Öğretmenlik
Öğretmenlik
Öğretmenlik nedir? Öğretmenliğin kutsal bir meslek olduğunu duyarak büyüdük. Meslekte geçirdiğim süreyi de dikkate aldığımda bu konuda fikir beyan edebileceğimi düşündüm.
Kendi öğrenci olduğum zamanları – aradan geçen uzun zamana nazaran – hâlâ net olarak hatırlıyorum. Ama öğretmenlerimin hepsini canlı (şekliyle, adıyla hatta lakabıyla) hatırlayamıyorum. Üstelik bazı öğretmenlerimi ise hatırlamakta zorluk çekiyorum. Bu fark nereden geliyor? İnsanın üzerinde iz bırakan öğretmenler ne yaptı da unutulmadı.
Acaba, ben “öğrencilerim tarafından nasıl hatırlanıyorum.” diye düşündüm. Bu konuda objektif olmam zor. Yine kendi öğretmenlerime dönüyorum. Ben, bize yakınlık gösteren, bizimle konuşan, ilgilenen öğretmenlerimi daha iyi hatırlıyorum. Otoriter davranan, dersi anlatıp, sınıfı terk eden öğretmenlerimi ise hatırlamam kolay olmuyor. Şimdi bu mukayeseyi keşke öğretmenliğimin ilk yıllarında yapsaydım, diyorum. Böylece öğrencilerime daha faydalı olabilirdim diye düşündüm bir an … Yine de yapacağım işler ve davranışlar vardır.
Çünkü; öğretmenlik, örnek olma … Sadece okulla – sınıfla sınırlı değildir. Her hâl ve durumda tutum ve davranışlarımızla örnek olmaya, yardımcı ve rehber olmaya çalışmak …
Bu yolda asla ve asla durmamak: işte beni motive eden enerji, tabiî ki, öğrencilerime duyduğum sevgi, onların başarılı alacakları ile ilgili ümitlerim.
Sözlerimi şu iki özdeyişle de pekiştirmem mümkün. “Öğrencisini etkilemeden öğretmeye kalkanlar, soğuk demiri boş yere döverler .” Horace Mann , “Bir öğretmen ebediyete hükmeden insandır. Tesirlerinin nerede biteceği asla bilinemez.” Henry Adams
Bu bakımdan öğretmenler yaptıkları işin önemi ve tesiri konusunda daha duyarlı olmalı. İşlerini tesadüfe bırakmadan, ciddiyetle inançla ve kararlılıkla sürdürmeliler. Bizim şevk ve heyecanımızı azaltmak hatta bitirmek için gelen her türlü müsibet ve engelleri aşmak için ideallerimizden asla taviz vermemeliyiz. Çünkü emek ve sabırla geçilemeyecek engel, aşılamayacak zorluk yoktur. Bu uğurda yardım, teşvik beklemek gereksiz bir ayrıntıdır.
Öğretmen olmaktan memnun ve mesudum. Benim öğretmenliğimden memnun öğrencilerimin varlığı ise en büyük mükâfatımdır. Gücüm yettiğince bu yolda olmaktan vazgeçmeyeceğim. Bu hazzı almamda en büyük pay sahibi olan öğrencilerime en derin sevgi ve muhabbetlerimi sunuyorum. Yazımı ; M. Kemâl Atatürk’ün “Geleceğin güvencesi sağlam temellere dayalı bir eğitime, eğitim ise öğretmene dayalıdır.” Sözü ile bitiriyorum.
05/01/2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.