- 2507 Okunma
- 15 Yorum
- 1 Beğeni
SHAKİRA'YI NASIL TAVLADIM?
Bu internet alemiyle yanı nam-ı diğer sanal alemle 2008 yılının sonlarına doğru tanıştım. Eşimden ayrılmışım. Kafam bozuk, moral desen sıfırın altında seyrediyor, yeni emekli olmuşum iş yok güç yok. Evde her gün benim delikanlılara parlıyorum sudan sebeplerle. Derken benim delikanlılar formülü buldular: Koydular önüme bilgisayarı. Öğrettiler internete nasıl girileceğini. Bir de okey sitesine üye yaptılar beni. Artık evimde oturduğum yerden okey oynuyorum taa Amerika’daki, Almanya’daki vatandaşlarımızla.
İlk zamanlar tek derdim var o ta üstümde oturanların taş atmaması.Habire yeniliyorum. Sonra bir baktım millet şakır şakır sohbet ediyor okey oynarken. Bizim çocuklardan nasıl sohbet edileceğini de öğrendim ki işte ondan sonra benim ayva sezonu başladı.
Efendim ben öyle nick-mick filan kullanmıyorum. Kendi adımı kullanıyorum. Profil resmi olarak da çocuklar bir aslan resmi bulmuşlar onu kullanıyorum.
Neyse...Şimdi başlayalım artık değil mi? Bu kadar girizgah yeter.
Bir gün okey oynuyoruz yine...Masadaki oyunculardan birinden bir mesaj geldi:
- Hanımefendi, sizi çok beğendim. Sizinle daha yakın arkadaş olabilir miyiz?
Tepemin tası attı. Hemen cevap yazdım. ve başladı muhabbet:
-Ulan Angut..Sen hiç Sami adında bayan gördünmü ki bana hanımefendi diyorsun?
-Hadi hadi naz yapma bana şimdi. Yeme beni. Ben bir hanımı gözlerinden tanırım.
-Ulan bana bak seninnnn...Hıyar herif gözlerimi nereden gördün de gözlerimden bildin kadın olduğumu?
-Sadece kadın olduğunuzu değil aynı zamanda çok genç ve güzel olduğunuzu da anladım.
-Ben??? Elli beş yaşındaki bir erkeğin çok genç ve güzel bir bayan olduğunu anladın yani?
-Samiye Hanım..Lütfen ama, bu aşığınızı çok fazla üzüyorsunuz.
Yahu Allah Allah...Resmen çattık belaya..Adam o kadar inanarak konuşuyor ki hani kendimden şüphe etmeye başladım. ’’Ulan yoksa beni mide ameliyatı yapan doktorlar mide yerine başka bir operasyon mu yaptılar bana ’’ Diye orama burama bakıyorum. Yok..Bir eksiklik filan yok...Çok şükür kesilen sadece göbek olmuş..Orada ufacık bir çizik var hepsi o.
-Kardeşim bak beni de şüpheye düşürdün kendimden . İyice baktım kendime, ben erkekmişim. Şansına küs.
-Ama o gözleriniz..O gözleriniz yaktı beni.
-Yahu ne gözü be adam? Bir resmim bile yok. Profile koymuşum bir aslan resmi. Hangi gözden bahsediyorsun sen?
-İşte o resimdeki gözlerden bahsediyorum ben de?
-Aslanın gözlerinden yani?
-Evet. O dişi aslan resmindeki gözler...
-Dişli aslan mı? O resimdeki aslanın dişi olduğunu nereden anladın?
-Erkek olsaydı yelesi olurdu. Demek ki sen dişi bir aslansın. Parçala beni aslanımmmmm.
’’Ulannnn...’’ Profil resmime baktım hakikaten de aslanın yelesi yok. Benim veletler dişi mi değil mi bakmadan, cinsiyetini tahlil etmeden bir aslan resmi koymuşlar profile. Herif de gitmiş onun gözlerine vurulmuş. Benim gözleri de öyle çakmak çakmak bakan bir dişi aslanın gözleri zannediyor. Cevap verdim herife.
