YİNE BİR GECEDE OLMAK
..............
Yine bir gecedeyim. Yine satır satır çoğalacağım. Yine hece hece kendimlere bölüneceğim. Dünlerime merhaba diyeceğim arada. Arada sessiz cümleler yazdığımı fark edeceğim. Arada kendimi tümce tümce tekrarladığımı sanacağım. Çok yanılacağım. Az mutlu olacağım bu yazıda. Az neşeleneceğim bu iç dökmede. Sanırım hiç yanılmayacağım bendeniz hakkında. Öyle umuyorum. Öyle tanıyorum bendenizi. Öyle biliyorum yazan ben’i…
Gel-gitler yaşayacağım. Uzun-kısa anlara dalacağım. Canım sıkılacak. Canım çıkacak. Canım terk edecek adımlarımı. Canım, anlamayacak halimi. Dilim lâl zamanlar öğretecek daha kendisiyle tanışma fırsatı bulmadığım alfabeme. Dilim, kuruyacak. Su arayacağım her vadide. Her gökte yağmur kokulu bulutlara gidecek şaşkın gözlerim. Susacağım. Leyla hissedemeyecek mecnun vaziyetimi…
Kaçak çay yerine, hüzün dolu bardaklar içeceğim art arda. Üst üste acılar yudumlayacağım. Yaralarım azıyacak. Yaralarım iyileşmeyecek. Kontrolden çıkacak benliğim. Benliğim tanımadığım ben’lere ayrılacak. Parçalarımı toplayacak vaktim hiç olmayacak. Boşuna çırpınacağım. Boşuna ayağa kalkmaya çalışacağım. Çünkü düşmek kaderim. Çünkü ağlamak, diğer adresim. Sesim yok. Nefesim eksik…
Yine bir gecedeyim. Gece ne soğuk ne sıcak. Rüzgâr yok. Sessizlik iktidarda. Suskunluk baş rolde. Film galasını seyircisiz oynuyor. Koltukların keyfi yerinde. Nedense…
Nedense acayip bir adamım. Bazen şiirden adam, bazen kardan adamım. Bir noktaya geldiğim yok. Yerimde sayıyorum. Hesap kitapta sıkıntılar yaşıyorum hâlâ…
Yine bir gecedeyim. Gecedeyken sendeyim. Sende aşkı buluyorum. Sende gecemin anlamlı ve bereketli geçtiğini görüyorum. Sende olmak, bu yüzden hep şiir. Hep şiirsel. Hep şiire dair. Evet sende kendimi hissediyorum, ne zaman geceyle baş başa kalsam.
Ne zaman yalnızlığım benimle iletişime geçse, ilk sen aklıma geliyorsun.
İlk sen sohbetimin tek ortağı oluyorsun, geceyle dertleşmeye başlar başlamaz.
Ve belki gecede olma sebebim sensin. Sen ki her edebi çalışmam seninle noktalanıyor.
............
MESELCİ
0712.2013.01:47, Qoser
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.