- 1436 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZGÜRLÜK
Bir gün birileri gelip de size
-Kendinizi özgür hissediyor musunuz?
Diye sorsa kim bilir nasıl yanıtlardınız? İsterseniz yanıtınızı hemen verin.Yazının sonunda ben aynı soruyu bir kez daha soracağım.
Bir çoğumuz özgür olmayı başı boş-sorumsuz olmakla karıştırırız.Oysa özgürlük istediğin anda istediğin şeyi yapa bilmek değildir.Kimseye bağlı olmamak, istediğimiz gibi davrana bilmek hiç değildir.Toplumsal yaşam içinde bir rolümüz olduğu sürece yani anne-baba,öğrenci, öğretmen, doktor, işçi, çocuk, abi-abla, partili, sendikalı...v.b. olduğunuz sürece davranış serbestliğimizi çerçeveleyen bir şeyler mutlaka olacaktır.Bunların varlığı kişisel özgürlüğümüze gölge düşürmez.Özgürlüğümüzü kısıtlamaz,sadece başı boş, sorumsuz davranmamızı engeller o kadar.Şurası da kesindir ki sorumlu bir birey olmak asla özgür olmamak anlamı taşımaz.Çünkü özgürlük bambaşka bir şeydir.
Özgür ola bilmek için bilinçli olmak gerekir.Bilgisiz,birikimsiz birinin özgür olması olanaklı değildir.Bilgisizliğiniz sizi başkalarına öykünmeye,kendinizden, özünüzden, sizi siz yapan değerlerinizden uzaklaşmaya zorlar.Başkasının buyruğuna,başkalarının dümen suyuna girmeye zorlar...Başkalarının çekimine kapılıp kendisinden uzaklaşan kesinlikle tutsaktır.Nasıl özgür ola bilir?Bilinçli birikimli olduğunuz oranda özgürsünüzdür.Kimliğinizi koruya bilir, kendiniz olmaya çalışır, kendiniz olmayı savunursunuz.Bilinçli ve birikimli olduğunuz oranda içinizde kendi ruhunuzun sultanlığını kurarsınız.Bunu beceremezseniz kendi sultanlığınızı unutur başkalarının sultanlığını kabul edersiniz.Bu kabullenme evrende size ayrılan yeri başkalarına sunmak değilse nedir?Bu kısaca kendi yok oluşunuzdur, kendi varlığınızı inkardır!Özgür olmak bir gelişme sürecidir.Kendini kurma, birey olma, insanlaşma, daha da insanlaşma sürecidir.Soylu ve erdemli bir üslupla kendi içimizde kendi sultanlığımızı kurmak ve kendi değerlerimizin çekim alanında kalmaktır özgür olmak!
Şimdi sora bilir miyim tekrar ’’kendinizi özgür hissediyor musunuz ya da ne kadar özgür hissediyorsunuz ’’ diye?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.