- 1057 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞIMARIK PSİKOLOJİSİ
ŞIMARIK PSİKOLOJİSİ
İnsanların bütünü çeşitli grup psikolojisine ayrılır. Bunlardan bir tanesi de Şımarık Psikolojisi’dir. Anlayacağınız üzere şımarmak üzerinedir bu psikoloji çeşidi. İnsanın suçu değil, bu psikolojiye sahip olması. Aslında ebeveyn hatasıdır. Çocuklarının üzülmesini, arzularının geri çevrilmesini istemediklerinden her arzularına kulak verir ve yerine getirmek için uğraşırlar. Derler ya “el bebek gül bebek büyümek” aynen öyledir. Aslında en büyük iyiliği yaptıklarını sanan aileler, kötülüğün daniskasını yaptıklarının farkında değillerdir. El bebek büyür yanımızda pekala ya sonra… Hep yanlarında olmaz çocuklar. Birazda hayatın zorluklarını bilmeli ve bizzat görmeli/yaşamalıdır. Bizim bir Din Kültürü A. Bilgisi Öğretmenimizden bilirim. Daha küçük olan kızını şaka yaparcasına (tatlı) tekmelerdi.”- Hocam bu küçük kızınızı neden hırpalıyorsunuz?” diye sorduğumda, bana “-Şimdiden hazırlıklı olsun, bu ve bu gibi durumlara… Büyüdükten sonra en ufak bir aksilikte yere düşüp kalmasın” diye cevap verdi… Haklıydı öğretmen. Hazır olmalıydık gelen ve gelecek hadiselere. Belki de şimdilik zorlanıyor öğretmenimin küçük kızı ama olsun gelecekte gücünden taviz vermek. Gelin biraz şımartılmış çocukları düşünelim. Onlar hazırlıksız yakalandıklarında pek yapacak bir şeyleri olmayacak; “-Anne, baba nerdesiniz? !” demekten başka. Birçok şımartılmış kişi vardır belki de. Ben bunu gördüğüm çoğunluktan anlıyorum. Her şeyin kendilerinin lehine olmasını isterler, haksızlık yaptıklarında; dönen dünya misali, hiçbir şeyin farkında olmazlar. Ama kendilerine karşı yapılan herhangi, küçük-büyük bir haksızlıkta dünyayı yıkabilecek güç ve kızgınlığa yükselebilirler. Hak ve batıl da pek bir şey ifade etmez onlar için. Yeter ki mutlu olan ve el üstünde tutulan bir tek kendileri olsun isterler.
İBRAHİM GÜNGÖR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.