- 1203 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
22.MEKTUP
Sevgili Birsen
Batı yakasının bitişi ile sen yeni bir başlangıç yapıyorsun…
Tam 4 yıldır hemen hemen her Çarşamba akşamı binlerce üzüntü ve sıkıntı arasında ezilen her kesimden insanı tatlı şakalarınla güldürdün. Genci yaşlısı dindarı sosyetiği nice insan senin sayende birkaç saatliğine de olsa dertlerinden uzaklaşıp rahatladılar, güldüler, mutlu oldular. Sen sana düşen görevi en iyi şekilde yaptın. Yüzlerde tatlı bir tebessüm bıraktın. Umarım Allah sana rahmeti ile muamele yapar. Allah hiçbir iyi işi zayi etmez.
Şundan emin ol ki yapılan her güzelliğin, iyiliğin Allah bir karşılığı vardır. Sen kendi bilgi ve yeteneğinle güzel bir şeyler yapmaya çalıştın. Yarın hesap gününde bu iyiliklerin emin ol ki dikkate alınacaktır. Ben her Avrupa yakasını izleyip tebessüm edişimde sen bir sadaka sevabı kazandın.. Bunu izleyicilerinle çarp işte çıkan sayı senin
sağ omzunun üzerinde bulunan melekler tarafından yazıldı. Aynı şekilde kötülüklerinde yazıldı. Sen kötülük işlerken yalnızdın iyilik yaparken çoktun zannetme ki gülme konusunda senden yararlananlar bunun karşılığında hiçbir şey vermediler veya vermeyecekler. Şunu bil ki seni seyredip gülenler üzerinde senin manevi de olsa bir hakkın vardır. İşte ben bu hukuka sığınarak yazıyorum…
Sevgili Birsen
Ben kendisinden istifade ettiğim her insana karşı kendimi borçlu hissediyorum.. bu yüzden şarkılarını dinlediğim ( sezen aksu ,izel, nilüfer ,Sertap Erener……) şarkıcılar. Güldüğüm komedyenler ( cem yılmaz, yılmaz Erdoğan, Okan Bayülgen)) veya karakterini yaşayışını beğendiğim diğer oyuncular yönetmenlerin iyiliği için dua ediyorum Allahın onları rahmeti ile muamele edip cennete koymasını diliyorum. Ancak düşmanlık edip hakaret eden hiçbir güzel örnek sergilemeyen kibirli ve ve neredeyse hiçbir insani duyarlılığa sahip olmayan sanatçılığın şeref ve haysiyetini sadece satılan kaset reyting reklâm tanınma olarak gören insanlara dua etmiyorum onların hesabı Allah a
Sevgili Birsen
Bundan önce çeşitli defalar sana mektup yazmıştım bu mektupların bazılarında haddi aştım. Bunlar için senden özür ve af diliyorum. İslam da sana yapılan kötülüğe aynı şekilde karşılık vermende herhangi bir sakınca yoktur. Bu islamın kuralıdır. Ancak affedip bağışlarsan Allah sana mükâfat verecek ve sana kötülük yapan şahsın cezasını da kendisi verecektir. ben ikincisini tercih ediyorum. Sana yazdığım her şeyden af diliyorum. Sana artık haddim olmayan şeyler konusunda yazmayacağım. Unutup yanıldıklarımdan Allaha sığınırım.
Sevgili Birsen
İmam hatip lisesinde bir hadis öğrendim( peygamber efedimizin sözü) “ din nasihattir, din nasihattir, din nasihattir” yani müminler birbirine nasihat etmelidir. Bir adam bana eğer tecrübe babadan oğula miras kalsaydı hz ademden sonra kimse hata yapmazdı dedi. Yani peygamber (sav.) müminlerin bir birine nasihat etmesi emreder. Ben nasihat dinleyen bir insanım. Arkadaşlarımın nasihatlerini dikkatle dinlerim. Ve bu beni bir çok acı tecrübeden alıkoymuştur.
Biz arkadaşlarımızla usulüne uygun şekilde tartışır en doğruyu bulmaya çalışırız. Bir arkadaşımız zor veya kötü durumda ise ona nasıl yardım edebileceğimizi tartışır karar alır ve kararı uygularız. Arkadaşımız ne kadar kötü durumda olursa olsun ondan vazgeçmeyiz. Bir iş yapacağımız zaman birbirimize danışır o işe azmettiğimiz zaman Allaha tevekkül ederiz.
Sevgili Birsen
artık bir dönem kapandı senden beklenen sanatçılığını bir adım ileri götürmen daha sonra bir adım daha böylece en mükemmele ulaşman sen gerçekten yetenekli bir yazarsın ve oyuncusun- dursuna söylettiğin yalanlar- ince bir zekanın ürünü sadece mizah da değil belki başka alanlarda da başarılı olacağını düşünmekteyim. Tercih senindir. Ama yapacağın her işte ilk önce insanlara faydalı olmayı gözet. Zira peygamberimiz s.a.v. sizin en hayırlınız insanlara faydalı olandır. Ben sık sık kendime ben ne yapabilirim diye soruyorum.