-Bak kardeşim. Senin kim olduğunu bilmiyorum. Hangi milletten olduğunu da bilmiyorum ama sanırım Abaza olmalısın. Lakin yanlış kapı çaldın. O profil resmini çocuklar yanlışlıkla koymuşlar. Ne bilsinler aslanın erkeğinin yeleli olacağını.
-Anladım..Sen beni beğenmedin.
-Ulan öküz. Senin neyini beğenmedim? Ne resmin var, ne ismin. Tanımam etmem. Ayrıca ben erkeğim diyorum..Daha nasıl anlatayım.
-Sen de o kaşarlardansın demek ki. İnsana umut veriyorsunuz ondan sonra da sap gibi ortada bırakıyorsunuz.
Artık bu angutla oynamam gerektiğini anlamıştım.
-Ulan hani aşkımdan ölüyordun? Hani gözlerime hastaydın? Az birşey yüz bulamadın diye şimdi kaşar mı olduk?
-Aşkımmmm yaaaa..Bir an beni terk edeceğini sandım. Aklım başımdan gitti kusura bakma. Bak sana şiir de yazım...Yollayayım mı?
-E yolla bakalım aşkitom.)))))))
Yolladı:
O ne endam o ne boy
Vay anam vay oy oy oy.
Aldım üç kilo kiraz.
Ye bi güzel doy doy doy.
-Ne bu?
-Aşk şiiri..Sana yazdım. Nasıl çok güzel değil mi?
-Şimdi sen al bu şiiri.
-Eeee
-Ananı da al....
-Sonra?
-Artık hanginize uyarsa...Münasip bir yerde saklarsınız.
-Beğenmedin mi yani?
Yok, öküze dert anlatmanın imkanı yok. Ne anlatıyorsam ne söylüyorsam dinlemiyor, dinlese de anlamıyor. Profil resmini değiştirdim. Ben profil resmini değiştirirken de o yeni bir şiir (!) daha yolladı.
Ümitlerimi kırdın
Hayallerimi yıktın
Benim ahımı aldın
Benim ahımı aldın
Bir gün sen de yanarsın
Bitsin artık bu çile
Çekemem bile bile
Sen ne söylesen söyle
Sen ne söylesen söyle
Artık sevmeyeceğim.
Yahu gerçekten de anlamıyorum. Bir insan , yüzünü hiç görmediği, sesini bile duymadığı bir kişiye, velev ki karşısındaki bir kadın olsa bile nasıl aşık olur? O kadın evli midir? Çoluğu çocuğu var mıdır? Hastalıklı mıdır, sağlıklı mıdır bilmeden, ya da yahu kadının niyeti koca ya da erkek arkadaş aramak mıdır? Bunu sorgulamadan, o kadının boyunu, huyunu hiç bir şeyini bilmeden sadece bir şiirini ya da bir paylaşımını okuyarak o insana nasıl aşık olur? Aklım almıyor ve almayacak da. Ortada bir aşk meşk durumu yoksa? O zaman bu kadar zahmetlere, şiirler, besteler yapmaya ne gerek var? Ne gerek var bir kadının her paylaşımına sazan misali atlamaya?
Efendim bir erkek ve bir kadın sanal alemde konuşamaz demiyorum. Yanlış anlaşılmasın. Benim arkadaş grubumda erkekten çok kadın vardır. Konu bu değil. Bir kadın ile ona aşık olmadan konuşamayaz mıyız? Ya da bir kadın sanal aleme girmişse ille de bir erkek arkadaş aramak için mi girmiştir?Haa..Bu amaçla giren kadın yok mudur? Sürüsüne bereket. Yani kızı yaşındaki kadınlara asılan kart zamparalar ne kadar çok ise oğlu yaşındaki delikanlılara asılan kartalozlar da çok bu alemde. Yani sadece erkeklere mahsus bir durum değil bu ama erkeler, yani hemcinslerim bu konuda daha fazla ileri konumdalar maalesef.
Neyse...Biz anılarımıza devam edelim. Böyle anlatınca daha iyi anlaşılıyor konu.
