- 735 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TAKLİT VE TAKDİR
Taklit, düşünceyi susturan, fikrî gelişmeyi yerinde saydıran, kişinin iç zenginliğini örseleyen, fikir ve görüş beyanını aksatan, kolaya ve basite sığındıran, basit uğraşlarla kendini avunduran, insanın kendi kendisini aşmasını engelleyen zararlı bir alışkanlık ve çok yanlış bir davranıştır.
Taklit, özellikle şuursuz ve cahilce taklit, telafisi imkânsız neticelere sebeptir. Kişiyi hazır formüllere alıştırıp düşünce ve ruh iklimini karartır. Kişileri seviyesiz, faydasız işlere yöneltir.
Taklitçi insan, düşünemez, kendini aşamaz, hiçbir zaman hakiki manada ilerleyemez.
Elbette takdir ile taklit aynı değildir. İnsan için taklit ne kadar zararlı ise; hakkı, doğruyu, iyiyi, güzeli, mükemmeli ve muhkem takdir o kadar faydalıdır.
Takdir, tahkik ve tetkik sonucu gerçekleştirilirse, güzeldir, faydalıdır. Tahkike ve tetkike dayanmadan gerçekleştirilen takdirlerde yanılma payı her zaman vardır.
Bilelim ve asla unutmayalım ki, insan, bazen aklı, bazen hisleri ile faydalı ve vakarlıya saygı besler.
O halde taklit ve takdir konusunu çok ciddi bir şekilde düşünmek ve taklitten ısrarla sakınıp iyiye, güzele, doğruya, haklıya takdirlerimizi sunmak zorundayız.
Durdu ŞAHİN
(Fikri Haklı)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.