AYAK İZLERİM
Merhaba ..dedi adam kadına gülümseyerek ,"hayat nedir bilmiyorum çok zor deneyimler gönderiyor bizlere, galiba
adına ,hayat denilen şey ..
halimize uzaktan bakıp alay eder gibi , kendini anlatmaya çalışıyor bize..
Memleketim ve ben acı içindeyiz.. ben umutsuz,bir o kadarda kentim kadar yalnızım ..
Her gün insanlar ölüyor burada, çaresizlik yüreklerimize sinmiş, yaşadığım acılar boğuyor beni. bazen intiharı bile düşünüyorum’’..
’’Hayatın hikayesi bu’’ dedi, kadın mırıldanarak.. ’’bize gerçek olmayan uydurulmuş inanmamızı istediği masallar anlatıyor.kuralları kendi koyuyor.yaşamak.. bir varmış bir yokmuş..masallarda ki gibi beceremiyoruz hayatı yaşamayı..
Ölmek çare değil siz giderseniz sevdikleriniz de gider,
sen gidersin, herkes gider, hayatta gider.. ve gittikçe çoğalan acılarda biter gittiğinde’’..
_Konusu Afganistan da geçen bir kitap okumuştum,çok etkilendim ,aşk arkadaşlık, dostluk ,ihanet ve sonsuz sadakatı anlatıyordu ,ismi (uçurtma avcısı)ydı . Hepimiz birer uçurtma avcısı/yız aslında ,birilerini yakalayıp, ipini kesip düşürüyoruz yerlere ..öldürüyoruz mutluluğu.yok ediyoruz mutlulukları..
_Evet , dedi adam iç çekerek , bana benzeyen ülkem Afganistan,’’ yeryüzünde bir trajedi,, insanları ,, mutsuz, tozlu.. . Yalnızım ülkem gibi çok yorgunum..daha doğrusu ne yapacağımı nasıl yaşayacağımı bilmiyorum.. İkimizinde kandırıldığımızı düşünüyorum yaşam içinde, hayat tarafından,
Ve bu yüzden artık her gün defalarca katili oluyorum kendi ruhumun ,
öldürüyorum onu , ama o... Her sabah yeniden, bıkmadan, yaşamak için acıları yeniden doğuyor ısrarla her yeni güne...
Öğrenemedim yaşamayı, ağız dolusu gülmeyi’’..
_Peki sen ne düşünüyorsun ..??
Mutluluk nedir ,anlatır mısın bana..? , diyerek yüzünü döndü, buğulu, kirli camlara ,uzaklaştırdı gözlerini sokakların acı çığlığından ufuklara daldı,ellerini arkasına düğümleyerek ..
kadın..._mutluluk mu ?.. bilmiyorum nedir, neye benzer, nasıldır tadı..
hep hayattan alacağım bir ödül gibi gördüm ,düşündüm onu. hala arıyor ve bekliyorum.. bulduğumda sıkı sıkı sarılıp birazda.’’ benimle kal’’ diye yalvaracağım ona,fakat yıllar geçip gidiyor hala yok ortada..
peki_ bu üzüntü nedir,..?
neden yalnızlık içindeyim ,diye inlercesine seslendi kadına adam..
Galiba bizler duyguları güçlü olan insanlardanız.fazlaca sorguluyoruz ,irdeliyoruz herkesi ,her şeyi ,her konuyu..düşüncelere duyduklarımıza ,gördüklerimize derin anlamlar ve manalar yüklüyoruz..hassassız, olmasa bizlerde bu duygular, öğrenebilirdik belkide mutlu olmayı..
_kesinlikle , dedi adam ama ,elimizde değil .
Devam etti kadın,__ yalnızlığı galiba bizler, kendimiz istiyoruz nedense hep geçmişi düşünüyor, özlüyor, yitirdiğimiz çocukluğumuza üzülüyor ağlıyor, pişmanlıklarımızı hatırlıyoruz, işte o an hayattan bize yeni bir şans vermesi için içimizden, bizim için değerli ve önemli , olan neleri feda edip edemeyeceğimizi belirliyoruz..yeni bir şans daha istiyor yakarıyoruz gözyaşları eşliğinde .
içimizde ki çocuğu yoruyoruz.
Bu yüzden değil midir.?. hep çocuk ruhlu kalışımız , büyümeyişimiz ,,incinmişliğimiz..
Mutluluk belki de başka insanların yüzüne iliştirdiğimiz gülümsemededir. ne dersiniz.?..
Adam tekrar sordu peki anlamıyorum zaman nasıl bir duygu.?.
kadın.__ Bence zaman içinden geçip gittiğimiz yürüdüğümüz sonsuz bir yol.tasarruf mu israf mI anlamak zor.. Bizler için zaman bir süre, bize verilen, bir an belki de içinde, acı, sevinç ,mutluluk ,hayat, yaşam ,nefes ev, her şey var..
Biraz zamana ihtiyacım var derken, kendimize; belki de biraz daha üzülmeye , gülmeye, sevmeye, sevilmeye biraz daha acı çekmeye ihtiyacım var lütfen zaman,diyerek süremi istiyoruz ondan..
zaman bizleri öldüren ölüm belki , bu sonsuz yol ne vakit biter, mutluluk mu .?demiştim ya , belkide mutluluk bu yolun sonunda.. zamanın sonunda..acı çekmek yok orada ,
alacağımız ödül var sonda kim bilir...
__Ahhhh diye inledi; adam, ya sonra..?.
Sonunda bir şey yoksa ya her şey boş sa ..
kadın..._ya cennet var sa ,bu dünyanın sonunda..
zamanın da sonu gelecek elbet ve mutluluğu bulup unutacağız acı ve üzüntülerimizi..
’’Haklı olabilirsin’’ dedi adam...
yaşamın sonuna kadar gerçek aşk, gerçek mutluluk gerçek bir hayat ,gerçek bir hayat arkadaşı, bulmak imkansız galiba.. kısaca ,mutsuz ,umutsuz ve yalnız olmaya devam ederek bekleyeceğiz o muhteşem sonu..
gözlerini kadının gözlerine dikerek,
neyse dedi adam ,neyse..
keşke şu an yanımda benimle olsaydın,
senin gibi şair ve iyi konuşan biri ..
senden iyi bir hayat arkadaşı olur eminim. şiirlerde yazıyorsun , hepsi hüzün dolu ve ölümü çağıran şiirler beni bana hatırlatan, anlatan..
_senden dinleyebilsem keşke şirilerinin ve yazdıklarının hikayelerini ne bileyim yada, okusan şiirlerini bana olmaz mı?
____________________________
Bataklığa ver kulağını
çamurun tadı kalsın dudaklarında
kan kokusu burnumda
zehir damarlarımda
haykırırcasına sus işte
Uzan sessizce karanlığın altına
Ölümdür artık
senin sevgilin ....
N..O.
_____________________________
Bu şiirinde kendimi buluyor ve çok seviyorum..beni anlatıyor sanki, al işte, mutsuz olmak için bir sebep daha..
sustu kadın..
_ben şimdi gidiyorum dedi adam.. umutsuzca ,iyi değilim ,hayat çok yordu beni uykuya ihtiyacım var.. ben çok üzgün ,üzgünüm..ayrıca bana verdiğin zaman için sonsuz teşekkürler...
kendinize iyi bakın dedi kadın uçurtma avcısı değil mutluluk avcısı olmalıyız ..hoşçakalın kadın sustu ..
adam gitti..
nazo_50..