TAHRİKLERE KAPILMAYALIM
Türkiye son zamanlarda çok kritik günlerden geçiyor. Yerel seçimlerin yaklaştığı ve adayların açıklandığı bu periyotta ülkenin çeşitli bölgelerinde şahit olduğumuz provokatif eylemler gerçekten can sıkıyor.
Diyarbakır Lice’de yol keserek 2 astsubay ve 2 uzman çavuş’u kaçıran PKK iki askerimizi BDP Diyarbakır İl Başkanlığı’na teslim etti. İl Başkanlığı’ndan yapılan açıklama halkın askerleri PKKlılar’ın elinden aldığı ve çatışma istemediği yönünde. Eğer bu açıklama doğru ise çözüm süreci halkın vicdanına dokunmuş ve amacına ulaşma noktasında doğru yolda ilerliyor demektir.
PKK halen bir kimlik arayışı içerisinde. Kendi içlerinde bir bölünme ve çözülme süreci yaşıyorlar. Nitekim yaşanan olaylara Kandil’in ve İmralı’nın verdiği tepkiler taban tabana zıt.
Hakkâri Yüksekova’da yine provokatif şer odakları tarafından ‘PKK mezarları tahrip ediliyor’ iddiası ile başlayan ve iki kişinin ölümüne sebep olan eylemlerin ardından Öcalan saldırıdan üzüntü duyduğunu belirtti. Bir de olaylarda ‘paralel devlet’in parmağı var’ dedi ancak şu ana kadar bu ‘paralel devlet’ kavramına kimse anlam atfedemedi. Neyse yakında çıkar kokusu…
Akdeniz Üniversitesi Olayları
Antalya’da kendilerine Akdeniz Devrimci Yurtsever Öğrenciler Grubu ismini veren yaklaşık 150 öğrenci Yüksekova’da yaşananlara destek vermek amacıyla yaptıkları basın açıklamasının ardından olay çıkardı. Karşıt görüşlü iki öğrenci grubunun çıkardığı çatışmaya polis tomalarla müdahale etmeye çalıştı. Maalesef üniversitelerimizde yaşanan şiddet olayları bizleri derinden üzüyor. İlim ve bilim yuvası olan bu kurumlarda bu tarz marjinal grupların sürekli kendilerini ön plana çıkarmak amacıyla mesnetsiz tutumlar sergilemeleri artık ciddi manada rahatsız edici bir boyuta ulaştı. Tıpkı ODTÜ olayları gibi…
Yaklaşan yerel seçimler bölgede tansiyonu daha da arttırmaya başladı. Bir kimlik bunalımı yaşayan PKK eylemlerini dağlardan şehir merkezlerine taşıyor. Geçtiğimiz ay Diyarbakır’da düzenlenen şölende Barzani ve ‘Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi’nin çözüm sürecini tamamen siyasi bir boyuta taşıması, kardeşliğe, barışa sahip çıkması PKK’yı bir hayli rahatsız etmiş gözüküyor.
Madalyonun diğer yüzünde ise bambaşka hesaplar var. Çözüm süreci ve yapılan yatırımlar sonucunda Ak Parti bölgede ağırlığını iyiden iyiye hissettirmeye başladı. Bu da yerel seçimler arifesinde BDP’yi ciddi manada telaşlandırıyor. İddialara göre Hakkâri’de Ak Parti ile BDP arasındaki puan farkı anketlere %5 olarak yansıdı. Tabi ki bu sonuç örgütü kızdırdı şüphesiz. Ancak defahatle söyledik. BDP terör örgütü ile arasına mesafe koymadan Kürtlerin gerçek temsilcisi olma hakkını kazanmayı unutsun.
2014 yerel seçimleri ülkemiz adına çok kritik bir eşiği ifade ediyor. Bu süreçte karanlık güç odakları ülkemiz üzerinde oyunlar oynayamaya devam edecektir. Oluşacak tabloda bize düşen, tahriklere kapılmadan, yüklendiğimiz tarihi misyon ve sorumluluğun farkında olarak hareket etmektir. Sonunda yine kazanan ülkemiz ve milletimiz olacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.