- 1872 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FEDERAL DEVLET YAPILANMASI
____Federal devlet yapılanması dediğin zaman, Türk ulusalcılarının tepesine şeker, tansiyon ve kara kanın fırladığını çok iyi biliyorum.Hemen akıllarına ’ÜLKENİN BÖLÜNECEĞİ’ gelir..... aha...! bu uğursuz kelimeyi hele Türkün birinin ağzından çıkmış olsa ’Yandım Allah keten helva ’ o zad dünyanın en adi varlığı kabul görse yine iyi....düpedüz ’VATAN HAİNİ’ ileri sürülür.Tehtit edilir veya öldürülürdü.....DÜÜ...DÜ....!
___Şimdi ABD emireri konumunda devletin en tepesinden yavaş ve hazin hicaz makamında bir esinti melodi ile alıştıra alıştıra söylemesi beni hiç be hiç ilgilendirmiyor ’Eğer bir konu haklı ve doğru ise ben onu diğenin değil doğruluğunun önünde esas duruşa geçerim’
____İsterseniz gelin korkunun kapısını beraber aralayıp hep beraber bu ’FEDERAL DEVLET YAPILANMASINA’ bir göz atalım.Bir ve birden fazla çok ulusal özelliği üzerinde taşıyan hatta tek dil veya kültrü bile aynı mayadan maylanmış olsa bile...halkların ekenomik, demokratik işleyişinde sistemin tıkanıklığının açılma eyleminin en son adı ; ’FEDERAL DEVLET YAPILANMASI’dır. Genillikle ’Otoriter yani askeri ve oligarşik devlet yönetim biçimlerinin yanlış ve ekenomik dengesizliğin parelelinde siyası baskılayıcının en son patlama durumunda ya ülkenin bölünme durumuna geleceği ( Yogoslavya gerçeğinde olduğu gibi ) veya ülke yönetiminin kaosa sürüklenerek bir iç savaşa gireceğinin en son çaresinin diğer bir adı da ’FEDERAL YÖNETİM BİÇİMİ’dir.
___Buda kaç eyalet olursa olsun ilk ülke bütünlüğünün teminatı olan ve sınırların korunması ülke birlik ve bütünlüğünün güvencesi konumundaki Askeri birliklerin ’BİRLİĞİ ESAS ALINIR’ ve diğer bir birlik ve bütünlüğün güvenci ise ’ANAYASASININ’ da bir ve tek oluşudur.Anayasanın etrafında odaklaşan ’Fedral yerel hükümetlerin’ yasama, yürütme ve yargıda öyle/de olsa böyle/de yine uçurumsal bir farkın oluşmaması için önceden belirlenmiş yasalar çercevesinde bir bütünlük sağlamasıdır.Tüm federal yönetimlerin o yasalara uyumu söz konusudur.
___Ferderal devlet yapılanmasın/da siyasi iç yapıları olarak asayışın kontrol ve yürütmedeki oluşumu için kendi ’POLİS TEŞKİLATINI, EĞTİM , NUFUS, BELEDYE HİZMETLERİ ,İŞ VE İŞÇİ BULMA KURUMU, SAĞLIK; KARAYOL, DENİZ VE HAVA YOLU ÇALIŞANI,SENDİKALAR VE KORUMA MEMURU (Gardiyan ve özel koruma ) PERSONEL oluşmasında iç tüzük hazırlaması için ’KENDİ PERLEMENTOSUNU’ kurar... kendi perlementosunun alacağı kararlar doğrultusunda bağımsız hareket eder.Ülkede iki seçim sistemi oluşur...birinçi yerel yönetimlerle ’YEREL PERLEMENTO SEÇİMİ’ diğeri ’GENEL PERLEMENTO SEÇİMLERİ’...oluşudur....
____Demin dediğimiz gibi yasama, yürütme ve yargıda bireyin serbest dolaşımında farklılık oluşmaması için anayasanın yanında ’YARGITAYIN İÇTİHAT KANUNLARINA ’ tüm federal yönetimlerin uyumu hiyareşi bir durumla bir bütün içerisinde bir birlerini tamamlarlar.
____Ferderal yönetim biçimine demin dediğimiz gibi illaki değişik halkların yönetilmesindeki tıkanan boruların açılması olarak görmemek lazım...Almanya da tek dil ve tek kimlikte bile Federatif bir yönetimle idare edildiğinden yola çıkarsak bugün dünyada 28 ülke federal devlet yapı sistemi ile idare edilmektedir...Yogoslavya ve Sovyetlerden önce bu sayı değişik isimler adı altında 110 bile geçmekte oluşuyordu.....
___Burnumuzun dibinde ’NAHCİVAN’ Federal devlet yönetimi ile idare edilmekte... Azerbaycan isteseydi ’NAHCİVANA’ vali tayin edebilir...önceden var olan bu sistemi sovyetlerden ayrılıp bağımsız devlet olarak ilan ettiğin/de ’FEDRAL YÖNETİM BİÇİMİNE’ son vererek...bağımsızlığını Azerbaycanla birlik bereberlik tek üniter devlet modeli ile ilan edebilirdi ...’NEDEN YAPMADI VE NİYE BÖLÜNMÜYOR ?’
___Demekki korkulacak bir şey yok....!
___Şuraya bir not düşeyim ; Bir nesnel çelişkiyi açıkladığın zaman ve o çelişkinin çözümündeki fikirler her ne kadar zamana ışık tutsa da bizim fikrimizin ’SINIF SAVAŞIMININ EN SON ZAFERİ OLAN SÖSYALİST DEVRİM OLDUĞUNU TAHMİNEN HERKESİN BİLMESİ’ Tıkanan Kürt ulusal savaşımının şimdilik nefes alma seaslarının durağı olarak bu nefes beraberinde şekillenecek olan ’FEDERAL DEVLET YAPILANMASI’ beraberinde ’TÜRK SINIF SAVAŞIMINI VEREN KİTLENİN DE ÖNÜNÜ AÇACAKTIR’ Bu durak ’KÜRT VE TÜRK HALKLARINA BİR KAZANIMDIR’ Her demokratın, her yurt severin.ve vatanının bölünmesini istemiyenin sıkı sıkı sarılacağı fikirdir.
Saygılarımla....Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.