- 694 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MÜLK SAHİBİ NEDEN PİYASAYI KUTSALLAŞTIRDI
MÜLK SAHİBİ NEDEN PİYASAYI KUTSALLAŞTIRDI
Dünyadaki bütün güzellikler,öte dünyada parasızdır,yani maddi karşılığı yok öte dünyada. Öte dünyanın cennetinde temiz sular pet şişelerde satılmaz. O dünyada musluklardan ve ırmaklardan süt,süzme bal ve ab-ı kevser akar. Her şeyin en doğalını,en mis olanını bulursunuz. Meyveleri tarif edilmez tatlarda dır öte dünyanın. Yataklar ipek ve pamuk yumuşaklığında parlak ve rahattır. Cennetin bakireleri sonsuza kadar erkeklerin hizmetindedir,ceylan gözlü,inci gibi güzeller güzeli bakireler. Öte dünyada bütün bu güzellikler,sonsuza kadar vardır ve bunların hiç birinin para karşılığı yoktur çünkü;öte dünyada para yoktur,olmayacaktır.
İnsan üretim fazlası yarattığını,cennete gittiğin de terk ediyor ve onu bu dünyada bırakıyor. Cennete,paranızla,senedinizle,kredi kartınızla,bankamatikinizle giremiyorsunuz. O kapıdan geçerken bunların hepsini alıyorlar elinizden. Orada para bir değişim aracı değildir. Ancak; her ne hikmetse Kitab-ı Mukaddes, İncil, Kuran, paranın ve metaların değişim aracı olduğu toplumlara indirilmişti. Oysa ki doğada ve evrende var olan her şey Allah’ın yaratımıydı. Allah’a ait olan şeyler parayla satılır mı ? Allah’ın kullarına en büyük lütfu,bu dünyada var olan her şeyin parasız sunumuydu. Çünkü, Allah katında alış veriş ticari amaçlı değildir,al sat yoktur,iş açmak,iş kapatmak,iflas,rekabet,kar,zarar,vurgun,dalavere,hiç biri yoktur cennette.
Cennetin sekiz kapısı vardır ve hiç bir kapıdan bunlar içeri giremez. Allah bahşeden ve bağışlayandır. Ancak hiç bir koşulda cennetin kapısından cebinizde parayla giremezsiniz.Cennette borsa ,banka, holding, tekel, kartel, emperyalizm, kapitalizm,bunların hiç biri yoktur. Serbest piyasa bu dünyaya özgü bir şey olarak var,öte dünyada serbest piyasa olmayacak. Kutsal Piyasa bu dünyaya aittir,öte dünyada bu piyasada yok olacaktır. ’’Ol’’deyip yaratan o ulu ve ulvi görülmez,neden bu kadar çelişiyor kendisiyle. Paranın ve piyasanın insan yaşamına girdiği günden bu güne insanlık,bütün özlemlerin mücadelesini, parasız ve piyasasız bir dünya için vermiştir. Para, insan yaşamına girdiği günden beri,insanda her türlü yabancılaşma da başlamıştır. İnsan ürettiğini ,parayla satın aldıktan sonra ,kendisine yabancılaşarak,topluma da yabancılaşmıştır. Cennette,paranın insan yaşamının dışına atılması ve parasız ,piyasasız bir toplumun hayal edilmesi de bütün bu kaygılardan dır.
Şimdilik hava dışında her şey parayla alınıp satılıyor.Ancak kapitalist sistem, havayı da kar uğruna zehirleyerek,onuda kendi çirkin emelleri için yok etmekte ve insanlığı havasız bırakarak boğmaktadır.O nedenle insanlığın önündeki en önemli program,devrim ve sınıfsızlığın programıdır.Cennet bu programın içindedir.Orada herkes yeteneği kadar üretir ve ihtiyacı kadar tüketir.Ayrıcalık yoktur ve üretim fazlası biriktirilemez,çünkü orada insan emeği ve kendiliğinden var olan hiç bir şey parayla kar amaçlı alınıp satılmaz. Kutsal piyasanın ve paranın insanlığa dayattığı parasız bir dünyadır. Cennetin kapısından geçemeyen para,bu dünyada neden güvence altına alınmıştır. Özel mülkiyet ,ticaret ve kar neden bu kadar kutsallaştırılmış ? Parayla insana kurşun sıkılıyor. Para katildir ve insan yaşamının dışına atılacaktır. İnsanlığın bütün özlemleri ve mücadeleleri bunun içindir. Gerçek ve düş bu noktada kesin ayrışarak,hayat gerçeğin yanında olacaktır. Düşlerde kurulan cennetin hiç bir maddi zemini yoktur ve tamamen egemenin hizmetinde bir aldatmaca dır. Tevrat,İncil,Kuran’ın ve toplamda bütün dinlerin öbür dünyada vaat ettiklerini,devrimci sosyalistler bu dünyada insanlığa bir proje olarak sunmaktadırlar...
Erdoğan Ateşin
21.11.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.