- 920 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞGÖRÜ
En kabasından en incesine dek her türlü yaşam durumunda vardır gülmece.Güldüren değişse de gülme değişmezidir yaşamın.Birilerinin kayıp düşmesi bile onun adına hayli sıkıntılı bir durumken izleyici konumundaki bir çoğumuzu güldürebilir.Bazılarımızı güldürmek çok kolayken bazılarımız için zordur gülmek.Ancak zor da olsa vardır yaşamın içinde.Zaten önemli olanda kolay güle bilmektir.Gülmek sadece bizi değil karşımızdakini de rahatlatır.Gülümseyen bir yüz ifadesi,gülümseyen gözler karşıdakine sürekli dostça iletiler yollar,güven verir.
İşin en güzel yanı da kendi kendine güle bilmektir.Kendinizle dalga geçe biliyorsanız,kendi düştüğünüz durumları gülmece konusu yapa biliyorsanız ne mutlu size...Hayata daha yumuşak daha hoşgörülü daha esnek baka biliyorsunuz demektir.Keşke bunun bir okulu olsa,keşke okulda öğretilebilse gülme,güldüre bilme sanatı.Aslında bu olanaksız da değil.Sadece biraz hoş olabilirseniz gülümsemeniz de,gülmeniz de kolaylaşacaktır yaşama ve insanlara...O zaman hoşgörülü olmayı, hoşgörülü davranmayı denersek,öğrenebilirsek sorun da kendiliğinden çözümlenecektir.Tüm sorun hoşgörülü ola bilmekte.
Peki öğrenilir,geliştirilebilir bir davranış mıdır hoşgörülü olmak? Tabi ki evet! Hoşgörülü bir aile ortamında yetişen, hoşgörünün egemen olduğu bir iş ortamında çalışan insan kendisi de aynı davranış biçimini içselleştirecek ve dokunduğu her şeye hoşgörülü olmayı aşılayacaktır.Böylece suya atılan bir taşın çevreye yaydığı dalgaların çizdiği çember gibi genişleyip her an daha geniş bir alanı kapsayacaktır hoşgörü.
Yaşama, çevreye, yakınlarınıza, her şeye daha anlayışlı ve hoşgörülü yaklaşın.Siz gerginliklerinizden, yersiz,gereksiz sıkıntılarınızdan uzak ve mutlu yaşayın,çevrenizdekileri de mutlu edin.Hoşgörünün egemen olduğu sıcak,güler yüzlü bir yaşam ortamınız olsun...
Mehmet Gazi Yıldırım
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.