Yine böyle bir gün bir arkadaş ile msn de sohbet ederken baktım birileri benimle iletişim kurmak istiyor. Msn adresini filan tanımıyorum ama nette daha yeni olduğum için belki öğrencilerimden biridir diye kabul ettim. Profil resminde çiçek olan ismini şimdi unuttuğum bir kadın adı var. Kadın direkt daldı konuya.
-Ben sizin resminizi gördüm msn de . Çok beğendim. Hayran oldum. Sizinle tanışmak istiyorum.
Dedim ya daha yeniyim diye koltuklarım kabarıyor. ’’ Vay ulan..Ben neymişim böyle ’’ Diyorum ama içimde de bir kuşku var ’’ Ulan iyi bir b.k olsa gelip beni bulmaz. Kim bilir yetmişlik biri midir, yoksa gudubetin teki midir ’’ Diye içimden geçiriyorum.
Hatunla muhabbetti koyulaştırdık ama içimdeki o kuşku öylece duruyor. Öyle ya ben minibüse binerim mesela. Yanımdaki koltuktur tek boş koltuk. Yolda bir sürü bayan biner o minibüse ama gelip de yanıma oturmaz, ayakta giderler onca yolu. Hal böyle iken bu hatun benim neyime vuruldu acep? Soru bu? ’’ Yok yok garanti gudubetin biridir ’’ Diye düşünüyorum hep. Dayanamadım sonunda: ’’ Hanımefendi bir resminiz gönderebilir misiniz ’’ Dedim.İki dakika sonra resim geldi ki Aman Allah’ım. Yukarıdaki resim.
-Hanımfendi. Maşallah..Maşallah..Çok çok güzelsiniz ama bana göre çok genç değil misiniz?
-Olsun aşkın yaşı olmaz.
Ulan sana göre olmazsa bana göre hiç olmaz.
Kendi odasında yatmakta olan büyük oğluma seslendim.
-Cihangiiiirrrr..Koşş..Koşşş. Acele gel.
Cihangir bana bir şey oldu sanarak koşa koşa geldi.
-Ne oldu baba? Bir durum mu var?
-Gel de cici anneni gör.
Cihangir ekrana eğildi. Eğilmesiyle de sırtımı sıvazladı.
-Helalin var benim aslan babam...Tüm dünya bu kadına hasta, hatun da sana hasta ha?
-Allah Allah..Sen bunu tanıyor musun yani?
-Yahu baba..Sen dünyanın en ünlü ses sanatçısını tavlamışsın. Haaah haaaahhh haaaaa.
-Lan gülme eşşek sıpası. Kim bu hatun?
-Şakira o baba, Şakira.
-Şakire mi? Hiç duymamıştım. Bizim şarkıcılar arasında adı Şakire olan da mı var?
-Yahu baba Şakire değil. Şakira bu...Vay babam vay...Uluslararası çalışıyorsun ha? Helal sana.
Velhasılı kelam bu tecrübe sonunda en azından Şakira’yı tanımış olduk.
Uzun lafın kıssasına gelelim şimdi de:
Muhterem beyler. Sanal alemdeki her kadın bir erekek aramak için girmez bu aleme. Bazen at sineği gibi yapıştığınız bir bayan Huri sanarken, gerçek hayatta Nuri olarak karşınıza çıkabilir. Evdeki Şakireden de olursunuz Şakira olarak profil resmi koyan biri yüzünden.
Bayanlar...Size de bir çift lafım var: Eğer pencerenizi açıp önüne bir tabak bal koyarsanız o tabağa sadece arıların konmasını bekleyemezsiniz. Arı da konacaktır, sinek de, karınca da. Ya o bir tabak balı oraya koymaktan vaz geçeceksiniz, ya da arı vızıltıları yanında sinek vızıltılarına da katlanacaksınız. Bu alemde birilerini arkadaş olarak kabul etmeniz ne kadar kolaysa ona engel koymak, arkadaşlığınızdan çıkarmak da o kadar kolaydır. Yapacağınız tek şey var ki zaten çok iyi bildiğiniz bir iş...Temizlik yapacaksınız efendim temizlik..Hepsi bu kadar.
