Ana Terminal
Bir yaz günü,temmuz ya da ağustos ayı olsa gerek. Gün boyu Ankara’da turlamışım. Zaten otobüsle gece boyunca yol katetmiş sabah vakti ortalık ağarırken inmişim. Aç susuz,uykusuz ve yorgunum. İşlerim de istediğim gibi gitmemiş, moralsizim. Aynı gün gerisin geri döneceğim. Ancak otobüste son beşli sırada yer bulabilmiş ve koltuğa kendimi zorlukla atmışım.
Oturduğumla uyuduğum bir oldu. Hiç bir şey hatırlamıyorum. Ne ara ne mola. İneni bineni hiç farketmedim on saatlik yolculuk boyunca. Ne gürültü ne patırtı ne de en arkada olmama rağmen motor sesi işittim.
Dinlenmiş olmalıyım ki bir ara uyanır gibi oldum. Gözlerim açık,zihnim uyur durumda.. Yaklaşmış olduğumu,yolculuğun bitmek üzere olduğunu düşündüm bir anda ve tekrar uykuya daldım. Yarı uyur yarı uyanık nereden geçiyoruz tam kestiremeden birkaç ışık kıpırtısı gördüm çevreden. Önceden odaklanmışım ya, yolda ineceğim son durağa varmadan diye.
O anda çocuk yaştaki muavin gözüme çarptı, durun durun dedim, durun hemen ineceğim.
Yanlışın var abi burası inilecek yer değil, daha yolumuz var dedi.
Hayır hayır hemen inmeliyim dedim ve güç bela otobüsü durdurdum.
Anında fark ettim çok ıssız bir yerde olduğumu ama iş işten geçmiş otobüs hareket etmişti.
Anlatılanlar otuz yıl öncesine ait ve şimdiki gibi telefon falan yok.
Yol bomboş,her taraf ıssız ve sessiz, uzaktan köpek sesleri geliyor. Allahım ben neredeyim diye düşündüm. Neredeyim acaba..
Kendime geldiğimde gideceğim yerin çok uzağında olmadığımı ama hemen yakınında da olmadığımı anladım.
Yine de iyi yerde inmişim. İki saat sürecek bir yolculuk beni bekliyordu. Çaresi yoktu adımlamalıydım. Öyle de yaptım. Arkadan ne bir vasıta ne de otobüs geldi.
Kimseye de bahsetmedim bugüne kadar ilk kez siz okuyucularıma açtım mevzuyu..
Niçin derseniz eğer?
Bir farklı olay da ondan..
Çocuk ya da yaşlı olsam su götürür mesele ama yirmibeşinde bir gençseniz izahı zor bir konu..
Sizce nasıl peki? Sizce de açıklanması güç bir konu değil mi?
Bir iyiliği;
Muatabınız küçük de olsa bazen söz dinlemeyi..
Bir de;
Son durakta inmeyi, ara yerde değil; ana terminalde yani…
Kemal GÜL
16.11.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.