- 1234 Okunma
- 9 Yorum
- 1 Beğeni
''ULA HEYVAN OĞLİ HEYVAN. ARPA VERİRİM YEMİRSİN, SAMAN VERİRİM YEMİRSİN...''
Vakti zamanın birinde bizim memlekette , yani efendim Kars’ın bir köyünde vatandaşın birinin atının sırtında bir yara çıkmış. Adamcağız ne yaparsa yapsın bu yara iyileşmiyor, hayvancağız ne arpa ne saman yiyebiliyor günbegün eriyip gidiyormuş. Sonunda dayanamamış hemşerim. Doğru kasabaya yani Kağızman Merkez’e inmiş . Orada bir veteriner aramış ve sonunda bulup kapısını tıklatmış.
Veterinerin kapısını tıklatmasına tıklatmış da bu hemşerimin önemli bir sorunu var. Türkçeyi çok da iyi bilmiyor. Çat pat konuşuyormuş. Veteriner sormuş:
-Buyur bey amca sorun neydi?
Hemşerim ’’ Sorun ’’ kelimesinin anlamını da bilmiyor ama zeki adam. Anlamış veterinerin kendisine meselenin ne olduğunu sorduğunu . Başlamış anlatmaya.
-Valah tohtur beg. Benim atta vardır kocaman bir yara(h). Ula arpa veririrm yemirsin, saman veriririm yemirsin. Seninle halımız ne olacah heyvan oğlı heyvan?
Allahtan veteriner vatandaşın ne demek istediğini anlamış da ona bir merhem vererek bunu atın sırtındaki yaraya sürmesini söylemiş.
Evet...Bizim, ’’Dil bilmez’’ dediğimiz vatandaşımızın dilinden anlamamız mümkün oluyor da ’’Dil bilir’’ vatandaşımızın derdinin ne olduğunu ne tabipler, ne filozoflar, ne de dil bilimciler anlayabiliyorlar.
Bu güne kadar söylenen şuydu:
Fethullah Gülen, memleketteki tüm dersaneleri ele geçirdi. Bu dersanelerde ve kurduğu yurtlarda yetiştirdiği militanları devletin çeşitli kademelerine sızarak devleti ele geçirmeye başladı. Bu adam zaten ABD ve CIA adına çalışan bir ajandır. Bir numaralı İsrail dostu ve Siyonizmin en başta gelen hizmetkarıdır. Vesaire vesaire. Hatta zamanın Başbakanı Bülent Ecevit Fethullah Gülen’in yurt dışındaki, yani adlarını bile telaffuz etmekte zorlandığımız mesela Papua Yeni Gine, Barbados, Galaphagos Adaları gibi ülkelerde açtığı okullardan övgü ile bahsettiği için onu bile afaroz ettiler. ’’Sen nasıl Fethullah’ın okulları hakkında olumlu şeyler konuşursun ’’ Diye
Buraya kadar sıkıntı yok. Sıkıntı bundan sonra başlıyor.
Başbakan R.Tayyip Erdoğan - pek de anlayamadığım bazı sebeplerle- ’’ Dersaneler kapanacak ’’ Deyince yukarıdaki sözleri söyleyenler, Fethullah Gülen ve dersaneleri hakkında bir sürü endişe, korku, hatta dehşet senaryosunu önümüze koyanlar bu sefer de ’’ Nayııırr..Nolamazzz...Dersaneleri kapatamazsınız’’ Demeye başladılar.
Yanlış anlaşılmasın. Ben bu dersane olayında ’’ Kapansın ’’ Ya da ’’ Kapanmasın ’’ Konusunun bir tarafı değilim. Bunu tartışmıyorum. Benim konum kim ne anlatmaya çalışıyor? Kimin derdi ne?
Yahu dersaneler bu kadar kötü ve vatana millete zararlı idiyseler. Bunların pek çoğu Fethullah Gülen denilen ABD-İsrail ajanının militan kurumları idiyse aha işte kaldırıyor başbakan..Ne diye feryad edip daha dün ana avrat sövdüğünüz adamla birlikte göz yaşı döküyorsunuz ki? Kapanıyor işte. Sevinmeniz gerekmez mi?
