BİR GÜNÜN ANISIYDI
Yorgun bir günün anısıydı
Uzun zamandır gidemediğim hanımanneyi ziyarete gittim. Küçük görümcem sabah erken aradı kahvaltıya bize gelin diye.
Yola çıktığımızda yağmur yağıyordu inceden inceden.
Ne kadar olmuştu gitmeyeli, bayram da gitmiştim en son gerek sıhhatimin iyi olmadığı gerekse torunların olması bazen alıkoyuyordu gitmelerime.
Yağmur altında yola koyulduk yarım saatlik bir yolculuğun ardından geldik
Sevgi ile karşıladı hem sohbet etti hem kahvaltı. Bahçe si vardı ağaçları mandalin ler ne güzeldi dallarda. Az da olsa limonlar vardı, bahçe dendi mi içim gidiyor benim çok seviyorum ister çiçek olsun ister ağaç yeşillik olsunda.
Akrabalardan teyze oğlu yeni ev almış ve birde torunları olmuş
onları da görmeden olmazdı.
Dostları aramak gönül almak çok hoş bir duygu.
Bebek minicik ti
Unutmuşuz küçük çocukları herkes sevi okşadı bende alayım dedim ne hikmetse bana gelen bebek hemen uyur buda öyle oldu kalbimin üzerine koydum bir iki dakikada uyuyuverdi rabbim ne kadar masumdu iyi ce dalınca babası alıp yatırdı.
Artık kalkma vaktiydi.
Hanımannenin evi pazarın içinde ve bu günde Pazar vardı.
Ben uzun zamandır Pazar görmüyordum o ne yeşillik o ne bolluk ve de ucuzluk.
Televizyon da izliyordum da pahalı geliyordu.
Masrafı eşim aldığı için hiç fiyat sormazdım o da demez bu gün hayran kaldım
Domates elli kuruştan başlıyor bir lira en iyisi bir buçuk lira
Tabi seralarda çıkmış ama dal ucu dediğimiz son turfantılarda var nasıl güzeller.
Salatalıklar bir lira çiçeği burnunda ya o yeşillikler marulu soğanı satıcılar bağırıyor
Maydonuz un dördü bir lira diye Pazar yeşillik içinde karnı baharlar beyaz ca al beni diyor
Elmalar mandalina portakallar elli kuruş
Gel bacım al diyenemi taze bunlar diyenemi,
Önce hanımanneyi ziyaret edelimde sonra dolaşalım dedim.
Hanımanne yani kayın validem doksan üç yaşında bilinci ara sıra gidip gelse de fazla rahatsızlığı olmadığında yine iyi sade belki yaşlılığın verdiği beklide huy dediğimiz tez canlılığı var sevindi bizi görünce nerdesin sen hiç aramıyorsun diye biraz sitem etti.
Hoş görülü yüz ne yapalım onun gönlü olsunda.
Biraz oturunca pazara çıktık aklım pazardaydı
Ah dedim insanız işte aç gözlülük mü yoksa pazarın al benisi mi ne gördümse almak istiyor insan.
Bu Pazar geç saat lere kadar kalıyor taki karanlık çökene kadar ve her kesime alma imkanı da var.
Rabbim ne kadar çok bolluk ve bereketli millet taşı taşı bitiremiyor benim gördüğüm iki sokaktı balıkçlar kıyameti koparıyor beş lira beş lira Hamdi sardalya diye .
Giyim pazarına uğramadık zücaciyeciler ayrı ayakkabıcılar ayrı yani yok yok küçük bir yerde olsa Aydın ın bu ilçesi Ortaklar da güzel bir gün geçirdim.
Tek üzüldüğüm hanımanne oldu birazcık huzursuz oluşu
Allah ım dedim yeni doğan bir bebek bebek gibi yaşlı bir insan.
Doğup büyüyen ve ömrü olduğunca yaşlanan rabbim hayırlı ömürler versin cümlemize
Biraz buruk ayrıldım çünkü gitmek zamanıydı hepimizin bir yaşantısı vardı.
Değişmez
DOSTLARIM RESİM BİZİM PAZAR DEĞİL SEBZELER AYNIDA FİYATLAR FARK LI
Ayşe karan
YORUMLAR
AYSE 09
Amin Amin diyorum bende ruhları şad olsun
sevgilerimlesin herdaim
"rabbim hayırlı ömürler versin cümlemize"
Ayşe hocam güzel bir sohbetti. Ayrıca bize güzel bir pazar havası yaşattığın için tekrar tekrar teşekkür ederim.
kalemin daim olsun.
Allah hastalarımıza şifa versin. yaşlılarımızın da dualarını eksik etmesin.
esen kalınız
AYSE 09
saygımlasınız herdaima
Ayşe hanımcığım, bizim pazar da böylesi ucuz olur. Hele her şeyi zamanında alırsan. İstanbul'a gidince
fiyatlara hayretle bakarım. Allah Allah ne kadar pahalı derim. Burada hayat Allah'a şükür ucuz.
Hem ziyaret hem ticaret olmuş sizin için.
Güzel bir söyleşiydi,
tebrikler,
selâm ve sevgilerimle..
AYSE 09
HEM ZİYARET HEMDE TİCARETİ
sevimdim ucuz olmasına geri yetiştirn için zor onların emeklerini düşünürsek
ne diyeyim bu ucuzluk üzüyor beni
sağ ol canım sağ olasın saygılarımlasın
Şaşırdım biraz.
Aralık ortalarına gidiyoruz,
pazarda böyle ucuzluk ve turfanda sebzeler...
Ben Azerbaycan'dayım.
Türkiye'de pazarlar böyle demek....
Güzel bir ziyaret yazısıydı.
AYSE 09
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM SAĞ OLUN