- 1428 Okunma
- 8 Yorum
- 2 Beğeni
Tinsel SPA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Gözlerimi güne açtığımda görüyorum. Koca kainattan bana ayrılan bir daire gibi. İkametgah adresim. Sağ var sol var, üst ve alt. Bakışlarımın ulaşabildiği yer kadar dairem.
Bu benim yaşam bölgem. İdare ettiğimi zannettiğim alan.
Görmek, hayatımın en önemli işlevi. Kulaklarımla gördüklerim, burnumla gördüklerim, dilimle gördüklerim, yüreğimle gördüklerim hepsi görmekle ilgili. Her şeyim le görüyorum. Algıladıklarımla var her şey.
Elimdeki tüm veri bu. Gerçeğe dair. Bu aynı zamanda benim hayatım. Kullanayım diye bana ikram edilmiş. Merkezinde duruyorum gördüklerimin. Etrafımdaki her şeye isim verilmiş, sıfatlandırılmış. Bana bile ! Sıfatlar dahi sıfatlandırılmış. Eylemlerin önemi öznesine yüklenmiş. Kim sorusunun cevabı, her eylemin faili olmuş. Özne her şeyi yüklenmiş lakin öz ne(?) onu bilememiş !
Şimdi tüm bu algın içinde mekan ve zamanı arıyorsun. İzlediğin resme mekan, gözünü açıp kapamana da geçen zaman diyorsun. Kandırılmışsın. Bir sinema izlermiş gibi, gözlerimin gerisinden gözlerimin gördüklerini seyrediyorum. Ben yani gizli özne yani gözne, işte hepsi olan ben, kendimden kendimi izliyorum. Tek bir fotoğrafa bakıyorum, üzerindeki nesnelerin sürekli değiştirildiği. Tek bir an var. Değişen nesnelerin seyrinin gözlendiği.
Sükunet... Sana gerçeği sunacak tek gerçek. Tüm giyindiklerini soyun. Sana sonradan öğretilen her şeyi kaldır çöpe at. Boşalt zihnindeki bilgi kirliliğini. Öğrenme senin için neyin iyi neyin kötü olacağı bilgisini. Her şey güzel çünkü. Yalın kal, yalnız kal.
Kendinle baş başa kal. Su gibi...
Sana gerçeği kimse veremez. Sen gördüklerinde kaybolma. Çık oradan . Kendi içine yürü. Yeni yaratıldığın o güne.
Her şeyin bilgisinin zat’en sende olduğu o güne. Hiç bir şeyi bilmediğini zannettiğin o güne.
Şimdi mukaddes vadiyi düşün. Her şey sükun. Hiç yeni doğmuş bir bebeğin dünü yarını olur mu? Kaygısı, telaşı olur mu? Adın yokluk senin. Adın A’dem. Adın adam. Büyüdükçe adamlığını kaybediyordun.
Mukaddes vadidesin.
Adın yok, sen yoksun. Hiç bir şey değilsin. Olma da zaten.
Ordasın. yalnız. Vadide. O’nlasın. O’ndasın. Bunu kaybetme.
Adem olduğunu bilerek, O’nla olduğunu unutmayarak dön geri. Döndür alemine yüzünü. Doğru tut yönünü.
Artık her baktığında O’nu seyret, eserlerine bak, nakışlarını izle alemdeki, fırça darbelerine hayran kal. Estiğinde rüzgar kokusunu çek içine. Şah damarından yakın, daha yakın, daha, daha.. O’NLA O’NU SEYRET. Yokluğunu zevket. Adem olduğunu unutma, unutma adın yok senin.
Sen yoksun, O var. Hafifle.
O var.
Gül’ümse :)
NİL
5 aralık 2013
YORUMLAR
3.yazı, gene yazının tamamını okutturmadan yorum zorunluluğu geldi :) "Etrafımdaki her şeye isim verilmiş, sıfatlandırılmış. Bana bile ! Sıfatlar dahi sıfatlandırılmış. Eylemlerin önemi öznesine yüklenmiş. Kim sorusunun cevabı, her eylemin faili olmuş. Özne her şeyi yüklenmiş lakin öz ne(?) onu bilememiş !" bu cümleyi alıyoruz aklımıza kazıyıp, altın levhaya zümrütle yazıp duvarımıza asıyoruz :) muhteşem ve yazıya devam ediyoruz :)
Yine duruyoruz "Ben yani gizli özne yani gözne" saygıyla alkışlayıp devam ediyoruz:)
Büyücü bu kadın, o yazmıyor yazı yazılmak için destur istiyor ve o veriyor. Muhteşem bir yazı müthiş bir anlatım. Şairliğinde ki ustalık yazılara da katılan kelimelerle oynama, daha ne kadar hayran kalabilirim derken tokat gibi cevap. Nil abla muhteşemdi tebrik ederim..
ahirzamanmelegi
İnan abartmıyorum kesinlikle yazmalısın, yazmalısın, yazmalısın. ♥
Nizeral
Nizeral
Bak şimdi canımcım, itiraf ediyorum.
Okurken heyecanlandıklarımdansın ve dikkatle okutanlardansın.
"Kendi içine yürü" işte bu aradığım.
Sen var ya yaşıyorsun, nefes alıyorsun harbi.........
Kalimera.
Çook beğendim, ama şey gelmedi canım, face' ten teklif. o_O
ahirzamanmelegi
Hem meditasyonu var (beyni boşaltma) hem afirmasyonu var (beyne olumlu telkinler gönderme)
Adının niçin ahirzamanmeleği olduğu sorusuna içsel bilgisiyle diyorum ki, bu ameliyat masasında can veren hastalar için söylenecek iyi bir ezber. Münkir ve nekir meleklerinden önce sen bunları söyle rahmetlilere, Unutma sen ahirzaman meleğisin.
savrulmalar
ahirzamanmelegi
yaw savruk gel bi benim penceremden bak hayata, valla burdan manzara süper :))
orfeo
ahirzamanmelegi
en yakın zamanda onun bi şiirini siteye koyup ustune de kocca bi kurdele resmi eklemek farz oldu :))
orfeo
ahirzamanmelegi
deniz-ce
Çünkü cevabını dun okumustum
Şimdi bildirimi gorunce halla halla dedim 1 cevap diyor;)
Iki olmaliydi dunkuyle;)))
Neyse
Bu bahane ile kutlamis olayim seni
Hakkiydi
Fekat
Neden bu kadar az yorum almış kuzum!
:)))