Elbette ki maddi beklenti içinde olacaksın bu senin hakkın ancak sadece maddi beklentilerle hareket edersen başarılı oldukça samimiyetini ve tevazunu kaybedersin bir süre sonra unutulursun artık hiç kimse sana dua etmez. Önemli olan gönüllerde taht kurmaktır. Hiçbir kalp kendine yapılan iyiliği unutmaz. Hem zengin olup sonradan zıvanadan çıkanları görüyorsun. Ben deniz sekiye üzülüyorum uyuşturucudan yada bilmem hangi sebepten yok olup gidiyorlar.
Sevgili gülse
sana nasihat eden ama aynı zamanda yaptığın yanlışı dürüstçe sana söyleyen arkadaşlar bul zengin yada fakir- özellikle fakirlere- ikram et onları dinle her söylediklerinde haklı olmayabilirler ama senden menfaatleri olmadıkları için çoğunlukla doğru söylerler
Ama bazıları vardır ki “ sen tatlısın sen şekersin sen başarılısın sen şöylesin böylesin derler sana methiyeler düzerler her söylediklerini onaylarlar- ki böyle kişiler yapmacıklıklarından hemen anlarsın. Sana hiçbir eleştiri getirmiyorlarsa anlaki onlar iyi arkadaş değildir. Böylelerinden uzak dur.
Eğer arkadaşın sana şunu şöyle değilde böyle yapsan veya şöyle yapmakla hata ediyorsun diyorsa o kişi iyi arkadaştır. Hata yaptın diyenlere öyleyse senin tavsiyen nedir diye sor. Tavsiyesi aklına yatarsa yap sen bilirsin
Sevgili Birsen
İnsan zihnen mantık oyunları ile beynini aldatsa bile maalesef zaman geçmekte ve insanlar yaşlanmaktadır. Belki beynini aldatarak genç ve güzel görünebilirsin ama çevrendeki insanlara bak daha dün beraber oynadığın kızların çoğu anne oldular şimdi çocukları büyüdü. İnsanlar gittikçe yaşlanıyor ve olgunlaşıyorlar. Benim yakın arkadaşlarımın hepsi evlendi . ben bilmediğim bir nedenden dolayı evlenemedim. O arkadaşlarım hepsi baba oldu hepsi adil şefkatli iyi bir baba oldular. Onlara gıpta ediyorum. Hepsi mutlular. Ama onlarla bir araya gelince benim oğlan büyüdü benim eşim 2, ye hamile türünden evlilik muhabbetlerine girince ben evlenememin ve yalnızlığın verdiği kırgınlıkla üzülüyorum ve benim yanımda bu konuları açmalarını yasakladım. Ben ne kadar yasaklarsam yasaklayayım o çocuklar büyüyecekler aynı şekilde ben gençte olsam ben bazı şeylere geçkalmış olacağım. Her şeyin en güzelini Allah bilir.
Sevgili Birsen beynini kandırarak genç kalmakla sadece sen genç kalırsın çevrendeki her şey ihtiyarlar ve olgunlaşır. Değişir. Binalar eşyalar bilgiler her şey eskie
Sen 35 yaşında gözükürsün ama cep telefonun milattan kalmadır.
Sen 35 yaşında gözükürsün ama yeğenin 2 çocuğu lise ye falan gidiyordur.
Sen 35 yaşında gözükürsün ama eşin 60 yaşındadır.
Dikkat et kadınlar ne kadar genç gözükse de belli yaştan sonra çocuk doğurma yeteneklerini kaybederler.
Belki günümüzde 60 yaşında anne olunabilmektedir ancak bu pahalı tıbbi alet edevatlarla ve pahalı tıbbi tedavilerle mümkündür.
Hâlbuki bu genç yaşta basit zevkli bedavaya yapılabilmektedir.
Ben sette yüzlerce insanın milyonlarca izleyicin sorumluluğunu taşıyıp tam 4 yıl boyunca insan üstü gayretlerle çalışan bir kadına “ sen bir çocuğun sorumluluğunu taşıyamazsın diyen babaya inanmıyorum. elbette ki çocuk bir sorumluluktur ama atla deve değil.
Yani anlayacağın genç görünmek mümkün ama yaşlanmamak mümkün değildir. Çünkü resulululah her hastalığın çaresi vardır ancak yaşlılık ve ölüm hariç
Yani tavsiyem yaşlanmıyacağım diye kendini kandırma…
Zaman acımasızca ilerliyor ve biz zaman kaybediyoruz..
Gayret bizden başarı allahtandır.
İman ettik umud ediyoruz ki cennete gireceğiz.
Muhammet Hanefi TAŞKIN
Yaylacık köyü nilüfer/bursa
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.