Bir sürü öğretmen ya da öğretmenlik bekleyen genç işsiz kalacakmış. Kalsın...Fethullah Gülen’in müridi olacaklarına(!), Fethullah Gülen’in bu ülkeyi ele geçirmesine zemin hazırlayacak militanlar yetiştireceklerine işsiz kalsın açlarından gebersinler daha iyi değil mi?
Gençler sokaklara dökülecekmiş. Dökülsün. Fethullah Gülen Beyin Yıkama Merkezlerinde (!) Pensilvanya’dan kumandalı robotlar (!) olarak yetişeceklerine bırakın sokaklara dökülsünler. Yeni Gezi eylemleri için eleman lazım değil mi yani? Bırakın gençler sokaklara dökülsün. Fethullahçı olacaklarına Gezi’ci olmaları daha iyi değil mi ? Niye itiraz ediyorsunuz ki dersanelerin kapanmasına?
Ya da şöyle diyeyim: Dersaneler bu kadar iyi idiyse neden bu güne kadar hep kötülediniz? Yahu çocuklarımızı dersaneye gönderemedik pek çok vatandaş gibi ’’ Fethullah Gülen’in müridi olmasın ’’ Diye. Şimdi sevinmeniz gerekmez mi kapatılıyor diye ?
Sosyal Demokrat bir arkadaşım vardı. Bir gün onunla konuşurken söz döndü dolaştı Fethullah Gülen’e geldi. Ben ’’ O adam konusunda kuşkularım var, çeşitli ülkelerde açtığı okullar, düzenlediği Türkçe olimpiyatları ile ülke tanıtımı faaliyetlerine baktığımda faydalı bir adam, ama dinler arası diyalog denilen bir anlaşılmazlık, Papa ile bu kadar yakınlaşma, dergisinde dünya İsa’yı bekliyor gibi ifadeler de mide bulandırıcı ’’ Deyince arkadaşım kestirip attı ’’ Yahu adam Atatürk düşmanı..O halde zararlı biri ’’
O arkadaşım telefon etti bana geçenlerde. ’’ Ne yapıyorsun?’’ Diye sorduğumda da ’’ Yahu bu başbakanla başımız dertte. Dersaneleri kapatacak.Kapattırmamak için uğraşıp duruyoruz ’’ Dedi. ( Kendisi de bir dersanenin müdürü ve ortağıdır ) ’’İyi ya işte Atatürk düşmanı Feto bitiriliyor ’’ Demedim..O eski sözlerini yüzüne vurmadım.
En başta bahsettiğim hemşerimin durumunda olduğu gibi vaziyet...’’ Ula heyvan oğlı heyvan..Arpa veririm yemirsin, saman veririrm yemirsin, ne olacah seninle halımız?’’
Başbakanın işi zor: Ula kapatmıyorum ’’Feto’nun dersanleri ülkeyi ele geçirdi, bakın şeriat nasıl geliyor ’’ Diye ağlıyorsunuz. Kapatıyorum ’’ Dersaneler kapatılırsa bunca öğretmen, bunca öğrenci sokaklara düşecek, üniversite ve lise giriş sınavlarında şapır şapır dökülecekler ’’ Diye ağlıyorsunuz. Sizinle halımız nice olacak diye o da ağlamaya başlarsa hiç de şaşırmayacağım.
Yav offffff...Güya ciddi yazı yazmayacaktım...Evet evet kendi kendime belki yüzüncü kez tövbe ettiydim ciddi yazı yazmamaya ama yine bozdum tövbemi. Ben ciddi yazı yazınca ya birilerinin ayarları bozuluyor, ya da benim ayarlarımı bozuyor birileri. O bakımdan karar vermiştim kakara kikikiri yazmaya ama yine bozduk tövbeyi.
Neyse...Bir haberle gerilmiş olan ortamı yumuşatalım biraz.
Efendim bazı dersanlerde öğretmen ve idareciler ’’ Dersaneler kapanacak ’’ Hükmünü yanlış anlamış, yanlış algılamışlar ve bırakın bayanları, erkek öğretmenler de kapanmaya başlamışlar.
Yukarıdaki resimde bu öğretmenlerden sadece üç tanesini görüyorsunuz.
Yok yok..Başbakan haklı sanırım..Bizim dersanelerin öğretmenleri bu haldeyse öğrencilerini düşünmek bile istemiyorum. Evet kapatılmalı. Hem de derhal..Hiç vakit kaybetmeden...İleride daha vahim olaylar olmadan.))))))))))))))))))))))))
