...
Gibi şeyler yüzünden insanlar neden birbirine düşman olur? Neden ayrımcılık yaparlar?
Hiç kimsenin nereli olduğu ya da hangi dinden mezhepten olduğunun ne önemi vardır ki?
Sonuçta yaradan aynı ve hepimiz insan olarak eşit değil miyiz?
İşte benim hayalimdeki Ülke hayallerimizin gerçeğe dönüşmesi ümidiyle...
YORUMLAR
bu hayalleri gerçekleştirmek o kadarda zor değil istemek ve çevrenizde sizin gibi düşünenleri bulmak yeterli. insan istedikten sonra hayalleri gerçek yapabilir. ben denedim ve oldu.hemde tüm imkansızlıklara rağmen gayette başarılı.önemli olan ortak noktaları bulmak. bir arada yaşamayı kabul etmek. birbirine saylgı duymak. mutlaka karşı çıkanlar olacaktır. yılmamak lazım.
Aynur DEMİRER
Yorumunuz için teşekkürler...
uğur metiner
Hayallerin gerçekleşmesi büyük bir umuttur umarım öyle de olur.Lakin birkaç şey var,ki hayır demek zorundayım.Yeryüzünde hiçkimse eşit yaratılmamıştır. Hiçbir canlı insan kadar zebani olmamıştır.Yeryüzünde insanlık için yaşayan bir kent görmedim bilmiyorum.Ayrıca yaratanın ardına sığınıp iyi güzel şeyler anlatmak da siyaset gibi bir durum teşkil ediyor, işin özü edebiyat ise herkesin dini dili kültürü kimliği kimseyi bağlamaz,bunlar üzerine hayal kurmak yerine böyle bir şey içimde var ve ben öyle de yaşıyorum demeniz çok daha uygun olur diye düşünüyorum.Yanıt verirseniz şayet hayır dediğim şeylere örnek vererek açıklarsanız sevinirim.Bunlar benim fikrim,ama öyle anlık ortaya çıkan şeyler değil,mutlaka bir açıklaması vardır,onu da sonraya bırakıyorum...Güzel eserler bırakmanız dileğiyle...
Aynur DEMİRER
Tabi ki her şey güllük gülistanlık değil hayatta, kaldı ki zaten böyle bir durum doğaya aykırı, bunun farkında olmakla beraber yazmadan da geçemedim hayalimi.
Eleştiriniz için teşekkürler...
Aynur DEMİRER
Yorumunuz için teşekkürler...