İNSAN
İnsan:Mahlukatın eşrefi olan biz insanlar.Bizi bizden iyi kim anlatabilir.Rabbülalemin izni inayetiyle.Yerinde ve üstünde durulması gerken konu.Çağımızda insan neslisini katİletmediysek tabii,diyorum.Ardından babaannemin devrinin (anlattıklarına göre) cahilikleri aklıma geliyor.Çok şükür şimdilerde daha bilinçliyiz.Basın yayın,iletişimle daha uyanığız.İyiliklerin suistimal edilip çığırından çıkan,kötülüklerin,riya,inkarın karşısında yenik düşen insan...
- Hani çiğ sütte emdik ya.Dilimizde yerli,yersiz konuşarak nefse yenik düşüp asilik eder.Neden kaybettik insanlığımızı kimler çaldı? Kimininde savunma aracı ’için temiz olacak’sözünü paravan olarak ortaya atmaları.Huzur maneviyat,Hak’kın emri idrakinden kaçıp kendini temize çıkarmaya çalışırlar.Birde şu masalı okurlar’bizimde dedemiz,babannemiz namaz kılar,Kur’an okurdu.’Sende kendini
öyle (miş li geçmiş zaman) la avut bakalım.
-En güzel insan Resulu Kibriya (S.A.V.) ona layık eylesin.Tertemiz islam fıtratı üzere doğan çocuklar.İnsanı ırklara bölmeye karşıda olsak yaradılış neyse o olur.
Kısım kısım anlatacak olursak insanı; Asrı saadette insan,Milattan önce,sonra insan,günümüzde insan,Osmanlı döneminde insan,kırsal kesimde,şehirde insan,inanan insanlar gibi çoğaltabiliriz.
Aslında insanı anlatmak için ilişkilerin maddiyata dayandığı çıkarcılık ve yolsuzluğun alabildiğince çoğaldığı insan.
-Bugün bir çok ülkede müslümanlar zulme maruz kalmakta ’insan hakları’nerede? İnsan ancak vasıflı olmak için düşünen,yorum yapan,kendini ispatlayan yararlı insandır.Tacı tahtı terkeden İbrahim ethem,yedi kıtaya hüküm veren yine insan.Akıl almaz niyetlerle dünyayı kana boğan maalesef yine insan.İnsanı insan olmasından utandıran yine insan.
-’Bana değmeyen yılan binler yaşasın’ deyip susan.’Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır’ diyerek konuşan hemde damlarda çürüme pahasına oda insan.’Sukut altındır’ deyip susan erdemli insan.
Hayata acıyla ağlayarak gelen,ölürken yine acıyla darı ukbaya göçen insandır
insan.
-Pazarda küfesiyle hammallık yapan küçük yavrucak yükü ağır gelince yere yıkılıveren de insan ve onlara acıyıp,
sahip çıkmayan badbaht insan.
-Sevgili peygamberimiz bizleri uyarmıştı.’İnsanlar üzerine bir zaman gelecek
herkesin kalbinde fakirlik korkusu yer edecek.(Bu sebeble helal-haram sınırları çiğnenecek,herkes kaptığını kar bilecek.)
-’Düşmanların yaygarası her taraftan kendini duyuracak gönüllerde huzur kalmayacak.’Hayatın tadını sadece hizmetçiler kendinde bulacak.’Müminler sürekli olarak zalimlerden derin bir korku bela içinde bulunacak.’
(Sahih Hadisler)
İnsanı insan yapan ihlas,feraset,ahlak,vakar,kendine malik,nerde durduğu yeri bilen,özelliklere sahip olabilme umuduyle sevgi, saygı,muhabbetle...
ZEHRA ÇELİK
1994
1994 Yılında yazdığım yazının öncesinde, sonrasında ben ne insanlar gördüm.İnsani ilişkilerde ne çilelere,o yere göğe koyamadığım gururum birileri ayaklar altına alma cüretini gösterdi.İmtihanın da böylesi.Her şey insan yetiştirmek için.Feda olsun gururumuz.Şükür dimdik ayaktayız.Alnımız açık,yüzümüz pak. Herkesin hesabı varsa unutulmamalı ki; Allah’ında hesabı vardır.
******Ben aslında bu yazıya pazarda şahit olduğum o kendinden büyük küfeyi taşıyan yere düşen çocuğu anlatmak için yola çıkmıştım.O çocuğu bir şekilde yazacaktım.Duyarlı bir vatandaş olduğumu bencillikten uzak insan olma vasıflarıyla donanmak için.Bur da islami kimliğimiz,inancımızıda ön plana çıkararak birazda islami açıdan konuya yaklaştım.Otarite değilim.Takdir insanları kalp,gönül gözüyle değerlendirenlerindir.
*********Allah bizlere ’güzel surette’evlat(insan) yetiştirmemiz için yardımını esirgemesin.Parmakla gösterilen örnek ’anasının ak sütü’gibi özlerini bozmadan takdire şayan bir nesil özlemimiz.
’Ne diledik ne istedik,bu aleme nasıl geldik
Cümlemiz tertemizken,burda kirlendik.’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.