- 617 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
YORUMLAR
size yorum yapmak çok tehlikeli:))cevabı görünce eyvah dedim,çünkü kadın olmak diye bir yazınızı okumuştum,yine öyle bir şey miydi acaba dedim:)) .Hani tam okudum desem yalan olur .Bugün kalabalık bir yerdeyim.Bende üç tane yazdım ve çekmeye çalıştım ama olmadı.Kamerayı iyi tanımak gerekiyor.Gece ekibimle mezarlığa gidip çektik ama gece ayarı olduğunu bile bilmiyordum:))o derece yani.Merakım ondandı .Siz yazdıysanız güzeldir .Yazılarınızı beğeniyorum.Selamlar
Amerika formatlı senaryo...
S-1 DURAK, ADAM GÜN-DIŞ
Kamera sabittir ve çift şeritli bir yolu göstermektedir. Az ötede kamera açısında bulunan durağa, bir otobüs yaklaşır ve durur. Arka kapıdan bir adam iner. Kamera yaklaşır. Adam montundan sigara paketini çıkarır. Paket boştur. Adam paketi avucunda sıkar ve yere atar. Yürümeye başlar. Kamera adamı takip etmektedir. Bir markete doğru yaklaşır. Marketin camında Farsça ve Arapça yazılar vardır. İçeri girer.
sahne, yer ve mekan(içerde mi dışarda mı) zaman(gündüz mü, gece mi) bu ayrıntılar çok önemlidir. bunların altında devinimler yazılır
Karakterlerin de devinimleri çok önemli
ORHAN
(sakin halde veya sinirli)
Başka bir isteğin var mı?
ADAM
(gülerek)
Bir de sigara kâğıtlarından ver. Şu hazır olanlarından… Bir de normal sarma kâğıtlarından iki tane olsun.
ORHAN
Tütün yedi lira, sigara kağıdı paketi altı lira, şu küçük kağıtlardan bir lira ikisi. Bir de sakız. 12.5 lira.
ADAM
Ocb yok mu? Bu Arap kâğıtlarına sarmak zor oluyor, ince bunlar.
ORHAN
(biraz sıkıntılı)
Yok, kalmadı onlardan. Biliyorsun çevreyi sardı İranlılar, Suriyeliler… Bunu daha çok seviyorlar, bunlardan satıyoruz biz de.
ADAM
(gayet sakin)
Peki, anladım.
Ayrıca kısa film senaryolarında devinimler kısa, diyaloglar kısa ve etkili olmalı; ve serim çok önemlidir. serimde karakter, hikaye ve türü hakında bilgi verilen bölüm olduğu için çok önemlidir. Hikayede çatışma yoktu onun yerine etkili vurgular olmalıydı diye düşünüyorum. Hikayeyi flashbacklerle görseleşme yoluna gidilse ve rüya ile gösterilmek isteneni daha iyi görmüş olacaktık.
Jenerik akmaz... Neden ?
Kenan’ın yansıyan yüzü ekranda donmuşken, onun sesi duyulur
KENAN
Son diyaloglarını söyler...yazdığınız gibi, filmin son kadrajında asılı bir sahne, bir görüntü veya jeneriğin akmasıyla son olur.
Tabi hikaye devam ediyorsa ona lafım yok :)
Yazdıklarım nacizane ögrüşlerim, bu geliştirlmiş senaryo aşamasında sonraki çekim senaryosu olacak mı?
Güzel bir çalışmaydı...
Deman Ronahi tarafından 12/17/2013 4:14:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
HakkınSesi
Sahneler arasında geçişlere, flashbacklerin eksikliğine, çarpıcı ve bir anda karmaşa oluşturan hikaye döngüsüne gelince, hikayeyi yazdıktan sonra oturup düşündüğümde, gerçekten basit, sıradan bir hikaye olduğunun farkına vardım ve bu hikayeyi süslendirecek şeyin de, hikaye ismi üzerinde dallanıp budaklanacak bir çevre olması gerektiğinin sizin yorumunuzla daha çok farkına vardım.
Eksikliği şuradan daha iyi anlaşılıyor ki, olay sıradan, düz bir anlatımla rüyaya kadar uzanıyor. Olayda patlama seansları oğlanın annesiyle konuşmaları arasında geçiyor ki, bu bizim günlük yaşamda çokça karşılaştığımız bir durum. Mesela rüyada gördüğü bir kadın, onunla mektuplaşan ya da herhangi bir alanda paylaşım yapan bir kadın olarak (algı da dahi bu verilebilirdi ,eser de belirtilmemiş) o zaman biz de 'omg' durumlarında, ağzımız açık, hadi be kıvamına gelirdik. Böyle bir şey yok tabi ki :)
Ayrıca sizden, Yürükçü'den ve diğer okuyan herkesten özür dilemek isterim ki, bu eser yazıldıktan sonra bir kez dahi okunup, düzeltilmedi. Bu benim emeğe karşı saygısızlığım... Suçumu kabulleniyorum...
Verdiğiniz örnek senaryo ayrıntıları ise harddiskime depolandı. Senaro alanında ilginiz, belki de uğraşınız vardır bilemiyorum ama ecdadın sözüyle 'makbule geçti kardeşim' diyorum :)
Üzülerek belirtmem gerekir ki çekim senaryosu kısmı ise, güzel bir temenni olarak kalabilir.
Tekrardan teşekkür ederim . Saygılar her daim.
DemAN
Elimde kurgusuyla, hikayesiyle ve temasıyla bir kaç film teratman, bir tane çekime hazır senaryo iki tane de geliştirme aşamasındadır fakat yapımcılardan uzak olduğum için gün ışığına çıkaramıyorum. Belki seneye İstanbula gidersem yapımcuılara uğramyı düşünüyorum.
Aslında sendeki yazma isteği bile gelecekte güzel senaryolar yazacağınıza alamettir. Bu işe girdin mi kolay kolay çıkamıyor çünkü sinema sanatın büyüleci bir yanı vardır, artı kazancı da fena değil.
Kısa film yazmak için bol bol senaryo örneklerini, filmlerini izlemeni öneriyorum. Ayrıca bulabilirsen SENARİST I II , GEZGİN hoca bloglarını araştır derim.
Sana kolay gelsin, güzel film hikayelerinde görüşmek dileğiyle