Maazallah bir de ’’ Dersaneler daha fazla açılmalı ’’ Deseydi? ))))))))))))))))))
YORUMLAR
''ULA HEYVAN OĞLİ HEYVAN. ARPA VERİRİM YEMİRSİN, SAMAN VERİRİM YEMİRSİN...''
Başlıklı yazıma yorum yazmış tüm arkadaşlarımın yorumlarına cevap yazdığım halde şimdi baktığımda tek bir cevabımı göremiyorum
Dün sitede yapılan tadilat ve tamiratla ilgili bir durum olduğunu sanarak tüm arkadaşlarımdan -doğan bu aksaklık için- beni mazur görmelerini, konunun teknik bir arızadan kaynaklanmış olabileğini bilmelerini isterim.
Sevemedim gitti bu siyaset işlerini.
1980 tarihine çakılı kaldık biz, atamıyoruz bir adım ileriye.
Dershaneleri ilmem de,
yurt dışındaki okullara söz söyleyenlere şaşıyorum biraz ben.
Adamların yaptığının, yüzde birini bu konuşanlar yapsa ya...
Burada,
Azerbaycan'ın bu şehrinde de var o okullardan.
Hem de tam yirmi yaşında.
Birçok insan var burada o okullardan mezun ve Türkiye Türkçesini konuşan.
Hepsi de, adam gibi adam...
Cemaati sevip, sevmeme konusu ayrıdır...
Ama,
insanlar ülkeye yararlı işler yapıyorlar.
Yatmıyorlar...
Gezi ile, seyahat ile, turizm ile vakit geçirmiyorlar...
Yiğidin hakkı, yiğide diyorum...
Üstadım yazınız gayet güzel , fakat bir noktayı atlamayalım, Başbakanın işi zor diyorsunuz ,
ona da tamam, Başbakan dersaneleri kapatsa bile şeriat heveslerinden vazmı geçerler
zannediyorsunuz , Başbakan tamamen kendine bağlı bir tarikat kurup onun vasıtasıyla
başta milli eğitim olmak üzere tüm kurum ve kuruluşları ele geçirip 2023 hevesini yalnız başına
hayata geçirmek istiyor ; o kadar bencil ki Fettulah'ı bile yanında istemiyor...
Bu durumu göz ardı etmeyelim...
merhabalar hocam espirinin altında öylesine derin bir konu yatıyor ki..her zamanki gibi okurken düşün gülerken düşün düşün bee düşün diyorsun evet...işte asıl maharet bu sıkmadan beyne nakşetmek konuyu...
eğitim konusuna gelince büyükşehir ile küçük şehirdeki eğitim düzeyini ayarlamadan yani bir alt yapı oluşturmadan dersaneler kapanırsa egitimde adeletsizlik olacak ama şuda var dersane kapanınca özel derslerin fiyatı uçacak...vay ki vay hallerimize işin içi arapsaçı ...
bizim milletimiz ne ona gelir ne buna....
dediğin gibi ya sus ya konuş neyse derdin söyle...bugün karşı çıkanlar devlet elden gidiyor diye bağırıyorlardı...kardeşim zamana göre yada çıkarına göre hareket edene kadar vatanını milletini yeni neslini düşünerek hareket et...
ne yaparsan yap yaranamazsın bunlara azizim diyorlarda kızıyordum ne haklılar...
sevgilerimle kutluyorum
GÜNCEL BİR OLAYI BİRAZ DA HİCVEDEREK NE GÜZEL ANLATMIŞSINIZ...
TANIDIĞIM PEK ÇOK KİŞİ VAR DERSHANELERDE ÇALIŞAN VE YILLARINI BU DERSHANELERE VERMİŞLER..ADAM FİZİK MÜHENDİSİ AMA İŞ BULAMAMIŞ DERSHANEYE ÖĞRETMEN OLMUŞ
ŞİMDİ YİNE İŞSİZ KALACAK ÇOLUĞU ÇOCUĞU NE OLACAK BUNU DÜŞÜNEN VAR MI ACABA?.
PARASI OLAN ÖZEL ÖĞRETMENLER TUTACAK.DEĞİŞEN BİR ŞEY OLMAYACAK...
BEĞENİ İLE OKUDUĞUM GÜZEL BİR YAZIYDI.....TEBRİKLER....TEŞEKKÜRLER......