GECEYE DAİR UZUN BİR ŞİİR OLMAK
........
Ey gece
İyi ki leyl kokun
Hiç terk etmiyor sol yanımı
..........
Geceye dair uzun bir şiirim.
Gece başladı mı, titrek mısralarım susmayı bilmez. Gece geldi mi, lirik dizelerim hemen harekete geçer. Gönlüm tepeden tırnağa uyanır. Ruhum komple aydınlanır. Bir başka faza geçer benim can kalbim. Benim canım heyecanla yeniden tanışır. Yeniden tartışır, yeniden kavga eder olurum bazı düşüncelerle. Bazı fikirlerle yine ters düşerim. Yine yuvarlanırım. Yine çukurlara düşerim geceleri…
Geceye dair uykusuz bir adamım.
Gecede uyanık kaldım mı ben, geceyle heceleşirim. Geceyle konuşurum. Gece kırmaz beni. Gece üzmez beni. Gece beni bir suçlu gibi gelecek sabaha teslim etmez. Sever bakışlarımı, göğe asılı parlak yıldızlar. Ay kucaklar sancılanmış yanlarımı. Yarasalar arkadaşlık eder kadim yalnızlığıma. Kutsal yolculuğuma sevdiğim/beğendiğim/hoşlandığım bir ses eşlik eder. Özgürlükle karşılaşırım geceleri…
Geceye dair bitmez mektubum…
Geceyle her ahvalimi masaya yatırırım. Eksiklerimi azaltır, artılarımı çoğaltırım kendi kendime. Kendi kendime mektuplar kaleme alırım geceleri. Geceleri adresi ben olan nameler yazarım. Ellerim yorulur, ben bıkmam. Ben bıkarım, yüreğim ferman dinlemez. Kalbim ferman dinler, aklım geceye uyar…
Ve geceye söz vermiş cümleyim.
Geceyle yalanlar konuşmam. Geceyle bir adım geriye gitmem. Ona uyacak davranışlarda bulunurum. Onu yüceltecek duygular karalarım. Onunla dalga geçmem. Onunla yarıda kesik oyunlar oynamam. Onda değer kalmak için çırpınırım. Çünkü bir kez daha anlarım niçin bu dünyada yaşadığımı, geceleri…
……………
MESELCİ
4 Aralık 2013, 04:18, Qoser