YORUMLAR
Yazınız yaşanmışlığın mizaha yansımasıydı, okurken hem güldürüp hem düşündüren, ders alınası sonuyla ..
yüreğinize kaleminize sağlık hocam saygılarımla..
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
yazının en önemli kısmı "pencerenizi açıp önüne bir tabak bal koyarsanız o tabağa sadece arıların konmasını bekleyemezsiniz" kısmıydı hocam. bu tabi erkekler için de geçerli, ama özellikle "amaan ortalık da abaza doldu, bi rahat rahat yorum yaptırmıyolar insana, bi şarkı paylaştırmıyolar, bi frikikli fotoğraf koyamıyorum" gibisinden sızlanan bayanlara cuk oturmuş. :))
Elinize sağlık
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
önümüzdeki sihirli kutu her an bir süpriz çıkarıyor..alıştık artık ilk başlarda bayağı sıkıntı çektik....haaa sana şakiralar kurban olsun hocam sevgilerimle
sami biberoğulları
Sana Şakiralar Kurban olsun dedin ya işte en güzel yorum buydu. Bunun hakkı aslında çok daha değerli birşeyler olmalıydı ama şimdlik bu pembe kazakla idare et artık))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Yazıyı okurken benim bilgisayar alıp, internete girişim geldi. Bir yıl alsam mı almasam mı diye düşündüm.
İnternete girmeden altı ay geçti. Çoluk çocuğu yakaladıkça nasıl girileceğini öğrenmeye çalıştım.
Benim çocuklar İstanbul'da olduğu için mecburen yeğenlerden yardım istiyordum.
Sonra girebildim ve ilk önce edebiyat sitelerine baktım ve edebiyat defterine katıldım. Bir kaç siteye daha üye oldum ama girmedim.
Burada arkadaşlar beni profil resmimden çok genç sandılar ve pek çok genç mesaj attı. Bunlara gülümsemekle yetindim. Gerçeği öğrenince sıvıştılar.
Yazınızı gülümseyerek okudum. Sanki daha önce aynı yazıyı veya benzerini sizden okumuştum.
tebrikler,
selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
Bu alemin içinde olsan da olmuyor, dışında kalsan da.
Yazımda Şakira ile ilgili kısmı eskiden de yazmıştım. Ondan önceki kısmı ise bu yazıda ilave ettim.
İlginize teşekkür ediyorum.
Selam ve sevgilerimle.
hocam yine güldürdünüz beni ya sizde az kalsın sakata gelecekmişsiniz sıyırmışsınız işi derken şakiraya kadar büyütmüşsünüz uluslar arası bu alem böyle işte hocam gün doğmadan neler doğuyor güzel yazıydı yine beğeniyle okudum kaleminize sağlık saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Bir günlük beylik de bayliktir derler ya benim beyliğim sadece bir kaç saniye sürdü))))
Oluyor bu alemde.
Selam ve sevgilerimle.
hocam;
tebrik ederim yine güzel bir yazı okuduk.
aslında hemen hemen herkesin en az bir kere başına gelmiştir.
çünkü bizim toplumda sosyal paylaşım siteleri hep sevgili ve dost arama sitesi halinde.
bana da bu tarzda bir çok teklif geldi ama samimiyetimle söylüyorum şakiradan hiç teklif almadım:)
birde abi kafama takıldı o sana şiir yazan amca bizim siteden biri olmasın edebiyatdefteri.com dan.
şaka bir yana umarım mesaj alması gerekenler almıştır.
kaleminiz daim olsun.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Öyle...Temizlik şart.
Selam ve sevgilerimle.
Şimdi bu yazıyı yorumlamaya kalksam biliyorum ki susmam ama hem güldüm hem düşündüm Allah'tan yazı dedim haa bir de gerçek olsa işte bakın olanlara...
