YALNIZLIK
YALNIZLIK
Şu an saat sekiz ve ben odamda bilgisayarın başında vakit geçirmeye çalışıyorum.Bir an etrafın ne kadar sessiz olduğunu hissettim ve bakındım.O an dört duvar arasında ne kadar yalnız olduğunu fark ettim.Evet, dört duvar ben ve kocaman bir yalnızlık. İşte hayat.
Yalnızlık…Belki söylemesi kolaydır ama onu yaşamak gerçekten öyle zor ki. Aslında birçoğumuzun da yaşadığı bir durumdur. Bunu kendimize bile itiraf edemeyiz. Etsek bile kabullenmek istemeyiz. Çünkü bazı duygular kabullenilince gerçekten yüreğinizi sızlatır.
Yalnızlığı hiç düşündünüz mü?
Neden insanlar yalnızdır?
Yalnızlık nedir?
Evet,bazı insanları toplum dışlamış olabilir. Bazı insanlar ise kendini insanlardan soyutlamış ve anlaşılmadığını düşünmüş olabilir.Kendisine de yardım edilmediğini var sayar ve kendini yalnız hisseder. Bu insanları topluma kazandırmak gerekir.
Yalnızlık; ne olursa olsun genç, yaşlı, çirkin, zengin, fakir ayrımı yapmaz. Yaşanıyorsa
yaşanıyordur/ yaşanacaktır.
Yalnızlık öyle bir duygudur ki yüreğinizi ve duygularınızı paylaşamaz kendinizi kapatırsınız.Bazen de kendinizi kalabalığın arasında soyutlanmış hissedersiniz.O an kendi duygularınızla baş başa kalmışınızdır. İşte o an ben neredeyim? Şu an ne yapıyorum soruları ile yalnızlığınızın farkına varırsınız..
Yalnızlık kadın ve erkek için de aynıdır.Sadece dışa vurumu farklı olabilir.Aile içinde yaşanan yalnızlıklar ise çoğu zaman eşleri mutsuzluğa iter. Erkek iş dönüşü evinde rahat etmek sorunlardan dolayı kafasını boşaltmak ister ve tamamen farklı olaylara kapatabilir. Kadınlar akşama kadar ev işlerinden dolayı akşamı etmiş eşi geldiğinde onunla paylaşımda bulunmak sevgisini dile getirmek önemsendiğini hissetmek ister.İki tarafta birbirinde bulamadığı davranışlardan dolayı kendi dünyalarına kapanırlar, işte içsel yalnızlıkları başlamış olur.
Yaşanan hayat şartları da insanları yalnızlığa itebilir. Ekonomik şartlarının iyi olmaması insanların eskisi gibi gelenek ve göreneklerine olan bağlılıklarının azalması, komşuluk ilişkilerinin zayıflaması iletişimin azalmasına ve kişisel kopmalara sebebiyet verebilir.
Bu yalnızlıklar çoğu zaman kopmalara sebep olur. Bunu da kurtaracak olan şey kesinlikle paylaşımdır. Yalnızlık paylaşılmaz yaşanılır denir ama bence olumlu bir şekilde sevgi yolu ile paylaşılırsa yalnızlığa çözüm olacağı inancındayım.
Bir kısım insan da yalnızlığından dolayı mutludur.Çünkü bu kendi seçimleridir. Kendi hayatlarında karar verme özgürlüğü onları hayatlarının hükümdarı yapmıştır. Bu tür yalnızlık insana manevi güçte verebilir.Yalnızlıkla baş etmek kolay değildir.Yalnızlığı yaşayan insanların birçoğu da çok güçlüdür.Her türlü olay karşısında yalnız mücadele verirler ve ruh sağlıklarını koruyarak direnirler.
Yalnız insanların kendi içinde yaşadığı duyguların birikimi ve dışa yansıması sihirli bir değneğe de dönüşebilir. Bu bir öykü, bir roman bir şiir olabilir yada tuvale dökülerek resim olarak önümüze çıkabilir.Ne olursa olsun insanların içsel olarak yaşadığı yalnızlıklarını sonlandırmaları gerekir.
Bunun için de paylaşım şarttır. Paylaşımın olduğu yerde sevgi vardır. Ve sevgi ile yapılan her davranış mutluluk getirir.
Yalnızlık Allah’a mahsustur. Ve hayatınızda yalnızlığınızı sonlandırmak istiyorsanız şimdi tam zamanıdır.Haydi, dostlar, haydi.
Atalarımız “Neşe paylaşılırsa çoğalır, hüzün paylaşılırsa azalır” demişlerdi. Hiç kimsenin hayatta yalnız kalmaması diliyorum.
Yolunuz sevgi ve paylaşım yolu olsun sevgi ve tutkuyla kalın.
YORUMLAR
öğüt verilince yalnızlık yazısı baş aşağı yere düşer,oysa çok anlamlı bir yalnızlıktan bahsediyorsunuz,bırakın da yaşayan anlarınız olsun,bazen delice tutar kaleminiz,bazen de talihinizde olanla yaşamayı öğrenirsiniz,her iki durumda şikayetsiz çekilen durumlardır,ayrıca yalnızlık Allah'a mahsus değildir,onu bilen yok sadece halk ağzından türeyen kalabalık sözler...