- 435 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Çelişki boyutları
___İnsanların birbirleri arasında ki çelişkileri ve bir birlerine karşı tutum , davranışları çok çok önemlidir.Olumlu veya olumsuz çelişkiler karşısında en iyi duruş sergilerken bilerek veya bilmiyerek kişiliklerimizi de sergileriz...hani doğruyu ’’çocuk,sarhoş ve delidir’’ derler ya ...buradan yola çıktığımız da kişinin çıkar hiddetin/de göstereceği tavrı normalında kişinin öz kişilik tavrıdır.Toplum içerisin de ’ÖRNEK ’ davranış dediklleri kişinin ’YALIN HALİNİ’ kesinlikle sergilemez.Kişi bazen karşısındakine değerinden fazla iltifan ve alçak-gönüllülük sergilemesi özde hem kendisinin hem ailesinin kurtuluş anahtarının saygınca alması ve toplumda saygınlık görmesi içindir..veya çıkara endeksli yapmacıktır...bir çok düşünür bunu ’GEN’ ve ’DNA’ haritasındaki duruma bağlasa bile bazıları bunun yalın , çıplak olduğu için tek başına belirleyici ve yeterli olmadığını söylerler.Bundan dolayı insanlar arasındaki çelişki ve davranışın Fizyolojik, Pskolojik ve sosyo-pskolojik yönü ile ele almayı önererek bütünlerler.
___Bizler/se insan çelişki ve davranışını belirleyen öz-özellik ’ Metaların kendi arasındaki çelişki ve el değişimi hatta pazardaki arz-talep şekili insanlar arasındaki çelişki ve davranışı/da belirler’ Kişi metaya ne kadar sahip/se o kişinin o toplumdaki saygınlığını ve kurumdaki yerini de belirler....diyelim ki üretilen metanın sahibi konumundaki ’PATRON’ la ’MÜDÜR’ veya müdür ile ’ŞÖFÖRÜN’ hatta çalışan ’İŞÇİNİN’ toplumdaki saygınlık yeri aynı olmadığı gibi bunların aralarındaki çelişkileri de aynı değildir bunların çelişkilerindeki problemlerin çözümünü de meta belirler ,aralarındaki çelişkili, problemleri bile meta çözer.Bu kural ’KAPİTALZM/LE sınırlıdır.
___Bir insan yalan söylediği zaman ; Bizler her ne kadar o insanın insanlik evrimin/de aldığı medeni eğtim ve ’ERDEMLİK’ tepkimesinde yüzünün kızarması işte o erdemliyindendir desek bile aynı insan çok zengin ve o zengin insanın yalanını yakınındaki toplum çıkar çelişkisinden dolayı sorguluyamıyacağı için o zenginin yalanında yüzü kızarmaz....isterse o insan on üniversite bitirsin on da yabancı dil bilsin.Yüzünün kızarmıyacağı kesindir.Bazı yüzeysel araştırmadan yoksun kişiler o kişinin yalanını gizletemiyecek kadar, yüreksiz dese bile bu sadece kulak deliğine uflenecek delikli kaval sesi olur ve belirleyici değildir.
____Bizler saldırı hayvanlara ait içgüdü bir davranış şeklidir desek..oradan birileri bu yüreksizlerin tezi deyip atabilir.Saldırı bir cesaret göstergesidir dese bile buda dilli kavalın bir başka kulaklara üflüyeceyi ses olur.
____Kalkıp desen din ;İnanan veya inanmıyanların ara sıra bile olsa kuşku ile doldurulmuş sorgulanması toplumda ’TABU’ olduğundan kişi bu çelişkisini sorguluyamaz... sorguluyanı dışlayan bir toplum olduğu için , hatta hiç bir mantık kurallarını içinde barındırmayan ve de kuruluşundan şimdiye kadar bir tarafı cehennem zebanilerinin korkunç yüzü diğer tarafın da sadece vaat ederek avutucu yaldızlarla dolu bu ruhanı durum özde hem düzenin ele geçirilme aracı hemde sömürünün baş çarkı olduğunu diğen biri çık/sa..... o insanlarda ’İNFİAL UYANDIRACAĞI KESİN’ kızgınlıklarında o sözü diyecek doğrucuyu diri diri yakacak derecede hiddet göstereceği kesindir.
____Bu derece dinine bağlı görülen bu toplumun başını çeken Hoca veya Mollanın devletten aldığı maışını kestiğin zaman ne ki camiye uğraması bedava ölüne bile bir kuru fatiha veya sıradan bir duanın okumuyacağı da ayrı bir gerçektir.
____Yazımızın başında da belirttiğimiz gibi ’TOPLUMA ÖRNEK’ davranış sergiliyenler bile özde bir yerlere gelmenin ve toplumda saygınlık görmenin manavrası içerisinde olan iki karekterli ruh hasta konumundadırlar.
___Peki akıla gelen bir soru da;’Sosyalist sistem de bu çelişkilerin kalkıp kalkmıyacağı ?’ sorusu...Yine dediğimiz gibi meta bu defa halkın adına ’DEVLETİN’ el koyması ve üretim ,pazar sorununda ki çelişkileri bitirmez bu defa yöneten ile yönetilen arasında çelişkiler başlar.Çelişkinin sürekliliği ve uzlaşır veya uzlaşmaz oluşuda ayrı bir konu...
Saygılarımla...Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.