Kadın duvarına olur olmaz yazıyı asar sa ve o dediğiniz at sinekleri de yapışırsa bu yazı kaçınılmaz olur.O yanlış davranışlar beraberinde kadının toplumdaki yerini sarsıyor .Karşı ki sanıyor ki tüm bayanlar aynı zihniyette. ..bodoslama özeline dalıyor bizimki de çaylak atlıyor aşk gemisinin içine başlıyorlar kakara kikiriye...işin garibi adam 50,60 karşı ki kızı yaşında hooobala oldu mu ...olmadı. Sanki evindekinden çok farklı bir şey muhabbet ettiği dangoz... SHAKİRA olmak için geniş olacaksın ki vicdanında at koşturasın ve onu hak etmek için de ondan aşağı olmaman lazım...Davul da dengi dengine ama bu tür şirretlikler le değil tabi edeben inanç ,örf ,adetler gözardı edilmeden..
HER KUŞUN ETİ YENMEZ AĞALAR BEYLER.. yaşını başını almış olsun olmasın hem bayan hem baylar biraz daha dikkat.BAZI HATALARI NE SU TEMİZLER NE SABUN
ATEŞ TEMİZLER
Sami hocam çok içerikli bir yazı teşekkürler saygılarımla.
Melda tarafından 12/10/2013 6:12:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Biz bir uyarı yapalım dedik. İnşallah gereken mesajları verebilmişizdir.
Selam ve sevgilerimle.
Birselamver25
YARATILMIŞI SEVERİZ YARADANDAN ÖTÜRÜ..
Güzel bir çalışma yine.
Hoş ve neşeli bir anı yazısı.
Hepimizin başından geçmiştir, geçiyordur böyle şeyler.
Sanal alem, ayrı bir dünya.
İyi tarafları çok, kötü tarafları da.
Bazı şeyleri göze alacaksınız,
sözünüze sahip olacaksınız.
Gerçek hayattaki gibi,
burada da bin bir çeşit insan var.
Hocam,
konu yine güzel ve ilginçti.
Anlatım, her zamanki gibi hoştu...
sami biberoğulları
Bu sanal alemde neler var neler ki önemli bir bölümünü yazmadım.
Mesela vatandaş soruyor: ''Erkek arkadaşa ihtiyacın var mı?'' Diyorum ki ben erkeğim sağol, istemem. Cevap veriyor ''Farketmez..Ben erkek arkadaş derken görüntü olarak erkek demiştim'' Daha neler neler.
Çok teşekkürlerimle birlikte selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
gülmekten öldüm yaa, valla bunlar tanımadan severler yeterki canlı olsun :) nefes alsın yeter..daha neler var, benimde başıma geliyor ama sizinki kadar ilginç değil, tebrikler :)
sami biberoğulları
Mesela vatandaşın biri bir maymunu eğitiyor. Maymun bilgisayarda kendine bir profil resmi beğenip başlıyor yazıp çizmeye..Bir vatandaş da buna aşık oluyor, kim olduğunu bilmeden..Uzun bir chatleşmeden sonra Gülhane Parkında buluşmaya karar veriyorlar....
Devamını yazmayayım ki tadı kaçmasın)))))))))))))
Selam ve svgilerimle.
insanın başından geçince biliyor sanal ortamı ,
Kaptırıyor kendini;
Oluyor katları yatları.
Bir zar atıyor ,
istediğim gelirse.
Gelmeyince oluyor hayal kırıklığı...
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Aynen dediğin gibi oluyor çoğu kez.
Sallanıyor olta palamut gelsin diye bir bakıyorsun denizden çıka çıka eski bir ayakkabı çıkıyor.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Sanal alem sayesinde tanıdığımız o kadar çok mükemmel insanlar var ki. Yani tamamen zararlı bir alem değil. Ama böyle absürdlükler de var maalesef.
Selam ve sevgilerimle.
gnydn..hocam beni güldürdün ya....helal olsun..sagolasın..yüzünüz iki cihanda da gülsün..selam ve dua larımla.....
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Yüzünden tebessümler hiç eksik olmasın inşallah.
Selam ve sevgilerimle.