HAYATIN_ İÇİNDEN____ 2
Evet annelik..
Çoğu kadının farkına bile varamadığı evladını bırakıp giden ..
Ancak böyle ifade edebiliyorum çünkü aklım almıyor nasıl olur da bir anne çocuklarını bırakıp gider.?
Kendimi o kadar zorlamama rağmen haklı bir neden bulamıyorum.
Küçük kızla konuşurken nasıl bir yaşam içersinde olduğunu daha iyi anlıyordum.
Ablası varmış birde ağabeysi..
Onlar dedi gittiler babam beni vermedi bende kalacak dedi diye konuşmaya başladı.
Annen neden gitti dedim bilmiyorum ama gitti işde dedi.
Bir kez gördüm annemi gittikten sonra anne diye gittim yanına ama beni istemedi ..
Yazık bir kadın üstelikte anne...söyleyecek kelime bulamıyorum artık..
Hadi dedim birlikte oturalım kimse birşey diyemez dedim.
Masaya oturduk ama tedirgin bakışlarla sanki ürkek bir kuş misali uçuverecekmiş gibiy di
korkma dedim kimse sana kötü davranamaz ..
Hadi bakalım anlat şimdi neden sen para istiyorsun neden baban iste diyor diye sordum..
Küçük kız gülümsedi aslında ekmek falan alıyoruz işde babam yürüyemiyor birde ebem(babaannem) var dedi.
Yaşlı fazla yürüyemez ben böyle allah rızası için dedimmi para veriyorlar bende eve götürüyorum dedi..
Yazık ne kadar aciz insanlarız ki küçük bir kız çocuğuna bile sahip çıkamıyoruz ..
Yemek yedikten sonra ben gitmeliyim dedi nereye diye sordum ?
Eve dedi..
Bekle dedim aklıma birşey geldi.
Elinden tuttum bundan sonra isteme para falan dedim şimdi seninle gideceğiz ve size düzenli yardım alacağız dedim.
Anlamsız baktı yüzüme ..
Hadi dedim gidiyoruz..
Doğruca soluğu kaymakamlık binasında aldık sağolsunlar öyle güzel ilgilendiler ki
sosyal yardımlaşma vakfından destek aldık..
Artık aile kimseye muhtaç değil..
Hem baba için maaş ödeniyor hemde çocuk sayın kaymakam tarafından okutuluyor.
böylesi duyarlı insanlarda var .ve tabii umutlarda...
Anladım ki anne olduğunu iddia eden her kadına annelik o kadar da birşey ifade etmiyor..
Ve biliyorum ki doğurmamış ama evlat sevgisinin nasıl bir duygu olduğunu bilen (ANNE) evet anneler var...
Ve ben bütün annelerin ellerinden öpüyorum...
SON EYLÜL